داریوش بزرگ سخن می گوید..

به خواست اهورامزدا چنان کسی هستم که راستی را دوست هستم، بدی را دوست نیستم. نه مرا میل است که شخص ضعیف از طرف توانا به او بدی کرده شود. نه آن مرا میل است که شخص توانائی از طرف ضعیف به او بدی کرده شود.

مرد دروغگو را دوست نیستم. تند خو نیستم. آن چیزهائیرا که هنگام خشم بر من وارد می‌شود سخت به اراده نگاه می دارم.

نه مرا میل است که مردی زیان برساند. نه حتی مرا میل است که مردی زیان برساند. نه حتی مرا میل است اگر زیان برساند کیفر نه بیند.

مردی آنچه بر علیه مردی بگوید آن مرا باور نیاید، تا هنگامی که سوگند هر دو را نشنوم.

آنکه را نافرمان می بینم و آنکه را غیر نافرمان می بینم و انکه را غیر نافرمان می بینم، آنگاه نخستین کسی هستم با هوش و فرمان و عمل، چون نافرمان و غیر نافرمان را می بینم، بیاندیشم.

هنرهائی که اهورامزدا بر من فرو فرستاد، و توانستم آنها را به کار برم، بخواست اهورامزدا آنچه بوسیلۀ من کرده شده با این هنرهائیکه اهورامزدا بر من فرو فرستاد کردم.

ای مرد، نیک آگاه ساز که من چه جور آدمی هستم و هنرمندیهایم از چه نوع و برتری ام از چه نوع می باشد! آنچه به گوش تو رسید برای تو دروغ ننماید! آنچه را که بتو دستور داده شده بشنو!

(گزیده ای از متن کتیبه داریوش بزرگ در نقش رستم، آراگاه داریوش)

عضویت
اطلاع از
guest

70 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
زیباترینها

اونا به فکر مردم خودشون بودند نه بفکر خود.بهمین دلیل کسیکه به فکر آسایش دیگران باشه معجزه میشه، حتی شما عزیز

hessam

ببینید چی بودیم . اجداد ما چه روح بزرگی داشتند . حالا گرفتار کیا شدیم از اون رئیس شون گرفته تا عروسکای خیمه شب بازیشون و ای شعبون بی مخاشون مثل سعید حدادیان و احمد خاتمی و علم الهدی و منصور ارضی

زیباترینها

زیبا و جالب بود

leila

سلام دوست عزیز.
اقای انی از صمیم قلب بهتون خسته نباشی میگم.ممنون

یاسر

واقعا زیباست

مهدی سرافراز

در سخت ترین شرایط خودت را بهتر میشناسی !

َََََََعلی

با درود سوالی مدت زمان مدیدی ذهن مرا به خود مشغول کرده،ودر مطالعات به جایی نرسید. شاید جواب آن نزد شما باشد،یا مرجعی معرفی کنید. همه مورخین و یا آنهایی که مطلب تاریخی مینویسند منشاء و اغاز آریایی ها را مهاجرت اقوام شمالی به سمت جنوب جهت دست یابی به زمین های بیشتر و بهتر ذکر میکنند. حال سعی میکنم به جغرافیای ان زمان برگردیم. عصر یخبندان به پایان آمده، و زمین در حال گرم شدن میباشد.این الگو که تا کنون هم روند پیشرونده دارد، ازمرکز به طرف قطب ها در حال پیشروی است،آنچنان که شهرسوخته در هفت هزار سال… مطالعه بیشتر »

پویا آریایی

سلام دوست عزیز در تاریخ بین الملل گذشته( امپراتوریهای گذشته) حوادث و رویدادهای وجود دارد که اکثرا از روی تعصب نوشته شده اند و به دلیل ابر قدرت بودن آن ها مبدئی برای دیگران و آن را باور نموده اند.شما در موضوعی سرگردان شده اید که برای آن فرضیات فراوانی وجود دارد منهم یک فرضیه کاملا معقول را به شما میگویم . ابتدائا دین همه ی ما ایرانی ها(۹۰%)اسلام و به حقانیت وجود هستی بخش هستی یعنی خداوند اعتقاد راسخ داریم و میگوییم که خداوند حق است. یعنی تمام حرف هایش حق و حقیقت است. در قران کریم بار ها… مطالعه بیشتر »

پویا آریایی

این را خاطر نشان کنم من مسلمانم و عاشق میهنم ایرانم.
دیگران نگن این آقا پویا ضد مسلمونه.
ولی بعضی مسلمونا واقعا آخرشن.

