بادبادک بازی در چین، نمادی از پایان بدبختی‌ها

یکی از مهم‌ترین اسباب بازی‌های مردم چین، بادبادک است. این اسباب بازی دارای خصوصیاتی چون تحرک، بازی و مسابقه می‌باشد و کاملا با آداب و رسوم مردم چین ارتباط و هم بستگی دارد. بادبادک بازی در چین به معنی « پایان بدبختی‌ها» نیز می‌باشد. مردم چین معتقدند که بادبادک می‌تواند ریشه انواع بیماری‌ها و امراض را به کل از بین ببرد. در تمام بخش‌های چین رسم بادبادک بازی رایج است به خصوص در منطقه‌ی « ویفان» در استان شان دونگ، این بازی رواج زیادی دارد.

بادبادک‌ها نیز مانند رسم نقاشی سال درچین، تاریخچه‌ای دیرینه دارد. نحوه‌ی طراحی آن هم کاملا از نوع نقاشی سال تاثیر می‌گیرد. این بادبادک ها با ظرافت خاصی طراحی می‌شوند و در آنها از رنگ‌های شاد و زیبا استفاده می‌شود.

بادبادک بجینگ تاریخ بیش از ۳۰۰سال دارد و نماینده آن بادبادک پرستویی شکل است . ترکیب آن مانند پرستوی در حال پرواز ، با بال آزاد و دمی همانند قیچی است . دو بال پرنده بیشتر آرایش می شود .

 

همان طور که در شکل می‌بینید، در این طرح دو پرستوی عاشق در کنار یکدیگر پرواز می‌کنند. این نقاشی اشاره به زوجی وفادار دارد. پرستوهایی که به رنگ آبی و قرمز هستند و پروانه‌هایی اطراف گل اشرفی در پروازند ، نمادی از ثروت و خوشبختی می‌باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها