دو نبرد دریایی در جنگ ایمجین (۱)

دو نبرد دریایی در جنگ ایمجین (۱)
نبرد هاپ پو:
نبرد هاپ پو یک نبرد دریایی بود که در تاریخ ۷ می ۱۵۹۲ در گرفت. این نبرد یکی از ۳ عملیات نیروی دریایی چوسون در سال ۱۵۹۲ بود که توسط دریاسالار کره ای یی سون شین در خلال تهاجم ژاپن به کره (۱۵۹۲-۱۵۹۸) در برابر نیروهای ژاپنی متعلق به هیدیوشی تویوتومی انجام شد. این نبردها یی را به یک شخصیت اسطوره ای در تاریخ کره مبدل نمود. این نبرد دریاسالار یی در جهت متوقف نمودن تهاجم ژاپنی ها حیاتی بود.

نبرد آنگولپو:
در حالی که دریاسالار یی سون شین قصد داشت تا بعد از نبرد اُکپو شب را در دریای آزاد سپری کند؛ وی مجبور شد تا بعد از شنیدن خبری مبنی بر روئیت حرکت پنج کشتی بزرگ ژاپنی در جهت هاپ پو در حدود ساعت ۵ بامداد؛ نقشه ی خود را عوض کند. او به نیروهای خود دستور داد تا کشتی های ژاپنی را تعقیب کنند. کشتی های دشمن در یک نبرد جزئی در نزدیکی هاپ پو گرفتار شده و نابود شدند. حال نیروهای دریاسالار یی ۲ پیروزی را در چنته داشتند.
زمانی که ناوگان چوسون در حال استراحت در گیون نِریانگ بودند؛ کشتی پیشاهنگ خبر داد که در حدود ۴۰ کشتی از ناوگان ژاپن در ۹ جولای در آنگولپو پهلو گرفته اند. در آن زمان؛ ناوگان ژاپنی پهلو گرفته در آنگولپو ناوگانی مشترکی از گوکی یوشیتاکا و گاتو یوشیاکی بودند.این دو ژنرال ژاپنی به تبعیت از ناوگان یاکی ساکا در هفتم جولای در جنگ بودند.در دهم جولای؛ ناوگان چوسون به سمت آنگولپو روانه شدند. برای اینکه سطح آب های جلوی بندر برای پانوکسون ها بسیار کم عمق بود؛ ناوگان چوسون کوشید تا ژاپنی ها را به دریای آزاد بکشاند. اما ناوگان ژاپن در بندر باقی ماند و توسط شلیک از خشکی به حریف پاسخ داد. دریاسالار یی سون شین گروه های خود را به منظور غرق نمودن کشتی های ژاپنی که در بندر پهلو گرفته بودند فرستاد. بسیاری از ژاپنی ها کشته شدند و نجات یافتگان به خشکی عقب نشینی نمودند. بعد از غرق شدن پنجاه درصد از کشتی های ژاپنی؛ ناوگان چوسون در مورد سلامتی مردم احساس نگرانی کرده و میدان نبرد را ترک کردند. در سیزدهم جولای؛ ناوگان دریاسالار یی سون شین به مقر اصلی خود بازگشت.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها