ناماکسین

ناماکسین نوعی کفش چوبی سنتی کره ای است که برای محافظت از پا در برابر گل و لای و باران از چوب درخت باس ساخته می شد. ناماکسین به عنوان کفشی پنجه بسته شناخته می شود که از یک تکه چوب ساخته گردیده است. این کفش ها قرمز رنگ و براق هستند و با لاک الکل و رنگ قرمز جلا داده شده بودند.

سو تفاهمی در مورد اینکه این کفش های چوبی منشایی آسیایی نداشته بلکه در گذشته از هلند وارد شده است وجود دارد ولی در حقیقت کفش های چوبی از حداقل دوران سه پادشاهی کره وجود داشته است و بی شباهت به گِتا ( کفش های چوبی ژاپنی ) نیست. این ناماکسین های قدیمی ” پیونگ گوک ” نامیده می شدند. مفروض است که کفش های چوبی بکجه به ژاپن راه پیدا کرده و ریشه گِتا شده

است.

ناماکسین

کفش های چوبی در بکجه به مانند گِتا سه سوراخ و کفش های چوبی در شیلا پنج سوراخ داشتند. اینکه مردم در آن زمان چگونه

بندهای آن را می بستند مشخص نیست. دو نوع کفش چوبی در دوران سه پادشاهی وجود داشت: کفش های پنجه باز و کفش های پنجه بسته. با گذشت زمان مورد دوم به عنوان ناماکسین اصلی شناخته شد.

دو نوع ناماکسین وجود داشت؛ نوعی با پاشنه و گونه ای بدون پاشنه. نوع با پاشنه در روزهای بارانی مورد استفاده قرار می گرفت. ناماکسین یا کفش های چوبی برای کودکان از چوب درخت کاج ساخته می شد. آن پاشنه هایی کوتاه و گل های زیبای کنده کاری شده بر روی نوک خود داشت.

این کفش ها توسط کره ای ها در تمام سن ها و موقعیت های اجتماعی و غالبا در فصول بارانی مورد استفاده قرار می گرفتند. نوک صیقلی و منحنی وار کفش طراحی آن را شگفت انگیز کرده است در حالیکه دو خط طولانی از نوک تا جناحین کفش کنده کاری شده بود.

این نوع کفش نام های دیگری به مانند موک یوک جی، موک یوک یا نامو سین نیز داشت.

منبع:ترجمه شده از ویکی پدیا انگلیسی

ناماکسین

 

 

ناماکسین

 

تمبر ناماکسین

 

ناماکسین

 

ناماکسین
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
아그람

سلام و سپاس از مطالب با ارزشتون
سوالی داشتم… اگر منابع و کتاب مربوط به تاریخ کره رو معرفی کنید، ممنون میشم. و البته قابل دسترسی باشه.