تمدن اسپارتان ها

با تمدن اسپارتان ها بیشتر اشنا شوید

تمدن اسپارتا کاملا متفاوت از دیگر تمدن های یونان باستان است. واژه ای که ما هم اکنون با نام «اسپارتان» می شناسیم، توصیف بسیار ساده ای از این تمدن دارد. در تمدن اسپارتا کودکان بیشتر از اینکه فرزندان والدین خود باشند، فرزندان دولت بودند.

آنها همچون سربازانی قوی وفادار به دولت بودند. بر خلاف تصاویری که در فیلم هالیوودی «۳۰۰» از این سربازها دیده ایم، اسپارتان ها بسیار خشن بوده اند. فقط برای درک قسمتی از فرهنگ آنها، به این نکته اشاره میکنیم که هر مرد اسپارتان تنها به عنوان یک سرباز به حساب می آمد نه چیز دیگر.

در حقیقت هر کار دیگری توسط بردگان انجام میشد و مردان اسپارتانی فقط وظیفه جنگاوری داشتند. آنها تا زمانی که در سن ۶۰ سالگی بازنشسته شوند، به صورت مداوم می جنگیدند. در واقع آنها برای رسیدن به نقطه اوج افتخارات یک اسپارتان، باید این سرنوشت را می پذیرفتند. یا هنگامی که آنها جان خود را در طول جنگ از دست می دادند، در میان قبیله خود به سربلندی می رسیدند.

در آن زمان تنها کسانی که در نبردها کشته می شدند، قبر خود را از قبل مشخص می کردند تا برای بازماندگان خود نشان افتخاری به حساب آید. جالب اینکه اگر کسی در طول نبرد سپر خود را از دست می داد، مجازات او اعدام بود؛ هر چند که آن سرباز فرصت داشت برای نجات جانش، سپر گم شده را پیدا کند.

منبع برترین ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها