۵ حقیقت جالب درباره تاریخ ژاپنی ها

ژاپن یک تاریخ جادویی پر از جنگ، زمین لرزه، آتش سوزی، سونامی، طوفان و بیماری های واگیردار بوده است. در پس این همه تراژدی، یک فرهنگ منحصر به فرد و پیشرفته به وجود آمد. قدمت تمدن ژاپن به ۱۶۰۰۰ سال پیش باز می گردد. رویدادهای مهم تاریخی ژاپن بیشتر از هزارتاست. در اینجا به طور تصادفی به بیان ۵ حقیقت جالب درباره تاریخ ژاپنی ها می پردازیم..

 

۱.کاماکورا چهارمین شهر بزرگ دنیا در سال ۱۲۵۰!

حقایق جالب درباره تاریخ ژآپن
Kamakura

کاماکورا در یک دوره نسبتا کوتاه از ۱۱۸۵ تا ۱۳۳۳ پایتخت ژاپن بود. این شهر در طول همان سال ها به سرعت رشد کرد. این شهر در سال ۱۲۵۰ با جمعیت ۲۰۰۰۰۰ نفری، چهارمین شهر بزرگ دنیا در آن زمان به شمار می رفت. شهر مدرن کاماکورا جمعیت کمتری نسبت به قبل دارد. این شهر به خاطر سواحل جذاب و معابد خیره کننده و گذشته درخشان در حال حاضر طرفداران زیادی دارد.


۲.تعطیلی ژاپن برای ۲۱۷ سال!

کشتی های امریکایی در ژاپن
american ships japan

ژاپن از سال ۱۶۳۵ تا ۱۸۵۲ به خاطر قانون ساکوکو با دنیا ارتباط کمی داشت. بر اساس این قانون تجارت محدود می شد، سفرهای خارجی توسط ژاپنی ها ممنوع می شد، مسیحیت ممنوع میشد و ورود بیشتر خارجی ها نیز به ژاپن محدود میشد. این قانون به دلیل مشکلات ژاپنی ها با ابرقدرت های دنیا تصویب شد. بردگان ژاپنی توسط پرتغالی ها به اروپا فرستاده می شدند. این انزوای طولانی مدت ژاپن باعث شد از نظر فناوری به ابرقدرتهای غربی وابسته باشد. ولی یک سود هم داشت و این بود که باعث شد فرهنگ منحصر به فرد خود را داشته باشند.در نهایت در ۱۸۵۲ نیروی دریایی آمریکا ژاپن را مجبور کرد بازارهای خود را به دنیا باز کند.


۳.بازدید سامورایی از نیویورک سیتی در سال ۱۸۶۰!

سامورایی در نیویورک
Samurai in New york city

وقتی بعد از مدت ها ژاپن به روی غربی ها در سال ۱۸۵۰ باز شد، موسسات فئودال کشور مثل سامورایی برای مدت ها مستقل باقی ماند. طی یک اتفاق عجیب، ۷۶ سامورایی در ۱۸۶۰ به عنوان دیپلمات به نیویورک سیتی فرستاده شدند. جوان ترین آنها به اسم تاتیشی اونوجیرو، در بین رسانه های امریکایی به نام تامی شناخته می شد و از او یک شخصیت ملی ساختند.


۴.ژاپن دارای ۵۰۰۰ قلعه!

قلعه اوساکا ژاپن
osaka castle

ژاپن یک دوره طولانی از ۱۴۶۷ تا ۱۶۰۳ جنگ داخلی و بی ثباتی را تجربه کرد. این باعث رونق ساخت قلعه ها شد و در پایان دوره حدود ۵۰۰۰ قلعه در این کشور ساخته شد. امروزه تنها تعداد انگشت شماری از این قلعه ها باقی مانده است. ژاپن در سال ۱۶۰۳ از یک ثبات نسبی برخوردار بود و قلعه ها اهمیت خود را از دست دادند. در ۱۸۶۰، طی یک برنامه تهاجمی مدرنیزه سازی، اغلب قلعه ها از بین رفت. این قلعه ها نماد گذشته فئودالی ژاپن بودند.هر چند امروزه بسیاری از این قلعه ها بازسازی شدند.


۵.تاسیس چاپ رنگی توسط ژاپن در ۱۷۶۵!

kuniyoshi

ژاپن در سال ۱۷۶۵ صنعت چاپ رنگی را ابداع کرد. این فناوری به زودی برای تولید رمان های گرافیکی استفاده شد. همچنین انها اولین کتاب های کمیک را ساختند.

 

منبع japan-talk
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها