چرا رم به شهر ابدی معروف شد؟

بعد از رها شدن دوقلوهای افسانه ای ، رموس و رومولوس در رودخانه تیبر، توسط یک گرگ ماده نجات پیدا کردند.  در بزرگسالی تصمیم گرفتند که یک شهر جدید بسازند ولی بر سر موقعیت آن به توافق نرسیدند. رومولوس برادر خود را کشت و نام شهر را از روی نام خود انتخاب کرد. با تاریخ ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا رم به شهر ابدی معروف شد؟

 

قدرت روم باستان باعث شد که مردم آن تصور کنند که این شهر تا ابد باقی خواهد ماند. پس از شکست دشمنان نیرومندی مثل کارتاژی ها و اتروسکان ، و گسترش امپراطوری تا اروپا و آفریقا، پس تعجبی ندارد که این باور در بین مردم روم باستان رایج شده بود.

نویسندگان و شاعران رومی از دستاوردهای باشکوه و تاریخ برجسته شهرشان زیاد ستایش کرده اند. شاعر ویرجیل در شعر حماسی خود این شهر را یک امپراطوری بی پایان معرفی کرده است.

افسانه رموس و رومولوس
افسانه رموس و رومولوس

به گفته باستان شناسان اولین بار شاعر تیبولوس بود که روم را به عنوان شهر ابدی معرفی کرد. نوشته تیبولوس”هنوز رومولوس دیوارهای رم، شهر ابدی را طراحی نکرده بود که تقدیر مگر را برای روموس رقم زد.”در واقع این تیبولوس بود که این تصور را ایجاد کرد که در صورت سقوط روم، بقیه دنیا هم سقوط خواهد کرد.

روم، شهر ابدی
روم، شهر ابدی

ویرجیل و اوید، در طول سلطنت آگوستوس از این عبارت نمادین تیبولوس ، بارها استفاده کردند. لیوی یک مورخ و نویسنده رومی نیز از این عبارت در نوشته هایش استفاده کرد.

امپراطوری روم شاید روزی متوقف شود ولی این نام “روم ابدی” جاودانه خواهد ماند. در فیلم ها، آثار ادبی، و فرهنگ ، روم همواره به عنوان شهر ابدی معرفی شده و معلوم است که این نام هیچ گاه تغییر نخواهد کرد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها