گورستان خالد نبی، گورستانی عجیب با نماد های جنسی

گورستان و زیاتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلو متری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلو متری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو نزدیک آی تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده است. ویژگی‌هایش، سنگ مزارهایی به شکل اندام‌های جنسی انسان است. در این گورستان مزار زنان و مردان، با شکل ظاهری سنگ مزارها که نشانگر جنسیت آنهاست، متمایز می‌شود.


سنگ مزارهای خالد نبی در سه گروه زیر ساخته شده‌اند:

سنگ مزارهای با ارتفاع نزدیک به ۵ متر که بصورت عمودی بر گور نصب می‌شوند و به شکل احلیل مردان ساخته شده‌اند که احتمالاً گور مخصوص مردان است. این گروه از سنگ مزارها از دیدگاههای اعتقادی آسیایی مرکزی و هند الهام گرفته و بیانگر مذهب فالیک است. ضروری است به این مطلب اشاره نمود که این دسته از سنگ مزارها نمادها و نشان‌هایی از اعتقادات و مذهب فالیک در آسیای مرکزی و هند است که به واسطه مراورات و برخوردها وارد سرزمین ایران شده‌اند ولی اصل اعتقاد به مذهب فالیک هرگز وارد این مرز و بوم نشده‌است. و ایرانی نخواسته که معتقد به آیین فالیک شود. هر زمان که ایرانی می‌خواسته از آلات تناسلی نام برد از واژه «شرمگاه» استفاده می‌نموده است.
سنگ مزارهای تقریباً صلیبی شکل و یا به شکل نیم کره و شبیه دو پستان که احتمالاً مخصوص گور زنان است.

سنگ مزارهای به شکل سر قوچ: قوچ در فرهنگ و باورهای سنتی قوم ترکمن جایگاه خاصی دارد. از حیوانات منسوب به خورشید و مظهر باروری بوده و در نظر مردم محترم است. و متداول ترین نماد قوم ترکمن است. و نشانه قدرت، فرمانروایی و برکت و احترام می‌باشد.

‌سنگ شدن هندوانه‌ها

در داخل زیارتگاه خالد نبی و بر روی تاقچه یکی از پنجره‌ها، تعدادی سنگ‌های کروی و گرد نگهداری می‌شوند، این سنگ‌ها از محوطه بیرونی امامزاده و از پای سنگ مزارها جمع آوری شده‌است. ترکمن‌ها عقیده دارند، که این مکان پالیز هندانه‌ها بوده که بر اثر نفرین خالد نبی تبدیل به سنگ شده‌اند.

«نمادهای جنسی گورستان خالدنبی یک یک ناپدید می‌شوند»

گورستان شگفت‌انگیز خالد نبی در نزدیکی گنبد کاووس شهرت خود را مدیون سنگ قبرهایی است که به شکل نمادهای جنسی ساخته شده‌اند. در این گورستان باستانی حدود ۶۰۰ سنگ‌قبر به شکل آلت تناسلی انسان وجود دارد که ارتفاع بعضی به دو متر یا بیشتر می‌رسد. با این که این گورستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اما گزارش‌های افرادی که از آن دیدار کرده‌اند حاکی از بی‌اعتنایی به حفظ این مجموعه است و گفته می‌شود این سنگ‌ قبرها به طور اسرارآمیزی در حال ناپدید شدن‌ هستند.

تصاویر گورستان خالدنبی
آلت تناسلی (12)

آلت تناسلیآلت تناسلی (13)

آلت تناسلیآلت تناسلی (19)

آلت تناسلیآلت تناسلی (20)

آلت تناسلیآلت تناسلی (14)

آلت تناسلیآلت تناسلی (15)

آلت تناسلیآلت تناسلی (21)

آلت تناسلیآلت تناسلی (22)

آلت تناسلیآلت تناسلی (16)

آلت تناسلیآلت تناسلی (17)

آلت تناسلیآلت تناسلی (23)

آلت تناسلیآلت تناسلی (11)

آلت تناسلیآلت تناسلی (5)

آلت تناسلیآلت تناسلی (4)

آلت تناسلیآلت تناسلی (10)

آلت تناسلیآلت تناسلی (9)

آلت تناسلیآلت تناسلی (3)

آلت تناسلیآلت تناسلی (2)

آلت تناسلیآلت تناسلی (1)

آلت تناسلیآلت تناسلی (8)

آلت تناسلیآلت تناسلی (7)

آلت تناسلیآلت تناسلی (6)

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سعادتمند

متاسفم برای اینگونه تحلیل ها / بدون داشتن کوچکترین اطلاعی از فرهنگ و تاریخ اقوام / در بحث اساطیر و تامغاشناسی تورک ها اینها نماد “درخت حیات” است / تولد دوباره و بازگشت مجدد برای زندگی جاودانه — اگر اینها را آلت تناسلی میدانید مناره های مساجد و حرم ها را نیز باید آلت تناسلی بدانید. این نمادها مربوط به باستان است و بعد اسلام به صورت مناره در حرم ها ائمه و مساجد استفاده شده است.

جواد

اطلاعاتی دارین راجب این ها؟!!

رضا

مربوط به آلت پرستی مغول ها میشه که ترکمن ها قبل از مسلمان شدن به یادگار گذاشتن