پیام« آشو زرتشت » در مراسم اسکار بارها تکرار شد

آشو زرتشت

پیام« آشوزرتشت »  در مراسم اسکار بارها تکرار شد:

 

« پندار نیک ؛گفتار نیک ؛ کردار نیک »

 

یکشنبه شب ۲۴فوریه ۲۰۱۹ پنجم اسفند ؛ هنگام اهدای جایزه  اسکار بهترین تدوین به فیلم « راپسودی بوهمی » جان آتمن که برای دریافت جایزه رفته بود گفته هایش را با سه آموزه ی مشهور   زرتشت: « پندار نیک ؛ گفتار نیک ؛ رفتار نیک » به پایان برد.

فیلم سینمایی « راپسودی بوهمی » در باره ی زندگی « فردی مرکوری » خواننده مشهور بریتانیایی ست که خانواده زرتشتی اش از هند به بریتانیا مهاجرت کرده بودند .

  عبارت ««پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» در فیلم «راپسودی بوهمی» هم بارها تکرار می‌شود. در این فیلم همچنین اشاره شده که خانواده فردی مرکوری از تبار زرتشتیان هند هستند که هزار سال پیش به خاطر آزار و اذیت مسلمانان، از ایران به هند می‌روند.

چنین سابقه‌ای باعث شده که برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از فردی مرکوری به عنوان یک «ایرانی تبار» نام ببرند. با این حال با توجه به اینکه مهاجرت

 زرتشتیان به هند بیش از هزار سال پیش رخ داده،‌ بسیاری باور دارند که اطلاق چنین عنوانی به مرکوری درست نیست .

فردی مرکوری زاده شده با نام فرخ بلسارا در سال۱۹۴۶از پارسیان هند بود و در تانزانیا در خانواده ای زرتشتی با ریشه های ایرانی به دنیا آمد و

 بعد با خانواده به هند مهاجرت کرد او موسیقیدان، خواننده و آهنگساز اهل بریتانیا بود که عمدتاً به عنوان خواننده و ترانه‌نویس اصلی گروه سبک راک کوئین شناخته می‌شود.

 اجراهای پرشور او، لباس‌های عجیب و غریب و ترانه‌های به‌یادماندنی‌اش او را به یکی از ستاره های بی همتای موسیقی جهان تبدیل کرد.

او در سال ۱۹۹۱ به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان باخت

فیلم راپسودی بوهمی برنده دو اسکار شد اسکار بهترین تدوین و نیزبهترین بازیگر نقش مرد که به رامی ملک  داده شد که نقش فردی مرکوری را بازی می کرد .

رامی ملک زاده لس آنجلس و مصری تبار است .

فیلم داستان زندگی فردی مرکوری  در حال حاضر در آمریکا سومین فیلم پر فروش هفته است و فروش کلی آن در کشور بیشتر از ۱۲۷ میلیون دلار بوده است.

فیلم «بوهمین راپسودی» که داستان زندگی فردی مرکوری، خواننده گروه راک بریتانیایی «کویین» را بازگو می کند، در هفته سوم اکران ۱۵ میلیون دلار فروش داشت و

آن را در بین فیلمهای سینمایی که داستان زندگی چهره های موسیقی است به دومین فیلم پرفروش آمریکا تبدیل کرد.

فرِدی مرکوری (به انگلیسی: Freddie Mercury) زاده شده با نام فرخ  فرخ بلسارا در در استان بلسارا در  سال ۱۹۴۶ از پارسیان هند بود و در زنگبار تانزانیا

 و در خانواده‌ای با ریشه‌های هندی و ایرانی به دنیا آمد و بعد با خانواده به انگلیس مهاجرت کرد. او موسیقیدان، خواننده و آهنگساز اهل بریتانیا بود که عمدتاً به عنوان

 خواننده و ترانه‌نویس اصلی گروه سبک راک کوئین شناخته می‌شود. اجراهای پرشور او، لباس‌های عجیب و غریب و ترانه‌های به‌یادماندنی‌اش او را به یکی از ستاره های بی همتای موسیقی جهان تبدیل کرد. او در سال ۱۹۹۱ به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان باخت.

فیلم «بوهمین راپسودی» در سطح جهانی هم با موفقیت چشمگیری همراه بوده و بیش از ۲۶۵ میلیون در خارج از آمریکا فروش کرده است.

یکی دیگر از جنبه های جالب فیلم این بوده است که موسیقی گروه «کویین» را دوباره مورد توجه قرار داده و برخی ترانه های گروه که بیش از ۴۰ سال پیش ساخته شده اند، دوباره وارد فهرست ترانه های برتر روز  شده اند.

آلبوم موسیقی متن فیلم پرفروش ترین آلبوم گروه بعد از دهه ۱۹۸۰ شده است.

منبع w-z-c
عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
کوروش

درود بر شما
عالی بود. ممنون از وبسایت عالی تون

ایران بزرگ

ایرانی تا ابد ایرانی خواهد ماند.

Amir

مهم خون فردی مرکوری که ایرانی بوده و هم خون ما