ملکه شین عزل شده

ملکه دانگ یونگ (۷ فوریه ۱۴۸۷ – ۲۷ دسامبر ۱۵۵۷) که به خاندان گوچانگ شین تعلق داشت، نامی پس از مرگی می باشد که به همسر و اولین ملکه همسر یی یوک (پادشاه جونگ جونگ) اعطا شده است. این پادشاه یازدهمین سلطان دودمان چوسون بود. او به مدت هفت روز در ماه سپتامبر سال ۱۵۰۶ ملکه همسر عهد چوسون به شمار می رفت. این بانو پس از آن زمان با نام ملکه شین عزل شده شناخته می شود.

زندگی نامه

ملکه آینده در هفتم فوریه سال ۱۴۸۷ در خلال سلطنت پادشاه سونگ جونگ دیده به جهان گشود. پدرش شین سو گیون عضوی از خاندان گوچانگ شین بود. خواهر جوان تر سو گیون ملکه جه این وندوک همسر اصلی پادشاه یون سانگون به شمار می رفت. مادرش که همسر دوم شین سو گیون به حساب می آمد، عضوی از طایفه چونگجو هان بود.

او در سال ۱۴۹۹ و در ۱۳ سالگی با شاهزاده بزرگ جین سونگ (پسر سونگ جونگ) پیمان زناشویی بست. وی به عنوان همسر شاهزاده بزرگ لقب بوبو این را دریافت کرد. به مادرش لقب ” بانو چونگ ون از طایفه چونگجو هان، همسر شاهزاده برای شاهزاده اندورنی ” داده شد. پدرش نیز عنوان سلطنتی ” شاهزاده اندرونی ایک چانگ، شین سو گیون ” را دریافت کرد.

پادشاه یونسان در سال ۱۵۰۶ عزل شد و در همان روز سربازان متعلق به رهبران کودتا منزل جین سونگ را محاصره کردند. جین سونگ در آستانه کشتن خویشتن قرار داشت زیرا فکر می کرد یونسان سرانجام او را خواهد کشت. اما شاهزاده خانم شین او را منصرف کرد. زمانی که همسرش پادشاه (نام معبدی: جونگ جونگ) شد، او به مقام ملکه همسر نائل آمد. اما از این روی که پدرش برادر زن یونسان بود، سو گیون با تاجگذاری پادشاه جدید به مخالفت برخواست و کودتایی را بر علیه او ترتیب داد. در نتیجه این کودتا سو گیون کشته شد. ملکه به علت این کودتا عزل و از قصر اخراج شد.

زمانیکه یون میونگ هه ( مشهور به ملکه جانگ گیونگ) به عنوان دومین  ملکه همسر جونگ جونگ در سال ۱۵۱۵ چشم از جهان فرو بست، حامیان ملکه عزل شده کوشیدند تا انتصاب مجدد وی را مطرح کنند اما مقامات با این پیشنهاد مخالفت کردند و حتی این مسئله به تبعید حامیان او منجر شد.

اواخر زندگی

ملکه شین عزل شده از پادشاه اینجونگ (جانشین جونگ جونگ) برای بهتر کردن زندگی اش کمک هایی دریافت کرد. او در سال ۱۵۵۷ و در حالیکه فرزندی نداشت چشم از جهان فرو بست و در یک مقبره خانوادگی به خاک سپرده شد. آرامگاهش اولیونگ نام دارد. او با عنوان ملکه شین عزل شده مورد خطاب قرار می گرفت تا اینکه پادشاه یونگجو در سال ۱۷۳۹ رسما او را با عنوان پس از مرگی ملکه دانگ یونگ مفتخر ساخت.

آرامگاه ملکه شین عزل شده
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

10 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فاطمه

سلام خسته نباشید ممنون از زحماتتون…سوالی که داشتم اینه که چرا پادشاه یونگجو مقام کسی که نزدیک سه قرن پیش از خودش زندگی میکرده رو ارتقا داده؟آیا دلایل سیاسی پشت این تصمیم بوده؟

ناشناس

ببخشید ن گی نامه ملکه تاشیری سریال ملکه کی روبذاریدبی زحمت منون می شم

ناشناس

سلام خسته نباشید.
میخواستم بدونم شما دیگه سایت طرفداری تشریف نمیارید؟
مطالبتون واقعاً عالی و مفید بود. امیدوارم دوباره از حضورتون بهره مند بشیم

مهدی

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم شما دیگه سایت طرفداری تشریف نمیارید؟
مطالبتون واقعاً عالی و مفید بود. امیدوارم دوباره از حضورتون بهره مند بشیم

ianna

سلام.یه سوال داشتم.وقایعی که در سریال ملکه هفت روزه اتفاق میفته هیچ کدوم واقعی نیستن؟ من خیلی سعی کردم در مورد جزئیات زندگی یازدهمین پادشاه چوسان کتاب یا مقاله ای پیدا کنم اما چیزی پیدا نکردم فقط در ویکی پدیا خیلی مختصر در موردش توضیح داده شده.تو این سریال شاهزاده یوک تبعید میشه و در راه تبعید بهش حمله میشه و به شدت زخمی میشه اما از مرگ جون سالم به در می‌بره و بعد از پنج سال از تبعید برمیگرده در حالی که همه فکر میکردن پنج سال پیش کشته شده .همچنین در زمان شورش برای برکناری پادشاه گ… مطالعه بیشتر »

ianna

سلام. در کل یازدهمین پادشاه چوسان در زمان نوجوانی تبعید میشه یا خیر؟ تو مقاله شما نوشته شده ملکه شین چه گیون در سن سیزده سالگی با شاهزاده جین سونگ ازدواج می‌کنه ، بعد از اینکه با هم قرار ازدواج میذارن، شاهزاده تبعید نمیشه؟ جین سونگ هیچ تلاشی برای گرفتن تاج و تخت نمیکنه؟در برابر ظلم برادرش هیچ کاری نمیکنه؟ آدم ضعیفی بوده؟ چجور پادشاهی بوده در کل؟ کتاب های تاریخی زیادی در کره هست و همه چیز در اونها نوشته شده اما خب برای ما در دسترس نیست ،تنها کتابی که هست پرنده سه پا هست که مطالبش خیلی… مطالعه بیشتر »