جانگ نوک سو

جانگ نوک سو (وفات:۱۵۰۶) صیغه پادشاه یون سانگون از چوسون بود. او غالبا با جانگ هوی بین و جونگ نان جونگ مقایسه می شود که دو تن دیگر از بانوان سلسله چوسون بودند. پس از خلع یون سانگون از قدرت، وی توسط حاکم جدید پادشاه جانگ جونگ از چوسون اعدام شد.

زندگی نامه:

پدرش جانگ هان پیل نام داشت که در بخش غربی منطقه چانگ چونگ زندگی می کرد و مادرش صیغه ای از طبقه اجتماعی چونمین به شمار می رفت. به همین دلیل بود که وی به عنوان خدمتکار شاهزاده بزرگ جین به ایفای نقش می پرداخت. این شاهزاده پسر پادشاه یجونگ از چوسون و ملکه آنسون بود. بعد از اینکه وی پسری به دنیا آورد، نوک سو آموخت تا آواز خوانده و برقصد و به یک کیسنگ تبدیل شد. او تنها دارای یک زیبایی عادی بود ولی ظاهری شاداب و پر طراوت داشت و دارای استعدادی خارق العاده برای آواز و موسیقی بود.

یون سانگون روزی صدای وی را شنید و جانگ نوک سو را به عنوان صیغه اش منصوب کرد و مقدار زیادی هدایا و دارایی به خانواده اش فرستاد. به نظر می رسید که صیغه جانگ با یون سانگون به عنوان یک کودک رفتار می کرد اما وی به قدری جانگ را مورد لطف قرار می داد که تمام احکام و مجازات ها تحت تاثیر او اتخاذ می شد. جانگ نوک سو در سال ۱۵۰۳ به عنوان صیغه سلطنتی نائل آمد. این اتفاق زمانی رخ داد که او به رتبه سوک یونگ ترفیع یافت. بر اساس لطفی که پادشاه به وی داشت، شوهر خواهرش کیم هیو سون یک پست دولتی دریافت نمود.

اگرچه جانگ نوک سو در قصر زندگی می کرد، او خانه خودش را تخریب نمود تا یک خانه جدید و بزرگتر بسازد. گروهی از مقامات در سال ۱۵۰۶ بر علیه حکومت استبدادی یون سانگون  به طرح ریزی پرداختند. پادشاه یون سانگون عزل و به تبعید فرستاده شد. آخرین لحظات زندگی جانگ نوک سو تیره روزانه بود. سر وی در ملا عام از بدن جدا شد و بسیاری از مردم به سمت بدن بی جان او سنگ پرتاب کردند.

مهر سلطنتی سلسله چوسون.

خانواده:

  • پدر: جانگ هان پیل
    • خواهر: جانگ بوک سو
      • خواهر شوهر: کیم هیو سون
    • شوهر: پادشاه یون سانگون از چوسون (۲۳ نومابر ۱۴۷۶- ۲۰ نوامبر ۱۵۰۶)
      • دختر: شاهزاده خانم یی یونگ سو
        • داماد: کوان هان
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

4 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
طاها
امتیاز :
     

سلام ممنون لطفا در مورد ملکه دانگیئونگ مطلبی بنویسید

Shn

جانگ نوک سو چرا اعدام شد نفمیدم؟