۳ الهه معروف در روم باستان

نه تنها خدایان رومی بلکه الهه های روم هم در تاریخ روم از اهمیت زیادی برخوردارند. الهه های روم باستان به اندازه خدایان روم قدرتمند و محبوب بودند. آنها مظهر قدرت زن هستند. داستان های اساطیری روم نقش مهمی در عقاید مذهبی روم ایفا می کنند. خوبه که اطلاعات خود را در زمینه خدایان و الهه های رومی و اعتقادات آنها افزایش دهید. زیبایی و قدرت آنها شما را محسور می کند. با ما همراه باشید تا ۳ الهه معروف در روم باستان را به شما معرفی کنیم:

۳.جونو، ملکه الهه ها!

جونو
Juno, Queen of Goddesses

جونو سرور همه الهه های روم، مشاور و محافظ ایالت بود. ژونو دختر زحل، هم خواهر و هم همسر پادشاه خدایان، ژوپیتر بود. همچنین مادر خدای جنگ و خدای آتش بود. جونو الهه ازدواج و زایمان ، جاودانگی، انرژی و جوانی را به هم پیوند میداد. او به عنوان الهه حامی امپراطوری روم ، ملکه روم نامگذاری شد.

ظاهر او مثل یک جنگجو بود. ماه ژوئن از نام ژونو گرفته شده است. او یکی از پیچیده ترین الهه هاست و به همین دلیل عناوین و لقب های مختلفی به او میدادند مثل ژونو لوسینا، ژونو کاپروتینا، ژونو کرویتیس، ژونو سوسپیتا و..


۲.فلورا، الهه گل و بهار!

فلورا
Flora, Goddess of Flowers and Spring

فلورا یکی از مهمترین الهه های روم، نماینده زیبایی گل و طبیعت بود. نه تنها با فصل بهار بلکه جوانی ارتباط داشت. همتای یونانی او کلوریس می باشد. اسم فلورا از کلمه لاتین فلور به معنای گل گرفته شده است. رومی ها فصل بهار و جوانی طبیعت را با مراسم های مجلل جشن می گیرند. همچنین فستیوال رز در ۲۳ ماه می.. فلورا یک شخصیت برجسته در دوره رنسانس بود.


۱.دیانا، الهه شکار و ماه!

دیانا
Diana, Goddess of the Hunt and the Moon

پیوند دیانا با جنگل و حیوانات به او قدرت برقراری ارتباط و کنترل حیوانات را میداد. او در میان رومیان باستان پرستش می شد و در میان روحانیون مورد احترام بود. او بعد از مینروا و وستا ، یکی از سه الهه خردمند بود. مثل دو نفر دیگر او قسم خورده بود که هیچ وقت ازدواج نکند.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها