درمان های باستانی چین

عجیب است که ما اکنون به نقش طبیعت در حفظ سلامتی و تعادل زندگی مان پی برده ایم، موضوعی که اجداد ما سال ها پیش می دانسته اند!

طب چینی چیست؟

طب چینی ستی است که به ۵۰۰۰ سال پیش بازمی گردد و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری‌ها از طبیعت کمک می‌گیرد.
در طب چینی همیشه تاکید روی کل وجود شخص (ذهن، بدن و روح) است تا اینکه فقط روی بخشی از بدن باشد که خوب عمل نمی‌کند. به علاوه این طب نه تنها روی زندگی درونی شخص تمرکز می‌کند بلکه زندگی بیرونی او را نیز که شامل روابطش با مردم و محیط می‌شود، در بر می‌گیرد. بیماری نشان از عدم تعادل زندگی دارد. دکترهای چینی ترکیبی از تکنیک‌های طبیعی را برای حفظ تعادل زندگی به کار می‌برد، از جمله طب گیاهی، تغذیه و رژیم غذایی، تمرینات کسب انرژی مثل تای چی و دیگر روش‌هایی که در آن‌ها روی بدن کار می‌شود، مثل طب سوزنی.

آیا طب چینی به درد شما می‌خورد؟

امروزه طب سنتی همه جا به رسمیت شناخته شده است که بدون شک به خاطر این است که درمان‌های آن بیشتر با طبیعت سازگار هستند، عوارض جانبی کمتری دارند و معمولاً ارزان‌تر هستند. به نوعی ما در چرخه‌ای کامل به سر می‌بریم که در پایان آن دوباره به چیزی می‌رسیم که قبلاً می‌دانستیم: گیاهان دارویی، طب سوزنی و غذاهای سالم می‌توانند به کار ما بیایند، همانطور که به کار اجدادمان آمده‌اند.
به خاطر اینکه طب چینی نیز در طبقه طب سنتی قرار می‌گیرد، در حال رشد است و هر روز بیش از پیش در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
طب چینی روش کاملاً متفاوتی برای تفکر در مورد سلامتی است، بنابراین از کجا می‌دانید به دردتان می‌خورد؟ اگر دوست دارید از خودتان مراقبت کنید تا بعداً بیمار نشوید و اگر مایلید بدانید چگونه با طبیعت هماهنگ شوید تا قدرت سلامت درونی خود را ارتقا ببخشید، طب چینی می‌تواند در رژیم سلامت شما نقش داشته باشد. هر چند این به آن معنا نیست که باید خوددرمانی کنید یا طب مدرن غربی را کنار بگذارید.
با اینکه طب چینی از تمرینات شفابخش و طبیعی بسیار ملایم به عنوان پایه درمان استفاده می‌کند، هنگامی که لازم است نیز در استفاده از طب شیمیایی و شدید تعلل نمی‌ورزد. برای اینکه به بهترین نحو ممکن از دو دنیای غرب و شرق بهره ببرید، به رفتن پیش دکتر همیشگی خود ادامه دهید و به فکر تشکیل تیمی از افراد ماهر باشید که در زمینه سلامتی کار می‌کنند، مثل کسانی که مجوز طب سوزنی و کار با گیاهان دارویی را دارند. این افراد می‌توانند بر اساس نیازهای خاص و منحصر به فردتان توصیه‌هایی را به شما ارائه داده و کمک می‌کنند قدرت درونی شفابخش خود را آزاد کنید.

درمان‌های چینی برای کاهش استرس

به نظر می‌رسد که استرس مزمن بیماری ملی ما باشد. ما خودمان را مجبور می‌کنیم که پیش برویم، پیش بریم و باز هم پیش برویم و بعداً از تبعات این کار رنج می‌بریم. به یاد داشته باشید که استرس دلیل اصلی ۸۰ درصد همه بیماری‌های مزمن است. خبر خوب این است که می‌توانید از درمان‌های چینی برای حفظ تعادل و آرامش وسط روز هم استفاده کنید.

عناب

عناب در چین برای هزاران سال برای کاهش استرس و افزایش خواب به کار می‌رفته است. یکی از مزیت‌های بزرگ عناب این است که وقتی طی روز آن را می‌خورید باعث خستگیتان نمی‌شود. در واقع به نظر می‌رسد که عناب خستگی ناشی از ناآرامی را کاهش می‌دهد. معمولاً به عنوان چایی سرو می‌شود که از عصاره پودری عناب درست شده است.

شیزاندرا بری (Schizandra Berry)

این میوه پرارزش که از خانواده گیلاس هاست انرژی و تمرکز را بیشتر می‌کند؛ همچنین اعصاب را آرام نموده و اضطراب را کمتر می‌کند. می‌توانید این میوه را به‌‌ همان شکل طبیعی بخورید، ولی بیشتر مردم آن را به عنوان چای می‌نوشند یا فرم کپسول شده‌اش را مصرف می‌کنند.

سنبل الطیب

ممکن است در مورد این یکی شنیده باشید که اغلب به عنوان مسکن مصرف می‌شود. سنبل الطیب که گاهی با نام «مسکن طبیعت» نامیده می‌شود، قرن‌ها برای تنظیم سیستم عصبی و کاهش تنش، کج خلقی، خستگی عصبی و استرس به کار می‌رفته است. این گیاه همچنین مسکنی طبیعی برای درد است که میزان حساسیت اعصاب را کاهش می‌دهد. سنبل الطیب به آسانی در دسترس است.

تمرین تنفس باستانی چی گنگ (Qigong)

یک لحظه به تنفس خود دقت کنید. چقدر عمیق نفس می‌کشید؟ تنفس سطحی مثل استرس عمل می‌کند و در واقع به بدنتان حس تشویش و اضطراب را القا می‌کند. تکنیک‌های خاص تنفسی شما را آرام می‌کند و به وجودتان طراوت و تازگی می‌بخشد.
چی گونگ مجموعه‌ای از تمرین‌ها ی باستانی چینی است، یکی از این تمرین ها را انجام دهید، که می‌تواند استرس را کاهش دهد. در این تمرین باید به هر نفسی که می‌کشید توجه کنید، سرعت، کیفیت و عمق دم و بازدم خود را ارزیابی کنید. هدف این است که آرام‌تر، روان‌تر و عمیق‌تر نفس بکشید.
با هر بازدم، کلمه «آرامش» را در ذهن خود تکرار کنید و تنش یکی از بخش‌های بدنتان را با بازدم خود خارج کنید؛ از قسمت بالای سر خود شروع کرده و تا پا‌ها به این کار ادامه دهید. هر نوع تنش باقیمانده را مثل دودی سیاه از طریق انگشتان و ته پاهای خود‌‌ رها کنید. این تمرین باستانی ته تنها به شما کمک می‌کند در لحظه حس خوبی داشته باشید، بلکه با گذشت زمان کمک خواهد کرد عمیق‌تر نفس بکشید.

برچیده شده از وبسایت پارسه گرد » درمان های باستانی چین

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها