خرابه های قرون وسطی درحاشیه دریای شمال

اغلب به نام “بزرگترین کلیسای جامع اسکاتلند” شناخته می شود ( خیابان خراب شده ساندرو اندروز در قرون وسطی).این مکان مجاور دریای شمال در شهر همنامش است و یک مکان چشمگیر چه در روز و چه شب است.

در چند روز اقامت در این شهر که توسط گلف و عاشقانه سلطنتی معروف شده، من ترجیح می دهم در طلوع آفتاب و در درست قبل از غروب آفتاب آنجا باشم. در این زمان، ویرانه های کلیسای جامع به یک مکان غم انگیز و چشمگیر تبدیل می شود که کاملا متفاوت از اواسط روز.

ساخت آن در سال  ۱۱۶۰ توسط اسقف آرنولد آغاز شد، کار در کلیسای جامع به مدت ۱۵۰ سال ادامه یافت. این کار در دو نوبت انجام شد. اول، در سال ۱۲۷۲، که یک طوفان نمای غربی ساختمان را خراب کرد؛ و دوباره بین ۱۲۹۶ و ۱۳۰۷ هنگامی که اولین جنگ استقلال در گرفت وانگلستان، اسکاتلند را ویران کرد. در نهایت در سال ۱۳۱۸، به شاه رابرت I،که در آن زمان بزرگترین کلیسا در اسکاتلند بود اهدا شد.

امروزه، خیلی کم از آن کلیسای خیره کننده باقی مانده است. با این حال، به اندازه کافی به بازدید کننده تصویر ذهنی می دهد تا زیبایی چشمگیر مذهبی و برتری معماری را تصور کند.

خرابه ها برای دیدن رایگان است و به چون در انتهای شهر واقع شده درست در بالای دیوار دریا، من توصیه می کنید به زمان خود را با یک مسافرت کوچک به اقیانوس هم اختصاص بدید. در ماه ژانویه، غروب در با بالای خرابه ها، و آب در سمت دیگر دیوار منظره چشمگیری دارد.وقت خود را هر طور که دوست دارید تنظیم کنید.

کلیسای جامع اسکاتلند

ترجمه: زهرا طاهری

منبع: www.afar.com

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها