حقایق باورنکردنی درباره دراکولای واقعی! (قسمت اول)

دراکولای برام استوکر ، یکی از ترسناک ترین هیولاها در آثار ادبی ست که از یکشخصیت واقعی به نام ولاد به میخ کشنده الهام گرفته شده است.. این اثر یک خون آشام تشنه خون انسان را به تصویر کشیده شده است. البته این تشنگی سیری ناپذیر این شخصیت ادبی، هیچ شباهتی به دراکولای واقعی ، ولاد دوم ندارد. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره ولاد به میخ کشنده یا ولاد دراکولا، شاهزاده والاچیا بیشتر بدانید..حقایق باورنکردنی درباره دراکولای واقعی! (قسمت دوم) کدامند؟

 

۱.ولاد سوم ، دراکولای تاریخی واقعی! 

ولاد سوم، دراکولای واقعی
ولاد سوم، دراکولای واقعی

ولاد سوم یا ولاد دراکولا یک شخصیت تاریخی بود. او در سال ۱۴۳۱ در ترانسیلوانیا به دنیا آمد. او یک وی ود از قوم والاچیا بود که از ۱۴۵۶ تا ۱۴۶۲ ، دوره فتح بالکان توسط عثمانی ها، حکومت می کرد.


۲.دراکولا یعنی اژدها!

اژدها
اژدها

برخی منابع می گویند پدر دراکولا، دراکول نامید می شده، که به معنای “اژدها” بوده است. هرچند برخی آن را “شیطان” معنا می کنند، چرا که ولاد دوم اسم مستعارش را بعد از معرفی به order of dragon ( گروهی از فراماسون ها که اداره مناسبات دنیا بر عهده آنها بود) گرفت. گروهی که از اروپا محافظت می کرد و با دشمن های مسیحیت مثل امپراطوری عثمانی ، می جنگید.


۳.زندگی دراکولا در قسطنتنیه!

دراکولا قسطنتنیه
دراکولا قسطنتنیه

گفته می شود یک دراکولای جوان در سال ۱۴۴۳ به قسطنتنیه رفت تا با کنستانتین پالایلوگوس، آخرین امپراطور بیزانس و یک شخصیت افسانه ای یونانی ملاقات کند. برخی از مورخان بر این باورند که این این ملاقات با امپراطوری بیزانس، نفرت ولاد به امپراطوری عثمان را برانگیخت.


۴.دوبار ازدواج دراکولا!

همسر دراکولا
همسر دراکولا

هویت همسر اول دراکولا هنوز فاش نشده است، ولی احتمال میرود او یکی از کنتس های ترانسیلوانیایی بوده است. همسر اولش، پسر و وارث او را به دنیا آورد. بعد از ازدواج اولش، مدتی را در زندان مجارستان بود و در آنجا ایونا سزلیگی، دختر یکی از اشراف مجارستان آشنا شد، و بعدها با یکدیگر ازدواج کردند و دو پسر به دنیا آورد.


۵.لقب “به چار میخ کشنده” به دلیل کشتن هزاران ترک!

لقب دراکولا
لقب دراکولا

شاید مهمترین حقیقت درباره ولاد (vlad III the impaler) ، اسم مستعار اوست. این لقب بخاطر کشتن هزاران تن از ترک ها بود که به صورت وحشیانه انها را به چار میخ می کشید . ولاد سوم به چار میخ کشنده!!،  این روش را در دوران جوانی خود یاد گرفته بود، زمانی که یک گروگان سیاسی امپراطوری عثمانی در قسطنتطنیه بود.


۶.فرار سلطان محمت با دیدن ۲۰ هزار جنازه به میخ کشیده شده!

سلطان mehmed دوم

در سال ۱۴۶۲ ، در طول گرمای نبرد بین دراکولا و امپراطوری عثمان ، وقتی سلطان محمت دوم همراه با ارتش خود با جنازه ۲۰ هزار از اقوام ترک به میخ کشیده شده مواجه شدند، پایتخت ولاد را ترک کردند و عقب نشینی را ترجیح دادند.

 

ادامه دارد..
منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها