شاه میمون و شاه خوک شخصیت‌های عروسکی معروف در چین

در میان تمامی آثار و هنر های مردمی در چین باستان شخصیت های شاه میمون و شاه خوک بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفت و به وفور یافت می‌شود زیرا شخصیت های بسیار زنده بوده و مردم توانستند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند. نماینده آن وسایل، بازی میمون به نام « سون وو کون» است که نیزه زرین را در دست دارد و شاه خوک به نام « جو باجیه » چنگلک آهنی را بر روی شانه حمل می کند .

این شخصیت‌ها یعنی شاه میمون و شاه خوک در اکثر داستان های معروف چین باستان به عنوان سفر به غرب توصیف شده اند. این که این اسباب بازی محلی به شکل میمون طراحی شده نمی خواهد بیان کند که نوع خاص میمون را بیان کند بلکه تکیه آن بر خاصیت میمون و شباهت آن به انسان مثلا کاراکتر زنده دلی و شوخ طبیعی می باشد و خوک بیشتر پرسناژ ساده لوحی و نادانی دارد .

 

آنچه که از داستان ها می‌توان نتیجه گرفت این است که شاه میمون از لحاظ کاراکتر و شکل بدن و انواع ژست هایش و حتی از لحاظ روحی یک موجود زنده دل است و خوک ساده لوح و قدری نادان و در عین حال زرنگ و در عین زشتی ، دیدنی است . شکل بالا کاراکتر های این دو حیوان را نشان داده است و در آن بیشتر از رنگ های قرمز و سبز استفاده شده است . دست و پای آنها با وسیله نخ درلوله بامبویی حرکت می کند و در نتیجه پرسناژها زنده و شوخ به نظر بیننده می رسد .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها