(ویدئو) کشف جاده شهر افسانه‌ای آتلانتیس در زیر اقیانوس!

 به تازگی دانشمندان در شمال جزایر هاوایی در زیر اقیانوسی چیزی شبیه یک جاده آجری زرد کشف کرده اند. کشتی اکتشافی Nautilus که در حال بررسی بررسی خط الراس Liliʻuokalani در بنای یادبود ملی دریایی Papahānaumokuākea (PMNM) بود، صحنه عجیبی را مشاهده کرد.

 

 

یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده دریایی در جهان PMNM است که حتی از مجموع همه پارک‌های ملی ایالات متحده نیز بزرگتر است و کاوشگران موفق شده اند که تنها ۳ درصد از این دریا را جستجو کنند. محققان Ocean Exploration Trust موفق شدند مرز‌های این جاده را که بیش از ۳۰۰۰ متر در زیر دریا قرار گرفته است، مشاهده کنند. آن‌ها نیز توانسته اند ویدئو‌هایی از این اکتشاف جدید خود در یوتیوب به اشتراک بگذارند. یکی از این محققین می‌گوید: «این جاده آتلانتیس است.» و دیگری با او مخالفت می‌کند و می‌گوید: « این جاده آجری زرد، نمی‌تواند جاده آتلانتیس باشد.»

 

 

توسط محققان بستر دریاچه کشف شده در قله کوه دریایی نوتکا به طرز شگفت آوری خشک به نظر می‌رسد. این تیم همچنین اشاره می‌کند که زمین تقریباً شبیه «پوسته پخته» است که به راحتی قابل جدا شدن است. در بخش کوچکی، یک تکه سنگ آتشفشانی شکسته مشاهده می‌شود که به طور چشمگیری شبیه به آجر است.

در توضیحات ویدئوی منتشر شده در یوتیوب آمده است: «شکستگی‌های منحصربه‌فرد ۹۰ درجه احتمالاً به تاثیرات گرما و سرمای ناشی از فوران‌های متعدد در این حاشیه پخته مربوط می‌شوند.» در نگاه اول این جاده با مسیری به یک دنیای جدید شگفت انگیز اشتباه گرفته می‌شود.E/V Nautilus بخش‌هایی از سیاره مان را به ما نشان می‌دهد که قبلاً هرگز ندیده ایم. این جاده آجری به ما می‌گوید که اکنون در مسیر درستی هستیم و به زودی می‌توانیم اطلاعات بیشتری در خصوص آن بدانیم.

 

منبع فرارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها