کلئوپاترا ، ملکه مصر و امور عشقی او

کلئوپاترا ملکه مشهور مصر باستان بود. او زیبا، هوشمند و دارای اعتماد به نفس بود. او مصری نبود بلکه متعلق به یک سلسله یونانی بود که با بطلمیوس شروع میشد. کلئوپاترا به خاطر امور عاشقانه اش با دو حاکم

کلئوپاترا ملکه مشهور مصر باستان بود. او زیبا، هوشمند و دارای اعتماد به نفس بود. او مصری نبود بلکه متعلق به یک سلسله یونانی بود که با بطلمیوس شروع میشد. کلئوپاترا به خاطر امور عاشقانه اش با دو حاکم رومی، جولیوس سزار و مارک آنتونی، مشهور شد. زندگی کلئوپاترا و امور عاشقانه او در بسیاری از آثار ادبی نشان داده شده است.

معروف ترین نمایشنامه شکسپیر “آنتونی و کلئوپاترا” است. کلئوپاترا در ۶۹ قبل از میلاد در اسکندریه مصر متولد شد. وقتی پدرش بطلمیوس هفتم فوت کرد، همراه با برادر بزرگترش حاکم شد. با این حال، برخی از دوستان برادرش او را از مصر بیرون راندند. هنگامی که جولیوس سزار به کشور آنها آمد، به او کمک کرد تا تاج و تخت را دوباره به دست آورد. او دوباره، این بار همراه با برادر کوچکترش، به حکومت رسید. سزار و کلئوپاترا عاشق یک دیگر شدند و پسری به دنیا آوردند به نام سزارین. کلئوپاترا با سزار به رم رفت و مدتها در ویلای خود زندگی میکرد.
هنگامی که سزار در ۴۴ قبل از میلاد به قتل رسید کلئوپاترا به مصر بازگشت. مورخان معتقدند که او برادر کوچکتر خود را کشت تا تنها حاکم مصر باشد.

پس از مرگ سزار دو مرد برای قدرت در رم تلاش کردند: مارک آنتونی و اوکتاویان. مارک آنتونی بسیار جذب کلئوپاترا شد و ملکه مصر به او در نبرد علیه اوکتاویان کمک کرد. رابطه آنها عمیق تر شد و او سه فرزند برای مارک آنتونی آورد.
اکتاویان به جنگ بر ضد آنتونی، که نیروی دریایی او را با کلئوپاترا متحد کرده بود، برخاست. پس از این که در نبرد اکتیوم در ۳۱ قبل از میلاد شکست خوردند این زن و شوهر به اسکندریه فرار کردند.
آنتونی با زدن شمشیر به خود خودکشی کرد. مدت کوتاهی بعد کلئوپاترا اجازه داد که مار او را نیش بزند و او نیز درگذشت. با مرگ کلئوپاترا، حکومت یونان پایان یافت و این کشور به یک استان رومی تبدیل شد.
زندگی کلئوپاترا و امور عاشقانه او در بسیاری از آثار ادبی نشان داده شده است. معروف ترین نمایشنامه شکسپیر “آنتونی و کلئوپاترا” است.

منبع راسخون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها