هوانگ جین

هوانگ جین (۱۵۵۰-۱۵۹۳) ژنرالی در خلال تهاجمات ژاپنی ها به کره بود. او به خاطر دفاعش از جینجو در جریان محاصره جینجو (۱۵۹۳) در یادها مانده است. دو نبرد جینجو وجود داشت، در اولی پیروزی بزرگی نصیب کره ای ها شد در حالیکه در دومی، ژاپنی ها قلعه را تصرف کرده و هوانگ جین و کل گردان کره ای ها کشته شدند. هوانگ جین با دو گلوله تفنگ شمخال به قتل رسید.

پرتره ای از هوانگ جین

نبرد:

او قلعه جینجو را در جریان حملات ژاپنی ها به کره فرماندهی می کرد. در جولای سال ۱۵۹۳، قلعه ۳۸۰۰ کره ای از جمله سربازان نامنظم و غیر نظامیان را در خود جای داده بود. فرماندهان ژاپنی من جمله کاتو کیوماسا، اوکیتا هیدیه، و کونیشی یوکیناگا ارتش سی هزار نفره ای را به سمت جینجو هدایت کردند. ژاپنی ها برای بدست آوردن پیروزی اشتیاق داشتند زیرا تویوتومی هیدیوشی از نتیجه نبرد اول رضایت نداشت.

به موازات رسیدن ژاپنی ها به محل، سربازان کره ای به منظور محافظت از قلعه به سمت دیوارها شتافتند. زمانی که هوانگ جین این شرایط را مشاهده کرد، متوجه شد که نمی تواند دروازه ها را باز کند زیرا اگر وی به این کار دست می زد، ژاپنی ها می توانستند هجوم آورده و قلعه را تصرف کنند. در نتیجه، فرمانده نیروهای کمکی با بیش از یکصد مرد به پیکار پرداخته و آنها توسط تفنگ های فتیله ای ژاپنی ها مورد هدف قرار گرفتند.

اگرچه او از این وقایع دلشکسته شد، اما به گردانش دستور داد تا از قلعه دفاع کنند. زمانی که ژاپنی ها با پوشش تفنگ های چمخال در حال بالا رفتن از نردبان ها بودند، کره ای ها تخته سنگ و روغن گرم جوشیده را بر سر آنان فرو می ریختند. کره ای ها نیز با کمان ها، خمپاره اندازها، و تفنگ های چمخال آتش دشمن را پاسخ می دادند. متاسفانه زمانی که ژاپنی ها برج های محاصره ای را وارد میدان نبرد کردند، کره ای ها در مقاومت ناتوان گشتند.

هوانگ جین در کره بخاطر تدابیر دفاعی برجسته و توانایی رهبری اش مشهور می باشد. او همچنین به دلیل زنده ماندن با وجود برخورد دو گلوله به بدن تا زمان مرگ بخاطر جراحاتش مشهور شده است. هوانگ جین بعد از شش روز با دو گلوله در ناحیه قفسه سینه اش مورد هدف قرار گرفت و در بامدادان نبرد به پاپان رسید. زیر دستانش او را در حالتی یافتند که بریده بریده نفس می زد و خسته به نظر می رسید. سپس هوانگ جین در حالی که همچنان شمشیرش را در دست داشت چشم از جهان فرو بست. او در زمان مرگ تنها ۲۲ سال داشت. روحیه ها با مرگ وی فرو ریخت و دژ جینجو به زودی به دست مهاجمان ژاپنی افتاد.

پادشاه سونجو بعد از جنگ تفویضی از عناوین بعد از مرگی را به وی اعطا کرد.

پرتره ای از هوانگ جین
بنای یادبود هوانگ جین.
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
علیرضا پورشامحمدی

خسته نباشی امیر جان. به خاطر این مطالب زیبا سپاسگذاریم