مانی

به کتاب مشیرودوله مراجعه کنید این اطلاعات صحیح نیست

مانیا

خاطر نشان برای آقای پویا اولا ۹۰%مسلمون رو از کجا آوردین؟ دوم اینکه از نظر شما بقیه ادیان اگه خدا رو قبول ندارن پس چیو قبل دارن؟ سوم اینکه نمیدونم سطح سوادتون چقدره و اگه بخوام بنویسم طولانی میشه ولی برید و مطالعه کنید اینکه انسان از نسل میمونه به حدی ثابت شده است که آقایون مرجع هم جلوش سرفرود آوردن (به رساله ی مکارم شیرازی مراجعه کنید)و اگه اطلاعات ندارید آقای مسلمون به ملت اطلاعات غلط ندین به آقایی که خواسته بودن بدونن که آریایی ها از کجا اومدن و بعدها به چند دسته تقسیم شدن در کتاب استاد… مطالعه بیشتر »

سام

اگه میخاین اطلاعات درستی داشته باشین به کتاب استاد حسن پیرنیا مراجعه کنید

سامی

برای اطلاعات دقیق به کتاب استاد حسن پیرنیا (مشیرودوله) مراجعه کنید چون پاسخ ها هیچکدوم درست نیست

محمد مظفری

درود برتمام مردان نیک پندار ایران زمین همچو داریوش وهمچو کورش کبیر

حسام

سلام باعث بسی افتخار است چنین طرز فکری عمیق وزیبا دران زمانهای بسیاردور وباعث تاسف است داشتن اینچنین طرز تفکری در این زمان از افرادی که فقط ادعای بزرگی و دینداری دارندکاش من کارگری ساده درزمان تو بودم واز حقوق شهروندی بهرهمند بودم

جواد

سلام بر همه . از چنین سخنانی بسیار خوشحال می شوم . چون کسی که بزرگ است ، بزرگ است و نمی توان آنرا کوچک کرد .از هر ملت و ملیتی که باشد .فقط میبینم که بعضیها خیلی توپ و تگر میشند و هی آریا آریا میگند.لطفا تاریخ همان شهر سوخته را از کارشناسان فنی فنی فنی بپرسید نه از گداهای علم تاریخ .که اگه باز هم مطلب داشته باشند ، باز هم گدایی می کنندو اصل مطلب را نمیگند . هنوز نام پارس و آریا در جایی نیامده و ثبت نشده بود و شاید هم آفریده نشده بود که… مطالعه بیشتر »

سام

چقد قشنگ توهم زدی خوشم میاد یه راس بگو خدا همه ی مردم دنیا رو خر آفریده بود فقط شماها همه چی بلد بودین خوبیه ما حداقل اینه که همه چیو منصوب به خودمون نمیکنیم البته همین امروزه هم شما مدعی مولانا ی بلخی و سنت نیکلاس یونانی که ترکن چرا چون خاکشون امروز در مرزهای ترکیه است یا ۳۰% زبان انگلیسی از ترکی اومده مدل موی معروف آلمانی رو ترکا اختراع کردن!!!!! انگار این طور که از حرفای شما مشخصه این رفتار ارثیه و عادت دارین توهم بزنین شما با این همه ادعا چرا امروزه یا تو تاریخ ۵۰۰،۴۰۰… مطالعه بیشتر »

سام

فقط یه جمله معروف از حافظ که در فال ملا سید عباس تبریزی در زمان شاه اسماعیل صفوی معروف به ملا مگس که اسرار شدیدی در خرابی آرامگاه حافظ داشت برای عزیزانی که میخوان خورشید رو تو روز روشن با یکسری توهمات انکارکنن بسیار به جاست که فرمود:

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما می داری

روحش شاد

Türk Güney Azərbaican

با درود شما که اهل شعری پس براتون از الا تهرانیای استاد شهریار می گم که اتفاقا مثل تمام شعر موضوع روز هستش! (به تمام پارس ها خواندن این شعر و تعمق در اون رو توصیه می کنم) تورا تا تورک آزربایجان بود و خراسان بود کجا بارت بدین سنگین و کارت بدین سان بود چه شد کورد و لر یاغی کز او هر مشکل آسان بود کجا شد ایل قشقایی کز او دشمن هراسان بود کنون ای پهلوان چونی نه تیری ماند و نی جوشن الا تهرانیا انصاف می کن خر تویی یا من کنون گندم نه از سمنان… مطالعه بیشتر »

ARMAN

داریوش کبیر کیر مرا خورده است که از این گوه هایه زیادی نوش بر جان کرده است.
داریوش همان کسی است که سرش در کنار رود آراز(واقع در آذر بایجان) از تنش بدست زنی ترک بنام تومروس آنا جدا شد.
پس ریدم تو دهن همچین کسخلی که بدست یک زن آن هم ترک کشته شد.

جواد

سلام دوباره ، با درود به Arman عزیز ، من هم حرف ایشان را تایید میکنم و میگم زمانی که کوروش همه ایران را گرفت متوجه شمال غرب ایران یعنی آذربایجان امروزی و ماد بزرگ آنزمان شد و با دسیسه و نیرنگ سپاه ترکها را شکست موقت داد و در این نبرد و بدنبال ماجرایی مردانه پسر شاه ما ترکها ( تمرکیس بزرگ ) مانند بابک نامدار و پهلوان بزرگ ما ترکان که مانند او در ایران نه زاده شده و نه زاده خواهد شد البته نه بدست کوروش بلکه با شمشیر یک پارس که از دستش سریعا در آورده… مطالعه بیشتر »

hassan partorastin

barat moteasefam ke be changizo ghblayo ina minazi hame midonan changizo daro dastash khonkhar bodan ,,dovoman ki gofte atila tork bode,,atila padeshahe barbarha bode,,3voman babak 1marde parsi bode ,fekr mikoni torkha ki bodan va key be iran omadan ???dar zamane babak torkha aslan to iran nabodan..torkha avalin bar dar zamane samaniha be iran omadan va shodan gholamo barde parsiha,,torkha tanha ghome motahede moghola bodan chon az lahaze khoye vahshigario bi tamadoni o nafahmi ba moghola mo nemizadan.mogholha va torkha ba tamame vahshi gari nimi az donyae on zamano taraj kardano zano bacheo hata az bas vahshi bodan heyvanat raham koshtan.… مطالعه بیشتر »

محمد امین امامی

برای ملک ایرن زمین تاسف میخرم که همانند یک تکه پارچه در دست چند کژ خیم پاره پاره میشود چون بسیاری ادعای وارث بودن آن دارند. اینگونه افکار نژاد پرستانه که بین ایرانیان به وجود آمد ریشه اش از استیلای ننگین عرب است و تنه اش در زمان قاجار به دست استعمار گر پیر(بریتانیا).یک زمان برادران ترک ساز جدایی طلبی زدند و زمانی نیز خاموش گشتند و امروز با سیاستی که امریکا در ترکیه و آذربایجان به کار بسته است تا ایران تکه تکه شود باز برادران ترک ما تحریک شدند و به جای همبستگی با هموطنان تاریخ را پاره… مطالعه بیشتر »

سیاوش

آخه این ترکا به چی می نازند. آره شما همیشه وحشی بودبد و آرامشو از ایران سلب کرده بودید و همیشه هم سر جاتون نشنوندنتون. ترکا هنوز هم بعد از این همه پیشرفت معنی درصد رو نمی دونند. مثلا تو برنامه نود می گن تراختور ۱۵۰ درصد طرفدار داره یا مهندس و دکتراشون می گن که ما پر طرفدار ترین تیم دنیا هستیم یا میگن بعد از منچستر اولیم (نمیدونن که بعد از منچستر به قول خودشون باید دوم باشند) خلاصه می خوام بگم با این اقوام وحشی و زبون نفهم نمیشه بحث علمی کرد. الن هم که ایران اینقدر… مطالعه بیشتر »

ali

با سلام به شما که اگر ناراحت نشی بهت بگم دوست.شما دلسوزید و بخشی از چیزهایی که گفتید درست است و بخشی غلط . اتحاد ، برادر جان با همین دوستی بدست می اید نه اینکه اصل ونصب ( یا نسب ) کسی را بدروغ از دستش بگیرید و بعد او را دوست و برادر خود تلقی کنید . چنگیز در فرهنگ ایران آنگونه که معرفی شده ، غارتگر و . . . نشان داده شده حال اینکه اینگونه نبوده است و البته هر جنگی کشته ها و خرابی هایی دارد واما شما تامل کنید که بعد از حمله مغولها… مطالعه بیشتر »

ali

با سلام دوباره ناراحتم از اینکه حالت جنگی پیدا کرده ایم . چه شما به عقاید من می تازید و من به عقاید شما .راستش کل این سایت را من یکبار دیگر بالا پایین کردم و مدام دیدم که من از کشتار ترکها نوشته ام که واقعا هم درست بوده است. خب راستش این یک علت بسیار مهم و روشن دارد . ترکها خطر بالاقوه و بالفعل چینیها و روسها و اروپا و عربها بوده اند و هستند و به این خاطر در هر فرصتی از سوی آنها و با سیاست و هدایت فراماسونری ، ترکها قتل عام گشته اند… مطالعه بیشتر »

abadan

بعد از خوندن نظرها یا به قولا اندیشه های بالا فقط و فقط باید تاسف خورد به حال خودمون که اسممون رو ایرونی و ایران پرست گذاشتیم ماها فقط عادت داریم به هم توهین کنیم و عقاید همدیگرو زیر سوال ببریم و انتظار اینو داریم که ایرانی آباد و سرافراز داشته باشیم. با این اندیشه ها و گفتگوهای کینه توزانه با دستهای خودمون جایگاه خودمونو از اینی که هست بدتر و پست تر میکنیم. چه اینوری چه اونوری هدف فقط و فقط ایران است، کسایی که اینطور نسبت به هم فحاشی میکنن برن برای یک بار هم که شدن فرهنگ… مطالعه بیشتر »

ali

با سلام به abadan و همه خوانندگان این سایت اولا: توجه فرمایید که مطالب گفته شده از طرف من در بسیاری از کتابها نوشته شده ، حتی کتابهای منتشر شده تهران ، چه در زمان حکومت اسلامی و چه در زمان طاغوت . و استنباط من از روی آن اثار بوده است و بنده کتیبه و یا نظریه تاریخی در این مورد ساخته و یا انتشار نداده ام . دوما : بارها در اظهار نظر چه بصورت عمومی که الان شما اینرا میبینید و یا بصورت پاسخ فقط به شخص نگارنده یک مطلب ، این مطلب را خاطر نشان کرده… مطالعه بیشتر »

abadan

حقیقت خدای ما تکاپوست. درد ، شادی ، امید و آگاهی در چارچوب این تکاپوی بی انتهاست که می شکفند و فعال میگردند . میخواهم در فرصت موجود،کلمه ای را به همراهانم بگویم یک اسم رمز را .هدف زمین زندگی نیست ، انسان نیست. زمین بدون اینها نیز بوده است و بدون اینها نیز خواهد بود. انسان و زندگی جرقه هایی اند که از چرخش تند زمین به بیرون پرتاب شده اند. بیایید متحد شویم بیایید دست یکدیگر را محکم بگیریم بیایید دلهامان را یکی کنیم ،بیایید بیافرینیم . تا زمانی که گرمای این زمین هنوز احساس میشود ، تا… مطالعه بیشتر »

ali

با درود بر abadan تو بهترینی از خیل عظیم مردمی که تاکنون با آنها برخورد داشته و دارم ، دوستت دارم و امید پیروزی وکامیابی برای تو را از ایزد منان دارم اندیشه های والایی داری ، به انسانیت فکر می کنی و …. اما شاید در چند مورد به نظر حقیر اشتباه می کنی : ۱: درست است که داریوش و کوروش برای ایران بزرگ است و بزرگ خواهد بود ، اما ایشان حکومتها و ملتهایی را به زانو درآورد .شما که تاریخدان هستید و اینرا حتما بهتر از من می دانید. من هم در تاریخ بدنبال افراد نابغه… مطالعه بیشتر »

abadan

با سلام اگر اساسا بتوان برای زندگی هدفی قائل شد ، آن هدف چیزی نیست مگر تبدیل ماده به روح .ما باید با آهنگ بسط و انتشار خداوند هماهنگ شویم و بسط یابیم . تنها با این هماهنگی و بسط روح است که می توانیم این موجود میرنده را به نامیرایی و جاودانگی پیوند بزنیم .روح از چرخه های گوناگون میگذرد : خود ، انسانست ، زمین ، جهان و سرانجام به خدا میرسد . ما از این مراتب گذر می کنیم و هنگامیکه به بالاترین مرتبه سلوکمان می رسیم ، مرتبه های پایین تر را نیز در خویش زنده… مطالعه بیشتر »

mahdi

خوبه یه نگاهی به آقایونی که الان هستند بندازید بعد با کارهای آنان مقایسه کنید مثلا سهمیه بندی بنزین = اولین سازمان اطلاعاتی- جاسوسی تاریخ تو روح هر کی می خاد تاریخ ما رو که بزرگترین امپراتوری تاریخ هم براساس وسعت هم بر اساس صفات انسانی بنا شده بود که در طول تاریخ تا به حال بی نظیره . این آقایون می خان تاریخ بی نظیر پیش از اسلام ما رو از کتاب ها حذف کنن می رن از منشور کوروش بزرگ (نه کبیر چون عربها بدبختند) رو نمایی میکنن . اصلا می مردن تو تخت جمشید رو نمایی مکردن… مطالعه بیشتر »

mahdi

بد نیست یه مقایسه ای از کارهای آقایون با کارهای اون وقت داشته باشیم مثلا سهمیه بندی بنزین = تاسیس اولین سازمان اطلاعاتی – جاسوسی تاریخ . تو روح هر کی می خاد تاریخ قبل از اسلام ما رو بی اهمیت کنه این اقایون که میخان تاریخ پیش از اسلام ما رو از کتاب های تاریخ مدارس حذف کنن می رن از منشور کوروش بزرگ که ۱۰۰۰ سال قبل از اسلام است رو نمایی میکنن .اصلا می مردن تو تخت جمشید ازش رو نمایی می کردند. لهنت بر کسانی که میخان بزرگ ترین امپراتوری تاریخ هم از لحاظ وسعت هم… مطالعه بیشتر »

رافا

زنده باد تاریخ ایران زنده باد کوروش وداریوش بزرگ

محمد

زنده باد تاریخ ایران زنده باد کوروش وداریوش بزرگ

اینم وبلاگ منه http://yarou.ir

Iran & Azarbaijan My Loves

دوستان شاید برای اینکه بحث دوباره باز بشه وقت خوبی نباشه اما از طرف خودم و همه دوستان تبریزیم که به ترک بودنمون هم افتخار میکنیم قول پیوند برادری رو با فارس ها و کرد ها و بقیه ایرانی های عزیزمون میدیم برای رسیدن به هدف مشترکمون یعنی یکپارچگی و آزادی و پیشرفت ایران و ایرانی. من به دو نفر توی کل زندگیم افتخار کردم اول بابک خرمدین و بعد کوروش کبیر که عقایدشون به زندگیم روشنایی بخشید از ازل و تا ابد اینگونه خواهد بود. دوستان ایران ایرانی همیشه در طول تاریخ امتحانهای بزرگی رو با موفقیت پشت سر… مطالعه بیشتر »

پارسا

سلام من چیز زیادی از تاریخ نمیدونم ولی اینو میدونم که عامل بدبختی امروز ما همین تعصبات بیجا م مزخرفه! نکته ایی که باعث شده من به تاریخ اهمیت زیادی ندم این بوده که اعتقاد دارم بیشتر تاریخ رو قوم پیروز نوشته! چیزی که الان داریم میبینیم دورویی،بد بختی،فساد،ریا و همه اون چیزایی که تو هر دین و آیینی طرد شدن و مورد تنفر بودن آقا اگه کوروش این چیزی بوده که ما الان میشنویم ،مطمئنا ما هیچ چیزی رو از اون به ارث نبردیم. خدمت دوستان ترک هم عارضم که مملکت ایران توی هزاران سال که مورد طمع شرق… مطالعه بیشتر »

سپیده آتشی

زنده باد کوروش و داریوش بزرگ و پاینده باد ایران آریایی

حمید

سلام : فقط می تونم بگم افسوس ؟؟؟؟مردم ایران چی بودن و حالا چی شدن …..

شمیم

سلام
واواقعا جای تاسف هست که ایران به این بزرگی به چه روزی افتاد.
زنده باد به کوروش کبیر و داریوش بزرگ

علی

کشور من عشق من روح من امام خمینی و سید علی خامنه ای و بدون این دو نفر حاضر نیستم زنده بمانم

Riza turk oghli

yashsin azarbayjanm mahv olsun fashist

Riza turk oghli

یاشاسین اذربایجانم محو اولسون فاشیسم.ساغ اولسون وطن ایگیدلری

milad

روزی دختری به کورش کبیر گفت من عاشقت هستم کورش گفت لیاقت شما برادرم است که از من زیباتر وپشت سر شما ایستاده!!دختر ناگهان برگشت و دید کسی نیست!!کورش گفت:اگر عاشق من بودی پشت سرت را نگاه نمیکردی .(درود بر آریایی)

مرتضی

خیلی خیلی عالی بود ممنون

Türk Güney Azərbaican

سلام بر همگی

بیایید تا با احترام با یکدیگر سخن بگوییم و برای قومیت و زبان و ملیت هم احترام بگذاریم
من به عنوان یک ترک آزربایجان جنوبی برای همه و شما پارس ایرانی احترام میگذارم اما چه سود که شما با اون تمدن ساختگی تون برای هیچ کس مخصوصا کهن ترین و با شکوه ترین قوم آسیای میانه یعنی ترکان هیچ احترامی نمیگذاری!!!!
پس احترام باید و در جایی که برای ۹۰۰۰ سال ترک ها حکومت کردن از هخامنشیان سخن گفتن نباید که مانند تجلیل کودکی در میان حاکمان است!!!!!!!!!!!

سعید

متاسفم برای مردمی که بخاطر ضعف و بی لیاقتی دولت مرکزی گذشته خودشو فراموش کنه. چقدر ملت ذلیل شدن که یه رئیس ایل از سرزمینی بنام کره که مساحتش از آذربایجان شرقی هم کمتره بشه الگو برای بچه و نوجوانانش. حتی اگه دوران درخشان باستان رو هم در نظر نگیرید بازم میبینید که چقدر مفاخر ملی داشتیم. افسوس همه مردن. در جواب شما ترکها بگم بهتره برید تاریخ معاصر ایران رو بخونید. بسیاری از مفاخر و فعالان ملی آذری (ترک)بوده و هستن. چرا؟ مگه اونا سواد نداشتن که اراجیف عثمانیها رو بخونن؟ پس چرا برای ایران جنگیدن؟ نمیتونستن بگن ما… مطالعه بیشتر »

Türk Güney Azərbaican

با درود در پاسخ شما باید بگم که اگر امروز من,یک تورک آزربایجانی با تمام وجود خواستار دوری و جدایی از شمای پارسی هستم اتفاقا دلیلش در همان تاریخ معاصری است که شما مرا به بازخوانی آن دعوت کردید پس تاریخ را باز خوانیم: اولا به یاد داشته باشید زین پس خود را در افتخارات ما سهیم ندانید چرا که دیگر هیچ مناسبتی بین ما نیست !!!!!! واما تاریخ تا پیش از پهلوی پادشاهان مهم ایران بجز زند همگی تورک بودند یعنی این سرزمین برای ۹۰۰ سال تحت سلطه ی پادشاهان تورک بود و تا آن زمان در کشور هیچ… مطالعه بیشتر »

مانی

باید اول خاطر نشان شد که بابک خرمدین یک فارس بوده چون نام پدر مرداس از اهالی تیسفون پایتخت ساسانی و مارش از اهالی آرتاویل با نام ماهرخ بوده که این هم یک نام فارسیه و از همه مهمتر اینکه زرتشتی بوده که این دین هم یه دینه قومیتیه و تا همین سالهای اخیر کسی رو به دینشون راه نمیدادند اگر میبینی شاه عباس موفق بوده به خاطره این بوده که آدمای باهوشی مثل میر فندرسکی (فارس) و میر داماد(فارس) و شیخ بهایی(عرب) در کنارش بودن و به حرف آنها خیلی گوش میداده ومثل اینکه فراموش شده که در اواخر… مطالعه بیشتر »

مانی

عطر آن است که خود ببوید
نه آنکه عطار بگوید

Türk Güney Azərbaican

با درود در ابتدا متذکر می شوم که منابعی که مورد مطالعه ی شما است یقینا جزو همان دسته از نوشته هایی است که توسط شئونیست های پان فارسی نوشته شده که از بازماندگان مزدوان پهلوی خونخوار می باشد! این یعنی مورد تایید نبوده و توصیه می گردد تا از منابعی استدلال آورده شود که محل عقلانی و تاریخی داشته باشد! دوم همین که شاه عباس از تمامی دانایان سود می برد و زبان ایشان برایش ملاک نبود و مصالح مردم و کشور اهم مسائل بود دقیقا از دموکرات بودن او ناشئات می گیرد!ثانیا شما چطور انتظار دارید تا مشاوران… مطالعه بیشتر »

rayehe

merciiiiiiiiiiiiiiiiiiii vaghean….aliiii booooOd,kash alanam bodan ………..roheshun shad

ناشناس

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ زیر حتما یه سر بزنید

http://www.zomorroddev15.mihanblog.com

يك ايراني

به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم و در راه کشورم جانم رو هم فدا میکنم نه برای رهبر و قران

Camila

You keep it up now, unredsatnd? Really good to know.

نقلاتون

امام نقی ( نق ) می فرماید ! واله که اهل بیت ما به هیچ قومی وارد نشد مگر به ماتحت ایرانیان !!

نقلاتون

روزی یکی از صحابه به امام وارد شد و پرسید : یا امیر الموقننین ! چگونه شما این همه سال در دل ایران جای دارید ! و ایرانیان رو دل نکرده یا شما را نریده اند !!

امام به عربی فرمایشاتی کردند که راوی خسته بوده حوابیده چیزی از چیزی که بین امام و صحابی میرفت ندیده !!

كامران

یش از این دیدیم که داریوش به گفته خود دست به کشتار دسته جمعی حدود ۱۲۰٫۰۰۰ نفر از مخالفان و معارضان داخلی خود و غرق نمودن بازماندگان آنان در آب رودخانه کرده است. چنانکه خود گفته بود: «همه را کشتیم و هیچ زنده‌ای برجای نگذاشتیم». اما آیا داریوش علاوه بر اینها، دست به شکنجه و نقص عضو و مُثله کردن اسیران و زندانیان نیز می‌زده است؟ برای پاسخ به پرسش بالا یک سند معتبر و دست اول وجود دارد که عبارت است از سخنانی که او در کتیبه‌ بیستون برای آیندگان به یادگار گذاشته است. سخنان او نشان‌دهنده بخش دیگری… مطالعه بیشتر »

مهدی ترک ایرانی

من خودم اصلیتم ترک و تو تبریز زندگی میکنم ولی پان ترکیسم نیستم.متاسفانه میبینم بعضی از دوستام توهم میزنن هر روز یه چیز تازه درمیارن.یه روز میگن کوروش مستبد بود و تاریخ نویسا دروغ نوشتن!یه روز دیگه میگن کوروش ترک بوده!!!!!!!!!!!! اصلا هیتلرم مال شما که چی؟! خلاصه توهم میزنن فکر میکنن دنیا مال اوناس! آقا اصلا هرچی شما میگی درسته.حالا چیکار کنیم؟ مطمئن باشید با شناختی که من از پان ترکیسم ها دارم هدفشون فقط آزادی حجابه که میگن بریم با کشور آذربایجان یکی بشیم.ولا اونا چیشون از ما برتره؟ همه اینارو به عنوان یه ترک تبریزی گفتم و… مطالعه بیشتر »

تمدن هفتصد هزار ترليارد ساله

بعد از هفتصد هزار ترلیارد سال تمدن شکوهمند اهورایی تون هنوز به انتظار روزی هستی که ایران هویت اصلی خودشو پیدا کنه؟
خخخخخخ

متوهم هستم

یعنی درگیر این ملتم هر خزعبلاتی رو باور میکنن قبول داریم پادشاه بزرگی بوده حکومت بزرگی داشته ادم خوبی بوده اما اینارو کی کجا ثبت کرده … و بیشتر درگیر اونایی هستم ک با نوشتن کلماتی مثل (بسی افتخار , همی , و …) میخوان بگن ایرانی هستن … فقط ب این فکر کنید کدوم بدبختی این خزعبلات رو با خط میخی نوشته

محمدرضا
امتیاز :
     

آن شاه که دیدنش بیاراید چشم
بی دیدنش از گریه نیاساید چشم
مارا ز برای دیدنش باید چشم
ور شاه نبیند به چه کار آید چشم
شیخ ابوالحسن خرقانی

مهدی

شب همه نژادپرستها به خیر.این کوروش و داریوش شما با چهره پیغمبر گونه که واسش ساختین باید بگم تمدنهای آشوری و ایلامی و ماد از بین بردن و بعد از اون خواستن دنیا رو بگیرن که به …رفتن.

