تاریخچه سلسله مینگ در چین باستان!

سلسله مینگ، بعد از شکست مغول ها، سلطنت چینیان رو دوباره برپا کرد و یک رویکرد اقتدارگرایانه و انزوا طلبانه را برای رهبری در پیش گرفت. به لطف وحشت این سلسله از حملات خارجی، بخشی از دیوار بزرگ چین ساخته شد و همچنین شهر ممنوعه پکن در طول سلسله مینگ بنا شد. با تاریخ ما همراه شوید تا تاریخچه سلسله مینگ در چین باستان! را برای شما شرح دهیم.

 

پیدایش و سقوط دودمان مینگ

قبل از مینگ، چین با نام یوان تحت حاکمیت مغول ها بود. اگرچه این رهبران خارجی مدعی بودند که از طرف بهشت برای سلطنت به چین آمده اند، یک سری بلایای طبیعی در ۱۳۰۰ به چینی ها ثابت کرد که اینطور نیست! و روستاییان علیه آنها شورش کردند. ارتش توربان سرخ به رهبری ژو یوانژانگ، بر آنها پیروز شدند و آغاز سلسله مینگ رقم خورد. ژو خود را امپراطور هانگوو نامید.

هانگوو در طول سلطنت خود بسیاری از مقامات طبقه اشراف را کشت چرا که به آنها بی اعتماد بود. او همیشه توهم حمله مغول ها را در سر داشت و دیوار چین را طولانی تر کرد و پادگان هایی در آنجا ساخت. او حدود ۱۳۰ پادگان ساخت و بعد از مرگش، پسر او به نام امپراطور یانگل ، استراتژی های دفاعی او را ادامه داد.

امپراطور یانگل به همراه یکی از نیروهای مخفی مورد علاقه اش به نام ژنگ هه، به سفرهای اکتشافی در فراز اقیانوس هند و آرام رفت. سفرهای او کمک زیادی به نفوذ سیاسی چین در خارج از کشور کرد. یکی از کشتی های او که ۴۰۰ فوت طول داشت ، چهار برابر کشتی کریستوفر کلمب بود. او برای اثبات اینکه برای فتح کشورها نرفته است، با خود طلا و نقره، ابریشم ، شتر می برد و به مردم آن کشورها هدیه می داد. متاسفانه سفرهای او تاثیر مطلوبی بر اقتصاد چین نداشت و پس از مرگ امپراطور یانگل، امپراطور جانشین ، دستور توقف سفرها را داد.

دوباره سلسله مینگ در انزوا با قدرت به راه خود ادامه داد و به یکی از طولانی ترین سلسله های چین تبدیل شد.در نهایت به دلیل جناح گرایی، دخالت های بیگانگان، و امپراطوری های ضعیف، شورش هایی علیه این سلسله رخ داد. و در نهایت این دودمان سرنگون شد.

 

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها