شهرهای زیرزمینی در ایران و جهان + تصاویر

 

 تمامی شهرهای دنیا در سطح زمین ساخته شده اند ولی در زیر این کره خاکی چه می گذرد و آیا در زیر آن نیز شهرهای وجود دارد که مردم در آن زندگی کنند؟
زندگی انسان ها در تمام طول تاریخ بر روی سطح زمین بوده است و شهرهای خودشان را در آنجا ساخته اند اما در این میان بوده اند قوم ها یا افرادی که به دنبال زندگی زیر زمینی بوده اند  و شهرهای را در زیر پوست شهرهای دیگر ساخته اند.

 

 یکی از شهرهای زیرزمینی شگفت انگیز دنیا را می توانید در جزیره کیش و در کشور خودمان دیدن کنید. شهر زیر زمینی کاریز بسیار رازآلود است و البته نزدیک به ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. این شهر زیر زمینی سالانه محلی برای گردشگران از سراسر دنیا است و البته به علت قدمت زیاد آن بسیاری از بخش هایش از بین رفته است و این روزها بار دیگر مسئولین در حال بازسازی آن هستند.

 

 در جنوب لهستان یک معدن نمک وجود دارد که در زیر زمین قرار گرفته است و البته از قرن ۱۳ تا سال ۲۰۰۷ در حال کار بوده است. این معدن نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر طول دارد و به غیر از استخراج نمک از آن برای زندگی معدنچیان و خانواده هایشان نیز استفاده می شده است. این معدن به قدری بزرگ است که از زیر چندین شهر در این کشور نیز می گذرد و به تنهای تمامی امکانات زندگی دارد. این شهر زیر زمینی سالانه ۱ میلیون نفر را به خود جذب می کند.

 

 یکی از شهرهای زیر زمینی که همچنان نیز کار می کند در استرالیا قرار دارد. این روزها نزدیک به ۱۶۰۰ نفر در آن زندگی می کنند و به عنوان مرکز عقیق دنیا شناخته می شود چرا که بیشتری میزان تولید عقیق را در دنیا دارد. در این شهر در سال ۱۹۱۵ ساخته شده است و سیستم آن کاملا شبیه به شهرهای عادی است و شما می توانید خانه ها و کوچه های مختلفی را در این شهر ببینید. این شهر مغازه های مختلف، کلیسا و حتی قبرستان نیز دارد.

 یکی از معروف ترین و البته جالب ترین شهرهای زیرزمینی دنیا در منطقه ای به نام ” Cappadocia” در ترکیه قرار دارد. این شهر مربوط به قرن های پیش و زمان حکومت رومی های باستان در این منطقه است. این شهر از  ۷ طبقه تشکیل شده است و تمامی امکانات رفاهی نیز در آن یافت می شود. خانه های آن ها تنها غارهای کوچک نبوده است بلکه کاملا مهندسی شده و به مانند خانه های امروزی بوده است. ان ها در زیر زمین مغازه، کلیسا و حتی مدرسه داشته اند. به نظر می رسد این شهر محلی برای زندگی مسیحیانی بوده است که قصد فرار از دست حکومت رومی را داشته اند.

 عکس شهرهای زیرزمینی جهان Tarikhema.org

 یکی از راز آلودترین شهرهای دنیا را می توانید در انگلستان پیدا کنید جایی که شهری بسیار پیچیده برای جنگ سرد ساخته شده است. این شهر زیرزمینی در سال ۱۹۵۰ ساخته شده است و قرار بود تا در صورت بروز خطر پناهگاهی برای سران انگلیسی باشد. این شهر بسیار پیچیده است و دارای تمامی امکانات رفاهی و حتی یک دریاچه مصنوعی نیز هست. دیواره های آن از چندین جداره سنگ پوشیده شده است و آسیبی به افراد داخل آن در هر حمله ای وارد نخواهد شد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها