دروازه استقلال

دروازه استقلال دروازه ای یادبودی می باشد که در سئول پایتخت کره جنوبی واقع است. این دروازه پس از نخستین جنگ چین و ژاپن و به منظور القای روحیه استقلال از وضعیت سابق کره به عنوان یک دولت خراجگذار چین ساخته شد. استقلال کره بر اساس معاهده شیمونوسکی اعلان گردیده بود. این بنا توسط سو جه پیل فعال سیاسی کره ای طراحی شد.

دروازه استقلال، سئول، کره جنوبی.

توصیف:

طاق استقلال به منظور جایگزینی دروازه یون گیون مون که نماد روابط دیپلماتیک مابین کره و سلسله های چینی مینگ و ژینگ بود ساخته شد. به منظور بدست آوردن وجوه برای ساخت بنا، باشگاه اتحاد اعانات را جمع آوری کرد. دو ستون حمایتی دروازه یون گیون مون در جلوی دروازه اتحاد باقی مانده است.

ساخت دروازه در بیست و یکم نوامبر ۱۸۹۶ آغاز و در بیستم نوامبر ۱۸۹۷ تکمیل شد.

طراحی این دوازه که توسط سو جه پیل انجام شد، از روی طاق پیروزی در پاریس به انجام رسید. ارتفاع آن ۱۴.۲۸ متر، عرضش ۱۱.۴۸ متر بوده و از حدود ۱۸۵۰ قطعه گرانتیت ساخته شده است.

دروازه یک گذرگاه بزرگ رنگین کمان شکل را در اذهان متبادر می کند. یک راه پله سنگی در سمت چپ دروازه به بالای بنا منتهی می شود. یک پلاک بر فراز طاق شکوفه های آلو را نمایان می کند که نماد امپراطوری کره بود.

در حالیکه دروازه استقلال سابقا در خیابان تونگیل قرار گرفته بود، در سال ۱۹۷۹ به منظور آماده سازی برای ساخت خیابان سونگسان منتقل شد. آن هم اکنون در پارک استقلال در حدود ۷۰ متری شمال غربی مکان اصلیش قرار گرفته است. دسترسی به دروازه در طول بخش اعظمی از تاریخش محدود شده بود اما آن پس از تکمیل پارک استقلال سودمون در بیست و هشتم اکتبر ۲۰۰۹ بازگشایی گردید. حال بازدید کنندگان می توانند زیر دروازه پیاده روی کنند.

سو جه پیل در چهارم جولای ۱۸۹۶ سر مقاله ای را در روزنامه کره ای ایندیپندینت منتشر کرد و در آن تهنیت خویش را در مورد استقلال کره از حاکمیت ژینگ بیان نمود:

” به خواست خداوند، کره پس از سال ها خدمت به عنوان دولت خراجگذار سلسله مینگ به ملتی کاملا مستقل بدل گشت. حال سلاطین کره ای در موقعیت یکسانی با رهبران جهان قرار می گیرند و مردم کره آزاد هستند. به دلیل اهمیت این واقعه فرخنده، این نماد به عنوان تذکره استقلال ازلی کره  برای جهانیان و برای برای نسل های آینده کره ای ها عمل خواهد کرد، همچنین این بنا مکانی خواهد بود که در آن عموم کره ای ها می توانند ورزش کرده و از هوای تازه، سکوت، و چشم انداز لذت ببرند. “

موقعیت:

پارک استقلال سودمون که شامل دروازه استقلال نیز می باشد، به آسانی از طریق خروجی های چهارم یا پنجم ایستگاه دونگنیمون در خط سوم مترو سئول قابل دسترسی است.

منبع ویکی پدیا انگلیسی راهنمای سئول
عضویت
اطلاع از
guest

4 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آریا
امتیاز :
     

درود بر شما.خسته نباشید.آیا کسی می داند که چرا ساخت این بنا یک سال طول کشید؟

آریا

آیا دلیل آن دشواری در تهیه ی اعتبار مالی کافی بود؟ممنون میشوم اگر پاسخ دهید.

آریا

خدا قوت.ممنون از توجه شما.