بنای تاریخی معابد آنگکور وات (Angkor Wat)

معابد آنگکور وات (Angkor Wat)

11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

وسعت این بنای تاریخی در حدود ۲۰۰ هکتار بوده و معنای لغوی نام آن نیز شهر معبد (Temple City) است. این بنای تاریخی در داخل شهر انگکور واقع شده است. شهری که به عنوان پایتخت امپراتوری خمره (Khmer Empire) شناخته می‌شود. اما این روزها این شهر نیز در جریان زندگی مدرن امروزی تغییر شکل داده و نمایی متفاوت یافته است.

همچنین در همین تالار تصاویری پیچیده از مردمانی سوار بر اسب وجود دارد که بین دو سازه در حال حرکتند، بناهایی که به ظاهر معبد هستند.

این دو دیوار نگاره به تازگی و با بررسی دیوارها با لیزر کشف شده‌اند. این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می‌توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است.

آنگکور وات یکی از نامزدهای کسب بناهای هفتگانه دنیا نیز بوده است. آنگکور وات نمونه‌ای عالی از معماری کلاسیک خمرها می باشد.
11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

با آغاز قرن دوازدهم، معماران خمری به تدریج اعتماد به نفس خود را در کار با ماسه‌ و سنگ (به جای خشت و آجر) به عنوان مصالح اصلی ساخت بنا بازمی‌یافتند.اطراف این معبد توسط خندقی احاطه شده است که ۲۰۰ متر پهنا و ۴ متر عمق دارد. در فصول بارانی نمای این عمارت انسان را مسحور خود می‌کند.

خندق بزرگ پر از آب دورتادور عمارت آنگکور وات آن را به جزیره‌ای در وسط یک اقیانوس بزرگ تبدیل کرده است. این خندق محوطه‌ای در حدود ۵ کیلومتر را در محاصره‌ی خود گرفته است. خندق فوق وظیفه‌ی خطیر محافظت از معبد را برعهده داشته است.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها