مقبره توتان‌خامن بریتانیا (Britain’s Tutankhamen)

توتان‌خامن

توتان‌خامن

 

در سال ۲۰۰۳ عملیات گسترش‌جاده در منطقه «پریتل‌وِل» (Prittlewell)، واقع در «اِسکس» (Essex)، در حال انجام بود که این عملیات ساختمانی به کشف مقبره‌ای منجر شد که باستان‌شناسان آن را «مقبره توتان‌خامن بریتانیا»، می‌نامند. تاریخ ساخت این مقبره به قرن ششم میلادی باز می‌گردد و از مقبره‌ای برای شما صحبت می‌کنیم که جزئیات زیادی دارد.

قدمت زیاد این مقبره باعث شده تا قسمت‌های زیادی از آن خراب شود، اما با توجه به چیز‌هایی که از این مقبره باقیمانده است می‌توان پیش‌بینی کرد که با مقبره‌ای طرف هستیم که به فردی بسیار ثروتمند تعلق دارد.

اینجا بود که پای تاریخ‌شناسان نیز به این مقبره باز شد و پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدند که جنازه داخل این مقبره «سِیکسا» (Seaxa) نام دارد و احتمالاً مربوط به شاهزاده‌ای از نژاد «آنگلوساکسون» (Anglo-Saxon) است که برای ساخت مقبره او سیزده اصله درخت بلوط بریده شده و نزدیک به ۲۵ نفر مرد پرقدرت برای ساخت این مقبره شبانه‌روز تلاش کرده‌اند.

داخل این مقبره اشیاء قدیمی زیادی به چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها سازی قدیمی است که شباهت‌های زیادی به چنگ دارد. در این مقبره صلیب‌هایی از طلا نیز به‌چشم می‌خورد که حکایت از مسیحی بودن جنازه‌ای که در آن دفن شده دارد.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها