ملکه جین سونگ

جین سونگ از شیلا (۸۹۷-۸۶۵) پنجاه و یکمین فرمانروای پادشاهی کره ای شیلا بود. وی در حد فاصل بین سال های ۸۸۷ تا ۸۹۷ حکومت کرد. او پس سوندوک و جین دوک سومین و آخرین ملکه فرمانروای شیلا به شمار می رود. دوران سلطنت وی پایان عهد شیلا متحد و آغاز دوران سه پادشاهی جدید را به خود دید.

زندگی نامه

جین سونگ دختر پادشاه گیونگ مون و ملکه مونویی بود. به عنوان خواهر جوان تر پادشاه هونگ گنگ و پادشاه جونگ گنگ، او به علت اینکه هر دو برادرش بدون داشتن وارث درگذشتند به سلطنت رسید. اگرچه استناد به عملکرد موفقیت آمیز سوندوک و جین دوک به عنوان تضمینی برای به قدرت رسیدن جین سونگ عمل کرد، اما در نهایت سومین ملکه فرمانروای شیلا انتظارات را برآورده ننمود و در حد اسلافش عمل نکرد.

دوران سلطنت

از جین سونگ در سامگوک ساگی به عنوان زنی شهوتران و بد سیرت یاد شده است. او اعمالی مثل دریافت رشوه و آوردن مردان جذاب به داخل قصر و ارتکاب اعمال شهوانی با آنان را مرتکب می شد. وی همچنین با یکی از فرماندهان عالی به نام ویهونگ نیز ارتباط داشت. سامگوک ساگی توسط کنفسیوس گراها نوشته شده است که دیدگاهی منفی در مورد حاکمان زن داشتند. بنابراین شاید جزئیات دقیق موجود در آن نبایست به عنوان ظاهر امر باور شود.

در مقابل و بر اساس نوشته های چویی چی ون، او حاکمی خوش قلب و بدون هیچ گونه طمعی بود.

نظم اجتماعی در خلال سلطنت وی از بین رفت. مالیات ها دیگر قابلیت جمع آوری نداشتند و سیستم خدمت سربازی با شکست مواجه شد. با استفاده از فرصت هرج و مرج های رخ داده در داخل کشور، یانگ گیل در شمال غربی و گیون هوان در جنوب غربی شورش کردند و پادشاهی های خودشان را تشکیل دادند.

جین سونگ در سال ۸۹۵ کیم یو پسر نامشروع هونگ گنگ را به عنوان ولیعهد منصوب کرد. او در چهارم جولای ۸۹۷ از سلطنت کناره گرفت و بعدها در ۳۱ دسامبر ۸۹۷ جان سپرد. وی در شمال معبد ساجاسا در شهر گیونگجو به خاک سپرده شد.

میراث

او دستور تدوین اولین مجموعه آثار به سبک هیانگ گا را صادر کرد. نام این مجموعه آثار سامته موک بود.

پرتره ای از ملکه جین سونگ
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ماهان

این عکس عکس ملکه شیلا نیست فک کنم باید عکس یکی از ملکه های تانگ باشه