در مورد آفرودیت الهه عشق و زیبایی یونانی چه می دانید ؟

آفرودیت، الهه یونانی عشق و زیبایی توسط بسیاری از افراد شناخته شده است. و می‌دانید که او نمادهای زیادی دارد. ما در این مقاله به بررسی نمادهای آفرودیت و آنچه که او را تداعی می‌کند، می‌پردازیم.
آفرودیت

آیا می‌دانید؟
رومی‌ها برای عبادت، او را به عنوان خدای سیاره زهره پرستش می‌کردند، او خدای زیبایی، عشق و باروری بود.
آفرودیت که بیشتر به عنوان الهه یونانی یوحنا شناخته شده بود، یکی از دوازده خدایی می‌باشد که در کوه المپیوس اقامت داشتند. اگر اسطوره‌های یونانی را بخوانید، یاد خواهید گرفت که او در واقع الهه میل جنسی و قدرت زنانگی است. گفته می‌شود که او یکی از زیباترین الهه‌ها است و بسیاری از خدایان المپیک می‌خواستند او را تسخیر کنند.

والدین او هنوز معلوم نیست. بعضی از ادعا می‌کنند که پس از کرونوس متولد شد که اندام‌های اورانوس را قطع کرد و آنها را در دریا فرو ریخت و پس از آن آفرودیت از کف دریا متولد شد. در حالی که دیگران می‌گویند که او دختر زئوس و دیونه بود. هر چه که بود، با نظر بر افردیت، زئوس فورا متوجه شد که او می‌تواند یک تهدید برایش باشد و می‌تواند صلح را در میان خدایان دیگر مختل کند.

آنها زیبایی او را درک کرده و می‌توانند برای رسیدن به او جنگ کنند. بنابراین برای جلوگیری از این همه، زئوس بلافاصله ترتیب ازدواج او را با هفایستوس که زشت و ضعیف بود ترتیب داد. البته، آفرودیت با این ازدواج موافق نبود، اما با او ادامه داد و فرزندان بسیاری را از او به دنیا آورد. در میان دوستداران او، بسیار نزدیک به آرس و آدونیس بود.

آفرودیت که بیشتر به عنوان الهه یونانی یوحنا شناخته شده بود، یکی از دوازده خدایی می‌باشد که در کوه المپیوس اقامت داشتند. اگر اسطوره‌های یونانی را بخوانید، یاد خواهید گرفت که او در واقع الهه میل جنسی و قدرت زنانگی است. گفته می‌شود که او یکی از زیباترین الهه‌ها است و بسیاری از خدایان المپیک می‌خواستند او را تسخیر کنند.

والدین او هنوز معلوم نیست. بعضی از ادعا می‌کنند که پس از کرونوس متولد شد که اندام‌های اورانوس را قطع کرد و آنها را در دریا فرو ریخت و پس از آن آفرودیت از کف دریا متولد شد. در حالی که دیگران می‌گویند که او دختر زئوس و دیونه بود
اگرچه بسیاری از الهه‌ها به زیبایی‌های شگفت انگیزش حسادت می‌ورزیدند، اما هیچ کس از او خشمگین نبود، زیرا طبیعت بسیار آرام و مفیدی داشت. او به بسیاری از خدایان و فانیان برای یافتن عشق واقعی کمک کرد. در حقیقت او کمربند زیبای خود را به هرا داد.

کوپید: خدای عشق

پسر معروف و محبوب آفرودیت، آروست بود، ما او را کوپید می‌دانیم. او خدای عشق بود و در بسیاری از کارهایش به مادرش کمک کرد. کار او این بود که فلش‌هایی را در مسیر افرادی که در معرض عشق آفرودیت قرار داشتند بگذارد، که در نهایت آنها را به سمت عشق به شخص دیگری که بعدا او را می‌دیدند، می‌برد. اگرچه این کار به نظر می‌رسید مفید است، اما بسیاری را دچار شکست عشقی کرد.
به غیر از امور عاشقانه متعددش، او نیز به دلیل نمادهای مختلف مرتبط با خود محبوب بود، که به درستی وضعیت زندگی خود را توصیف می‌کرد. نمادهای متعدد زیبایی، قدرت و عشق وجود دارد که برای نشان دادن این الهه زیبایی استفاده می‌شود. نمادهای او را می‌توان مرتبط با ظهور او از دریا دانست. بگذارید این نمادها و معانی آنها را کشف کنیم.

نمادهای آفرودیت

حیوانات

آفرودیت از سوف ناراضی بود زیرا این یک خوک وحشی بود که آدونیس محبوبش را کشت. به دلیل این عمل بود که خوک را به عنوان یک قربانی معرفی کرد و بنابراین در فرقه او ممنوع بود. خرگوش یک حیوان مقدس برای هر دو افرودیت و آرس بود زیرا میزان بالایی از میل جنسی را دارد. در حقیقت آنها از حیوانات زنده به عنوان هدیه عشق استفاده می‌کردند. اسب به شدت با او ارتباط دارد. آفرودیت از پادشاه گلوکوس خشمگین بود زیرا از زیبایی او قدردانی نمی‌کرد. او تصمیم گرفت تا از او انتقام بگیرد، وقتی که او در مسابقه ارابه پادشاه پلیاس شرکت کرد، او با انتقام گرفتن از اسب‌هایش، دیوانه شد و آنها را کشت.

پرنده‌ها

غاز یکی دیگر از نمادهای مقدس آفرودیت بود، چندین بار او سوار بر یک غاز شده بود. دلیل خاصی برای این کار نیست که چرا گنجشک نیز نماد آفرودیت بود، اما او غاز را مهم‌ترین پرنده در نظر گرفت. زیرا او سوار غاز شد. کبوتر که نماد مقدس آفرودیت است نماد عشق و مراقبت است.

گل‌ها

دو گل مورد علاقه آفرودیت وجود داشت، یکی گل رز قرمز بود. گفته می‌شود که آفرودیت در حالی که به سمت آدونیس می‌رود پای خود را بر روی خارهای گل رز قرمز رنگ می‌گذارد. یکی دیگر از گل‌های او نیز شقایق بود، رنگ قرمز آن حاصل از مرگ عشق او، آدونیس است که با خونش رنگ آمیزی شده بود.

میوه‌ها

کاهو اهمیت زیادی داشت چرا که در ابتدا باعث ناتوانی در میان مردان شد و دوم این که جسد آدونیس- در گیاه کاهو نگهداری می‌شود. سیب یکی دیگر از عناصر مهم بود. انار نیز برای او با ارزش بود، اولین بذر آن را در جزیره کیپروس کاشته بود.

زیور آلات

مروارید به عنوان زیور الهه آب شناخته شده است. بعضی از داستان‌ها ادعا می‌کنند که وقتی آفرودیت متولد شد، با مروارید تزئین شده بود و این یک عنصر مهم برای او بود. کمربند او دارای قدرت جادویی است که شما آن را می‌بینید و این قدرت را دارد که تمایلات و شور و شوق هر کسی که چشمش بر روی آن می‌ا‌‌فتد را، بیان کند. آینه او نیز به شکل یک گربه بود و از مردم می‌خواست تا به خود و اصل خود در آن نگاه کنند. آینه نیز نماد حقیقت را بیان می‌کند و به این دلیل است که انعکاس خود را به شما نشان می‌دهد.

عناصر دریا

آفرودیت به طور مداوم طوری به تصویر کشیده شده بود که توسط دلفین‌ها احاطه شده است. چند بار او حتی سوار آنها شد. گفته شده است که آفرودیت از یک تخم که توسط یک ماهی به رودخانه فرات آورده شد، متولد شده است. یکی دیگر از این نظریه‌ها بیان می‌کند که او سوار بر یک قورباغه بزرگ به جزیره قبرس حمل شده است. او وقتی متولد شد که اندام‌های اورانوس به اقیانوس پرتاب شدند. به همین دلیل، از یک فوم بزرگ دریایی، آفرودیت ظاهر شد. نام او آفرو، به معنی فوم دریایی است.
اگرچه او الهه عشق بود، اما در زندگی خود عشق واقعی‌اش را نیافت، نمادهای مربوط به او واقعا نشان می‌دهد که او چه اهمیتی دارد و هر یک از عناصر او مورد احترام در نظر گرفته می‌شود.

منبع راسخون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها