زندگینامه کلودیوس امپراتور روم

تیبریوس کلودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس چهارمین امپراتور رو از خاندان ژولیو کلودی است کلودیوس در یکم اوت سال ۱۰ پیش از میلاد در لوگدونوم واقع در فرانسه امروزی به دنیا آمد و پس از ۶۳ سال یعنی در سال ۵۴ میلادی به دست همسرش اگریپینا که می خواست پسر خویش نرون را به سلطنت برساند توسط قارچ های سمی مسموم و سپس درگذشت.

کلودیوس در زمان کودکی مشکل لکنت زبان داشت و به همین خاطر وی کمتر در میان مردم دیده می شد. کلودیوس که پس از قتل کالیگولا امپراتور پیشین روم، تنها باز مانده خانواده خویش بود و به همین دلیل بود که سنای روم ناچارا اورا به امپراتوری برگزیدند.

در زمان کلودیوس وضع داخلی روم به هیچ وجه خوب نبود، شورش ها و نابسامانی هایی که پس از قتل کالیگولا شروع شده بود هنوز دامن گیر امپراتوری بود. از طرفی مردم روم دیگر نسبت به این خاندان نظر خوبی نداشتند. کلودیوس تلاش های فراوانی برای بهبود وضع امپراتوری به عمل آورد ولی زیاد در این مورد موفق نبود.

از اقدامات مهم کلودیوس میتوان از حمله او به بریتانیا نام برد. در سال ۴۳ میلادی امپراتور کلودیوس همراه با لژیون های دوم آگوستا، لژیون نهم اسپانیا، لژیون چهاردهم جمینا و لژیون بیستم والریا ویکتریکس به بریتانیا حمله کرد و موفق شد کار بریتانیا را یکسره سازد و سرتاسر این جزیره را ضمیمه امپراتوری روم کند.

منبع تاریخ پارسی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها