استخوان‌کده سدلک

استخوان‌کده سدلک (Sedlec Ossuary)

Sedlec Ossuary

 

در زیر کلیسای کوچکی در جمهوری چک، چیزی حدود ۷۰هزار اسکلت قرار گرفته است و به‌همین دلیل نیز به این منطقه استخوان‌کده می‌گویند. تارخ ساخت کلیسای کوچکی که از آن صحبت می‌کنیم به حدود ۱۴۰۰ سال پس از میلاد مسیح باز می‌گردد و در سال ۲۰۱۷ تعمیراتی در این کلیسا صورت گرفت و راز‌های بیشتری در این مکان مرموز مشخص گردید. این تعمیرات باعث شد چیزی حدود ۳۰ گور دسته‌جمعی در زیر کلیسا پیدا شود که ۱۵۰۰ اسکلت در آن دفن شده بود.

این امر باعث شده تا «استخوان‌کده سدلک» به بزرگترین قبرستان در اروپا تبدیل شود که تاریخ ساخت آن به‌ قرون وسطی باز می‌گردد. قبر‌های جدیدی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم حتی از کلیسایی که روی این قبر‌ها بنا شده نیز قدمت بیشتری دارد و گفته می‌شود این قبر‌ها در دو بازه زمانی ایجاد شده‌اند.

تاریخ قبرستان قدیمی که در این منطقه واقع شده به سال ۱۳۱۸ میلادی باز می‌گردد و از قرار‌ معلوم در آن زمان خشکسالی بزرگی منطقه را تحت‌تاثیر قرار داده بود و به‌همین دلیل نیز در این خشکسالی مردم زیادی جان خود را از دست دادند و قبر‌های زیادی را شاهد هستیم.

قبرستان دیگری که از آن صحبت می‌کنیم، تازه‌سازتر به‌حساب می‌آید و تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ میلادی باز می‌گردد و در آن زمان نیز طاعون مرگباری منطقه را فرا گرفته بود و جنازه‌های طاعون‌زده در این قبر‌ها قرار دارند. تمام نشانه‌ها از دفن باعجله جنازه‌ها حکایت دارد و به‌احتمال زیاد مسئولین قبرستان از ترس انتقال بیماری‌های خطرناک، در کمترین زمان ممکن جنازه‌ها را خاک کر‌ده‌اند.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها