زندگینامه تیتوس امپراتور روم از خانداون فلاوی

تیتوس با نام کامل تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس دهمین امپراتور امپراتوری روم و دومین امپراتور خاندان فلاویان است. او در ۳۰ ام دسامبر سال ۳۹ میلادی در روم به دنیا آمد و حدود دو سال امپراتور روم بود.

بیوگرافی تیتوس

دوران امپراتوری تیتوس بسیار کوتاه (حدود ۲ سال) بود. او پس از مرگ وسپاسیانوس در ۲۴ ژوئیه سال ۷۹ بر جای پدر بر تخت نشست ولی فرصتی آنچنانی نیافت که اقدامات قابل برجسته ای انجام دهد چرا که در سال ۸۱ میلادی طاعون بسیار وحشتناکی در سراسر امپراتوری روم پدید آمد که بسیاری را به کام مرگ برد و حتی خود تیتوس هم به طاعون مبتلا شد و درگذشت. (۱۳ سپتامبر سال ۸۱ میلادی)

تیتوس در زمان سلطنت خویش فرصت نیافت تا کار برجسته ای انجام دهد ولی او در زمان امپراتوری پدرش توانست شورشیان یهودی را در فلسطین و اورشلیم شکست دهد و آرامش را به آن سرزمین بازگرداند و به همین دلیل و به پاس این افتخار بزرگ طاق تیتوس را در شهر روم و به افتخار وی بنا نهادند که تا امروز پا بر جا است.

تیتوس در زمان سلطنت پدرش در نزد او بسیار گرامی بود او پس از فتح اورشلیم در میان مردم محبوبیت فراوانی به دست آورد هرچند برادر کوچک او یعنی دومیتیان به او رشک می برد.

تیتوس دو بار ازدواج کرد اما همسر اولش فوت کرد و دومین بار پس از تولد (۶۵ ساله) تنها فرزندش، دختر فلاویا جولیا، که او را به عنوان آگوستا عنوان کرد، ازدواج کرد. او با پسر عموی خود فلاویوس سابینیس ازدواج کرد، اما پس از مرگ تیتوس در سال ۸۴ به طور معقول به عنوان معشوقه عموی خود دومیتیان زندگی کرد.
پس از مرگ تیتوس برادرش دومیتیان به سلطنت رسید.

منبع تاریخ پارسی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها