تابستان ۹۸ کجا بریم سفر؟

تابستان 98 کجا بریم سفر؟

تابستان ۹۸ کجا بریم سفر؟

تابستان ۹۸ کجا بریم سفر؟ بهترین مناطق گردشگری در ایران و خارج از کشور برای تابستان کدامند؟

بهترین انتخاب هایی که شما برای سفر به شهرهای ایران در فصل گرم تابستان می توانید داشته باشید را در ادامه معرفی می کنیم:

سفر به کهگیلویه و بویراحمد در تابستان

استان کهگیلویه و بویراحمد به علت داشتن هوایی معتدل و خنک، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در فصل تابستان است. این استان دارای طبیعت بکر و فوق العاده زیبا به همراه دشت‌های تماشایی و آبشارهای چشم نواز زیادی می باشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی از جمله: آبشار یاسوج، تالاب برم شیر، آبشار کمردوغ، روستای تاریخی لما علیا، دریاچه سد مارون، نقش برجسته تنگ سروک، دریاچه مور زرد یاسوج، آبشار بهرام بیگی، روستای توریستی کریک، تنگ گنجه ای،آبشار کیوان، آبشار طسوج، قلعه چُرام و … است.

البته این ها تنها گوشه ای از جاذبه های فراوان این استان هستند.

 

مسافرت به کرمانشاه در فصل گرما

استان کرمانشاه با آب و هوایی بی نظیر و طبیعتی بکر و خیال انگیز و ابنیه تاریخی ارزشمند، مناسب برای سفری تابستانی است.

از جمله مناطق گردشگری استان کرمانشاه می توان سنگ نبشته بیستون، غار مرآفتاب، آبشار تافه، موزه پارینه سنگی زاگرس، منطقه سراب صحنه، معبد آناهیتا، باغ گل کرمانشاه، پل چهر، قلعه منیژه کرمانشاه، طاق بستان، روستای هجیج، سراب نیلوفر، مسجد عماد الدوله، سراب مورت، آتشکده شیان و کاروانسرای شاه عباسی کرمانشاه را نام برد.

سراب نیلوفر یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های این استان در فصل تابستان است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در فصل تابستان غنچه های گل نیلوفر سر از آب بیرون آورده و به خاطر آب زلال این تالاب، ساقه آن‌ها نیز قابل رویت است.

 

سفر به اردبیل در تابستان ۹۸

استان اردبیل به دلیل آب و هوای سردی که دارد می‌تواند جزوه بهترین گزینه ها برای سفر در فصل گرم تابستان باشد. برودت هوا در این استان حتی در فصل تابستان نیز ملموس است.

یکی از گزینه های مناسب برای گردشگری در این استان، چشمه های آب گرم سرعین و سردابه هستند که علاوه بر مناظر زیبا و دلنشین و طبیعت ناب منطقه، این چشمه ها خواص درمانی بسیار زیادی در حوزه دردهای عضلانی، مشکلات پوستی و میکروب زدایی بدن نیز دارند.

دریاچه شورابیل اردبیل، پل معلق مشکین شهر، جنگل فندقلو در نمین، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، دریاچه نئور، آب گرم شابیل، مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، دریاچه آت‌گولو شیروان دره، دهکده سنگی ویند کلخورانِ سرعین، کهنه قلعه، بازار قدیمی اردبیل، عمارت آقازاده، مقبره تاریخی شیخ حیدر از جمله جاذبه های گردشگری این استان به شمار می آیند.

 

سفر به لرستان در تابستان امسال

استان لرستان با آب و هوایی معتدل، مناسب برای سفرهای تابستانی است. این استان دارای طبیعتی منحصر به فرد و بناهای باستانی فراوانی است.

از جمله مناطق گردشگری این استان می توان به: قلعه فلک الافلاک، دریاچه گهر، آبشار دره اسپر، دشت لاله های واژگونِ رزستان درود، تنگه نی گاه، آبشار ازنادر، آبشار آبگرم، تالاب ازگن، آبشار بیشه، تنگه عزیزآباد، دره شیرز، دریاچه کیو، پل شکسته، منطقه مخمل کوه، تنگه کپرگه، چشمه سراب کرتول، گردشگاه چغا، پل چالانچولان اشاره کرد.

لرستان، عروس آبشارهای ایران، اقلیم قلعه ها و چشمه های خروشان و سرزمین لاله های واژگون است.

 

سفری تابستانی به آذربایجان غربی 

استان آذربایجان غربی در فصل تابستان با آب و هوای خنک و مطلوب، گزینه مناسبی برای سفر می باشد.

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این استان، دریاچه ارومیه می باشد که بزرگترین دریاچه داخلی ایران است. دریاچه ارومیه پس از سال‌ها خشکسالی، با بارش های ابتدای امسال، مجدد احیا شده و منظره زیبایی را با موج های خروشان خود به نمایش گذاشته است.

همچنین با این بارش ها، تالاب های اطراف دریاچه ارومیه نیز دوباره جان گرفتند و زندگی به حیات وحش این تالاب ها دوباره بازگشت.

آذربایجان غربی دارای مناطق گردشگری فراوانی است، از جمله: دریاچه سد شهرچای، رودخانه بند، غار سهولان، بنای سه گنبد، آبشار شملکان، تخت سلیمان، کلیسای ملحم، آبشار ممکان، حمام قره ضیاالدین، آبشار دره خورخوره، عمارت شهرداری خوی، غار علی شیخ، عمارت باغچه جوق، آرامگاه سید صدرالدین، مقبره شمس تبریزی، دروازه سنگی خوی، تالاب بورآلان، آبشار شرشر، گیز گالا، معدن زنبیل، غار تمتمه، چَملی گول، چالدران و …

از مهمترین شهرهای توریستی این استان می توان سلماس( اولین شهر شطرنجی ایران)، ماکو، ارومیه، خوی و مهاباد را نام برد‌.

 

تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری، استانی با آب و هوایی بسیار عالی و طبیعتی سرسبز، زیبا و دلنشین مناسب برای سفرهای تابستانی است.

طبیعت شگرف این استان، هر بیننده ای را به خود مجذوب کرده و روح آدمی را جلا می بخشد. این استان پر از جنگل ها، چشمه ها، غارها و آبشارهای گوناگون و چشم نواز است.

این استان با مناطقی بکر و زیبا از جمله پیرغار، آبشار تونل کوهرنگ، غار خراجی، قلعه دِزک، آبشار دره عشق، دشت لاله های واژگون، غار یخی چما، چشمه دیمه، تالاب چغاخور، پل تاریخی زمان خان، چشمه سیاسرد، خانه ستوده چالشتری، آبشار آتشگاه، قلعه جونقان، پارک ملی تنگه صیاد، مسجد جامع هرچگان،غار منج، تالاب سولقان، پارک جنگلی پروز، آبشار شیخ علی خان، پل چلگرد و … هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران است.

تالاب چغاخور-چهارمحال و بختیاری

 

سفر در تابستان به سمت کردستان

استان کردستان با آب و هوایی خنک و معتدل، مناسب برای سفر در فصل گرما است. این استان از لحاظ طبیعت بکر و منحصر بفرد و نیز آثار تاریخی، بسیار غنی است.

یکی از زیباترین و چشم نوازترین جاذبه های گردشگری این استان، دریاچه زریوار شهرستان مریوان است. این تالابِ آب شیرین، آب خود را از طریق بارش باران و چشمه های کف جوش تامین می‌کند.

از دیگر دیدنی های این استان می‌توان به: غار کاوات، عمارت خسرو آباد، حمام خان سنندج، پل تاریخی قشلاق، عمارت مشیر دیوان، حمام حاج صالح، عمارت آصف وزیری، رودخانه سیروان ، عمارت سالار سعید، عمارت وکیل الملک، روستای پالنگان، چشمه آب معدنی باباگرگر، پارک کوهستانی آبیدر، غار کرفتو، ارتفاعات چهل چشمه، قلعه مریوان، روستای اورامانات تخت، عمارت امجدالاشراف، حمام شیشه، موزه سنندج و … اشاره کرد.

 

مسافرت تابستانی به آذربایجان شرقی

آخرین استان پیشنهادی ما در تابستان ۹۸ کجا بریم سفر، استان آذربایجان شرقی است. این استان حتی در فصل تابستان نیز سرد است؛ البته گفتنی است که روزهای خنک و شب های سردی دارد.

ائل گلی (ایل گلی یا شاه گلی) از مهم ترین مراکز توریستی این استان و شهر تبریز محسوب می شود. این عمارت مربوط به دوران آق قویونلو ها می‌باشد که در دوران صفویان گسترش یافته است‌. دور تا دور عمارت را دریاچه ای در بر گرفته که عمق آن در حدود ۱۲ متر می باشد.

جاذبه های دیدنی این استان شامل: ائل گلی، موزه مشروطه (خانه مشروطه)، تالاب قره قشلاق، خانه استاد شهریار، دریاچه قوری گل، خانه سلماسی (موزه سنجش)، کوه عون بن علی (کوه عینالی)، خانه سرخه ای، روستای کندوان، خانه گنجه ای زاده، عمارت شهرداری تبریز، خانه بهنام، موزه قاجار (خانه امیر نظام گروسی) و … می باشد.

 

تابستان ۹۸ کدوم کشور بریم سفر؟

حال می خواهیم به معرفی بهترین کشورها برای سفر تابستانی بپردازیم. بهترین مکان ها در سفرهای خارجی تابستانه کدامند؟

کپنهاگ دانمارک

شهر کپنهاگ یکی از معروف ترین شهرهای توریستی دانمارک است که در فصل تابستان دارای آب و هوای معتدلی است؛ به طوری که درجه حرارت هوا در این ماه ها، در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد است.

از جمله بهترین جاذبه های گردشگری این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کلیسای Our Saviour:

این کلیسا دارای مناره ای با پله های مارپیچ بسیار زیبا می باشد که چشم انداز فوق العاده ای به سطح شهر دارد. ارگی زیبا و بزرگ به همراه محرابی مجلل و باشکوه فضای داخلی کلیسا را تشکیل داده است.

۲- قلعه کرونبورگ (Kronborg):

قلعه‌ای خیال انگیز و مسحور کننده، با موقعیت استراتژیک در نزدیکی گذرگاه آبی بین دانمارک و سوئد که در قرن ۱۶ و ۱۷ مرمت شده و گسترش یافته است.

۳- کاخ روزن بورگ (Rosenborg Castle):

کاخی بسیار مجلل و شیک که هر ساله گردشگران زیادی را به خود معطوف می کند. این کاخ در اوایل قرن ۱۷ و به سبک رنسانس هلندی به دستور کریستین چهارم به عنوان اقامتگاه تابستانی وی ساخته شده است.

 

پارک تیوولی (Tivoli)، کانال نیهاون، گالری ملی دانمارک، منطقه Kastellet، باغ های گیاه شناسی و … از سایر جاذبه‌های گردشگری برای مسافرت در تابستان ۹۸ به این شهر هستند.

 

ریکیاویک ایسلند

ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند، شهری با آب و هوای سرد است که حتی در فصل تابستان نیز دمای هوا آن در حدود ۱۰ درجه سانتیگراد می باشد.

رفتن به رستوران های ایسلندی در ریکیاویک را به شما توصیه میکنیم، زیرا که غذاهای آن ها نماینده سبک اصیل آشپزی ایسلندی است. در ریکیاویک گوشت وال بسیار پرطرفدار است و در غذاهای خورشتی و استیک ها استفاده می شود. خوردن غذاهای معروف ریکیاویکی مانند هاکارل، Fridheimar Tomatoes و ماست اسکیر پیشنهاد می شود.

شهر ریکیاویک دارای چشمه های آب گرم بکری است که از چشمه های آتشفشانی اطرافشان نشات می یابند.

ما در مقاله “تابستان ۹۸ کجا بریم سفر” به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً در سفر به این شهر از دیدنی های زیر بازدید کنید: کلیسای هالگریمسکرکیا، موزه ی ملی ایسلند، مجسمه خورشید مسافر، موزه ی ساگاریکیاویک، سالن کنسرت هارپا ریکیاویک و نهنگ های کوهان دار می باشند.

 

ولینگتون نیوزیلند

پیشنهاد بعدی ما به شما، ولینگتون پایتخت کشور نیوزیلند است؛ شهری که به عنوان جنوبی ترین پایتخت دنیا است. شهر بادها، لقبی است که به این شهر به سبب وزش زیاد بادهای غیرقابل پیش بینی و شدید داده اند.

این کشور با توجه به آن که در نیمکره ی جنوبی قرار گرفته، در فصل تابستان روزهای سرد خود را می گذراند و در زمستان، روزهای گرم. البته تفاوت دما در هیچ کدام از فصول سال زیاد نیست و در کل دارای آب و هوای معتدل و اقیانوسی است. ولی خنک ترین فصل سال برای سفر، تابستان است که دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد می باشد‌.

ولینگتون-پایتخت نیوزیلند

ولینگتون به غذاهای دریایی فوق العاده لذیذش مشهور است. ماهی تازه با سبزیجات معطر از غذاهای پرطرفدار در رستوران های این شهر است.

ولینگتون دارای طبیعتی بکر و زیبا، آثار تاریخی تحسین برانگیز و موزه های تاریخی و گالری های هنری گوناگون است.

موزه نیوزیلند، منطقه حفاظت شده زلاندیا ولینگتون، خانه منسفیلد، کلیسای سنت پل، باغ گیاهشناسی ولینگتون، موزه شهر ولینگتون و دریا، ساختمان پارلمان نیوزیلند، موزه جنگ و پل بارانداز از جمله دیدنی های این شهر هستند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها