زندگینامه دومیتیان امپراتور روم

تیتوس فلاویوس سزار دومیتیانوس آگوستوس با لقب دومیتیان آخرین امپراتور از خاندان فلاوی بود. او در سال ۲۴ اکتبر سال ۵۱ میلادی در شهر روم زاده شد. دومیتیان در سال ۸۱ میلادی پس از آنکه وسپاسیان درگذشت، بر جای او بر تخت نشست. سلطنت او تا سال ۹۶ میلادی ادامه یافت.

بیوگرافی دومیتیان  امپراتور روم

دومیتیان یازدهمین امپراتور امپراتوری روم ( و سومین و آخرین امپراتور از خاندان فلاویان) به شمار می آید. او کوچکترین پسر وسپاسیانوس، امپراتور وقت روم بود. او برادر دیگری به نام تیتوس داشت که برادر بزرگش در نزد پدر گرامی تر بود و به هنگام مرگ پدر تیتوس جانشین او شد ولی پادشاهی تیتوس تنها دو سال به طول انجامید چرا که در آن سال ها طاعون وحشتناکی در روم پدید آمد و خود تیتوس نیز بر اثر مبتلا شدن به طاعون درگذشت و دومیتیان به قدرت رسید.

دومیتیان امپراتوری بسیار توانا ولی مستبد وستمگر بود. بی رحمی ها و رفتارهای ستمگرانه او باعث بروز نارضایتی‌ های بسیاری از طبقهٔ اشرافی شده بود. رفتار ستمگرانه دومیتیان بعد از شورش ساتورنینوس، فرماندار ژرمانیا (آلمان امروزی) علیه امپراتوری روم، بدتر شد و دومیتیان حس جنون‌ آمیزی همچون نرون نسبت به اطرافیان خود پیدا کرد و او در خفا دستور قتل بسیاری از بزرگان روم را داد و دوران حکومت وحشت در امپراتوری جان روم آغاز شد و این دوران تا زمان مرگ دومیتیان ادامه پیدا کرد.

پس از آنکه همه بزرگان و اشراف زادگان روم از ترس دومیتیان بر جان خویش بیمناک بودند طی توطئه موفقی در ۱۸ سپتامبر ۹۶ میلادی در کاخ امپراتوری دومیتیان را به قتل رساندند. (در ۴۴ سالگی) با مرگ او دودمان فلاوی نیز از بین رفت و بود و نروا آنتونینی به عنوان امپراتور جدید روم جانشین او شد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها