مقبره‌ای در یکی از اولین‌شهر‌های تاریخ

با مقبره‌ای در یکی از اولین‌شهر‌های تاریخ اشنا شوید

مقبره باستانی

 

منطقه «چاتال‌هویوک» (Catalhoyuk)، در ترکیه واقع شده است و بسیاری بر این باورند که یکی از اولین شهر‌های دنیا در این منطقه بنا شده بود و گفته می‌شود این شهر در دوران اوج خود چیزی حدود ۸هزار نفر سکنه داشت.

این افراد در خانه‌هایی بسیار نزدیک به هم زندگی می‌کردند و باستان‌شناسان بر این باور هستند که زندگی در محیطی شلوغ، زمینه ایجاد بیماری و شرارت را در میان مردمان این منطقه فراهم کرده است.

باستان‌شناسان تحقیقات گسترده‌ای را در بازه‌زمانی طولانی ۲۵ ساله در منطقه‌ای به‌وسعت ۳۲ هکتار انجام دادند و مقبره ۷۴۲ نفر از ساکنین این منطقه و جنازه‌های آن‌ها با دقت زیاد بررسی کردند. در این تحقیقات مشخص گردید نزدیک به یک قرن انسان‌ها در این منطقه در خانه‌هایی بسیار نزدیک به‌ هم زندگی می‌کردند.

این خانه‌ها به‌ اندازه‌ای به هم نزدیک بودند که همسایه‌ها به‌راحتی از روی پشت‌بام به منزل دیگر همسایه‌ها دسترسی داشتند. در نتیجه بررسی‌های انجام شده روی اسکلت‌هایی که در این مقبره‌ها پیدا شد حکایت از افزایش خشونت در میان این مردمان داشت و زن‌های زیادی با جمجمه‌های شکسته در این قبر‌ها دفن شده بودند.

این تحقیقات ثابت کرد که تغییر سبک‌زندگی مردم از دامداری به زراعت و همچنین زندگی در محیطی بسیار شلوغ و پرتجمع باعث شده تا خشونت و بیماری در شهر «چاتال‌هویوک» افزایش پیدا کند.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها