هونگ بوک ون

هونگ بوک ون (۱۲۵۸-۱۲۰۶) فرماندهی اهل گوریو بود که بعدها به عنوان یکی از مباشران امپراطوری مغول به ایفای نقش می پرداخت.

پدر او هونگ ته سون نام داشت که افسری در شمال غربی کره بود. زمانیکه مغول ها در سال ۱۲۱۸ به قصد حمله به گروه های شورشی خیتانی به گوریو نفوذ کردند، ته سون به سمت مغول ها تغییر جهت داد.

ننگی ابدی

در خلال اولین تهاجم مغول ها در سال ۱۲۳۱، هونگ بوک ون به استقبال ارتش مغول رفته و بر علیه گوریو شمشیر کشید. راهنمایی وی برای مغول ها منجر به زبانه کشیدن شعله های خصومت کره ای ها در برابر وی گردید. او به عنوان نماینده مغول ها در سوگیونگ (پیونگ یانگ کنونی) باقی ماند. هونگ بوک ون طرد شده و در سال ۱۲۳۴ پدرش در گوریو اسیر گرفته شد. اوکتای خان به هونگ اجازه داد تا در اطراف لیائویانگ و شِنیانگ اقامت کند و وی را به عنوان یک مباشر منصوب کرد. آن سرآغاز مستعمرات کره در لیائودونگ بود که رئیس آن پادشاه شِن نامیده می شد. با وجود اینکه گوریو پدر وی را از بند آزاد کرد، اما هونگ به یورش های مغول ها به گوریو پیوست.

گوریو عضوی از خاندان سلطنتی اش به نام وانگ جون را به عنوان گروگان به امپراطوری مغول فرستاد. جون و هونگ بوک ون با یکدیگر درگیر شدند. او در سال ۱۲۵۸ در خلال سلطنت منگوقاآن به دلیل افترایی که وانگ جون به وی زده بود به دار مجازات آویخته شد. این مسئله سبب بروز تضاد جدی بین گوریو و پسر دومش هونگ داگو گردید.

هونگ یکی از بزرگترین خائنین تاریخ کره به شمار می رود.
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
انی کاظمی
امتیاز :
     

عالی درود 🌹👌👌

آریا

سپاس.خسته نباشید.