ما

اولا که ایلامی ها قبل از هخامنشیان و در زمان حکومت ماد بر ایران با پارس ها قاطی شدن قک نمیکنم مردم جنوب الان بخوان غیر فارس باشن!!!! و در مورد ماد ها که همین الانم هستن و قومیت کرد رو تشکیل می دن توتاریخ هرودت از طرز لباس پوشیدنشون می تونی اینو بفهمی در مورد آشوری ها هم آثاری مربوط به زمان قبل از ساسانیان یعنی بعد از هخامنشیان وجود داره دیگه سنگ نوشته هایی به اسم خودشون و زبان خودشون که ما ننوشتیم دیگه سنگهای قدیمی کتاب نیستن که بشه جعل کردن یه کم فک کنین و مطالعه… مطالعه بیشتر »

Mostapha

ریدم تو دهن شما دو تا کسکشی که ازتون معلومه یا بسیجی کون نشورین و یا اطلاعاتی کسکش.
هدفتونم چیزی جز از بین بردن تاریخ و تمدن ۷۰۰۰ ساله ما نیست و میخواید هرچه بیشتر زیر کیر عربهای ملخ خور برید.
دفعه آخرتونم باشه که راجع به این دو افتخار بزرگ بشریت اینجوری گه خوری میکنید.

ALI

با سلام پرفسور متخصص فوش ، آروم باش ، تازه این اولشه و سرش رو گذاشتم ، تا ته بره زمان می بره . اولا تاریخ شما ۳۰۰۰ و خورده ای ، نکنه قدمت تاریخ ایلام ( در حدود ۳۰۰۰ سال) و سومر ( تا حدود ۷۰۰۰ سال و در بعضی منابع ۹۰۰۰ سال ) رو هم رو تاریختون جمع می کنید. احمق به نقشه جغرافیایی که در دوران نمی دانم ابتدایی بود و یا راهنمایی نگاه نکردی یا اینکه اصلا درس نخوندی . کلا منطقه شمال ایران ( آذربایجان و ترکمنستان و هرچی به طرف شرق بروی ) تا… مطالعه بیشتر »

ALI

با اصلاح این که در بالا گفتم و اونها هیچ تاریخی ندارند منظور روسها بودند . و با عرض شرمساری از اینکه از کلمات بدی استفاده کردم ، پوزش خواسته چون ایشان عفت کلام را نگه نداشتند و بعد، از بزرگترهای خودم خجالت کشیدم از چنگیز تا پدران فعلیم که نباید خونسردی خود را از دست بدم.راستش بعضی از حرفها را در جواب به ایشان نوشتم و هم وطنان ما خیال نکنند که ترکها آدمکش یا غارتگرند ، نه بخدا آنها در مقیاس جهانی دوستدار صلح و آرامش اند و اینکه می گویم میلیونها درصد کسی خواهد آمد راست میگم… مطالعه بیشتر »

مانیا

لطفا به هیچ قومیتی توهین نکنید مخصوصا با پارسها هستم که حداقل باید وام داره آدمای بزرگی مثل کورش و داریوش باشن تا تمدن خودشون رو نشون بدن نکته ی دیگه این که کردها همون ماد بزرگ هستند و پارس نیستند و همچنین لرها که از شمال هندوستان وارد ایران میشن و الان نصف اروپارو گرفتن وآذری های اصل(نه ترکها) ماد کوچک هستند بهتره بگم یک سری از حرفات و اطلاعاتت درست بود ولی نه همش ترک و تاتار از اقوام زرد پوست هستند(چشم کشیده) ولی اینایی که تو ایران هستند سکاهایی(یکی از سه قوم آریایی) هستند که در اثر… مطالعه بیشتر »