کیم چون ایل

خلاصه ای در مورد کیم چون ایل و فعالیت هایش در جنگ ایمجین

کیم چون ایل (۱۵۳۷- ۲۷ جولای ۱۵۹۳) رهبر نظامی کره ای در قرن شانزدهم میلادی بود. او مقام سلسله چوسون به حساب می آمد و در خلال جنگ ایمجین به منظور دفع حمله ژاپن به کره در سال ۱۵۹۲ به یکی از رهبران ارتش چریکی کره مبدل گشت. او در محاصره دوم جینجو در سال ۱۵۹۳ کشته شد.

وقوع جنگ:

در سال ۱۵۹۲، تویوتومی هیدیوشی تایکو ژاپن با هدف استفاده از آن به عنوان گذرگاهی برای حمله به چین، به کره یورش برد. ارتش سامورایی وی موفقیت های اولیه ای بدست آورده و بیشتر جنوب شبه جزیره کره را فتح کردند. کیم چون ایل یک مقام میان رده که در آن زمان ۵۵ ساله بود، گروه چریکی کوچکی شامل ۳۰۰ مرد را در شهر زادگاهش ناجو گرد هم جمع کرد.

او چریک ها را به سمت شمال پیشروی داده و در مسیرش به منظور رسیدن به شهر اویجو و دفاع از پادشاه سونجو در برابر مهاجمان، اقدام به سرباز گیری کرد. آنها در عوض در جزیزه گنگهوا اردو زدند.

پرتره ای از کیم چون ایل

محاصره جینجو:

در سال ۱۵۹۳، دایمیو کاتو کیوماسا اقدام به حمله به شهر جینجو کرد. سال پیش این شهر با موفقیت در برابر یک محاصره مقاومت کرده بود و کاتو میخواست تا انتقام شکست های متحمل شده ژاپن را در جنگ ایمجین بگیرد. کونیشی یوکیناگا به مشاور نظامی مینگ شِن ویجینگ از قصد کاتو برای حمله خبر داده و به او گفت که آن بیشتر از یک حمله جدید، صرفا تلاشی برای بهبود چهره مخدوش شده ژاپن می باشد.

شِن به نظامیان کره ای توصیه کرد تا از جینجو دور مانده و به ژاپنی ها اجازه نابودی آن را بدهند. کیم چون ایل به توصیه شِن اعتنایی نکرد و شبه نظامیان خود را به منظور دفاع از آن در برابر کاتو به جینجو برد. به او پرسنل نظامی کره ای به رهبری هوانگ جین و دیگران، و همچنین ارتش چریکی دیگری به فرماندهی کو چونگ هو ملحق شدند. جینجو توسط ارتش های سامورایی هدایت شده توسط کاتو، کونیشی، اوکیتا هیدیه، و کیکاوا هیرویی در محاصره قرار گرفت.

فرماندهان ژاپنی به مدافعان پیامی فرستادند و درخواست تسلیم شدن از آنها کردند. کیم پاسخ داد که نیروهای کمکی چینی برای نجات آنها می آیند. اما این حرف درست از آب در نیامد؛ شِن ویجینگ و ژنرال های چینی همکارش تصمیم گرفتند تا از جینجو دفاع نکنند.

در هفدهم ماه جولای، ژاپنی ها به دیوارهای جینجو نفوذ کردند. به موازات اینکه ژاپنی ها مدافعان باقی مانده را قتل عام می نمودند، کیم چون ایل خودکشی نمود.

ژنرال کیم چون ایل
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها