کیم یونگ چون

کیم یونگ چون

کیم یونگ چون (۵۷۸ – ۶۴۷) عضوی از خاندان سلطنتی شیلا، هوارانگ و استاد بزرگ هوارانگ ها در حدفاصل بین سال های ۵۹۶ تا ۶۰۳ بود.

کیم یونگ چون عنوان افتخاری ” پادشاه مون هیونگ ” را در سال ۶۵۴ دریافت کرد.

زندگی نامه:

کیم یونگ چون پسر پادشاه جینجی و برادر شوهر شاهزاده خانم چون میونگ (از طریق برادرش کیم یونگ سو) بود. او در خلال سلطنت پادشاه جین پیونگ به عنوان یک وزیر و در طی دوران حکمرانی ملکه سوندوک به عنوان عالی ترین مقام کشور به ایفای نقش می پرداخت. وی بعدها در راستای عمل به آخرین وصیت برادرش اقدام به ازدواج با شاهزاده خانم چون میونگ کرد.

گفته می شود شاهزاده خانم چون میونگ عاشق وی بود. زمانیکه بحث ازدواجش پیش آمد، ملکه عنوان کرد که اگر شاهزاده خانم کسی را در نظر دارد مطرح کند. شاهزاده چون میونگ کوشید تا نام ” کیم یونگ چون ” را بر زبان جاری سازد اما دچار لکنت زبان شد. بنابراین مادرش پنداشت که او در حال صحبت در مورد کیم یونگسو ( برادر بزرگتر کیم یونگ چون) می باشد. کیم یونگسو از احساسات شاهزاده خانم چون میونگ نسبت به برادرش آگاه بود و از برادر کوچکترش خواست تا به جای او با شاهزاده خانم ازدواج کند. اما کیم یونگ چون به علت احترامی که به برادرش قائل بود و نمی خواست وی مایه تمسخر شود، این درخواست را نپذیرفت. ملکه مایا نیز از وی درخواست کرد اما او با ادله مشابهی درخواست ملکه را رد کرد. بدین ترتیب بود که شاهزاده خانم چون میونگ و کیم یونگ سو پیمان زناشویی بستند.

سال ها گذشت و کیم یونگ سو در بستر بیماری افتاد. او در بستر مرگ به عنوان آخرین آرزویش یکبار دیگر از برادرش خواست تا با شاهزاده خانم چون میونگ ازدواج کند و از پسرش مانند فرزند خود مراقبت کند. کیم یونگ چون موافقت نمود و با شاهزاده خانم چون میونگ ازدواج کرد. او کیم چونچو را نیز به فرزند خواندگی پذیرفت.

پس از اینکه کیم چونچو (پسر کیم یونگسو) به عنوان پادشاه مویول از شیلا به سلطنت رسید، کیم یونگ چون عنوان افتخاری ” پادشاه مون هیونگ ” را در سال ۶۵۴ دریافت کرد.

منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
........

پس یعنی برادری به نام بی هیونگ نداشته که توی سریال رویای فرمانروای بزرگ بود