پل سونجاک

پل سونجاک یک پل سنگی متعلق به عهد گوریو می باشد که در منطقه که سونگ واقع در کره شمالی قرار دارد. این پل که در سال ۱۲۹۰ میلادی ساخته شده است، به عنوان محلی که عالم و دولت مرد مشهور کنفسیوسی جونگ مونگ جو به قتل رسید شهرت یافته است. ظاهرا این اتفاق به دستور یی بانگ ون (پسر یی سونگ گه اولین پادشاه عهد چوسون) صورت گرفته است. پل در سال ۱۷۸۰ به روی تمامی آمد و شدها بسته شد و از آن پس به عنوان یک اثر تاریخی ملی مورد توجه می باشد.  آن ۸.۳۵ طول و ۳.۳۶ متر عرض دارد. این بنا در اصل پل سونجی نامیده می شد اما بعد از به قتل رسیدن جونگ مونگ جو و به دلیل رشد بامبو در محلی که وی کشته شده بود (جاک معادل کره ای برای بامبو می باشد)، به پل سونجاک تغییر نام یافت.

پل سونجاک در سال ۱۹۰۶

قتل جونگ مونگ جو:

به عنوان مشاوری مشهور و وفادار به پادشاه گوریو، جونگ سیاستمدار بی رخنه ای بود که به مخالفت با یی سونگ گه به پاخاست. در راه بازگشت به خانه پس از مهمانی که برای وی توسط پادشاه آینده برگزار شده بود، پنج مرد بر روی پل برای وی کمین کرده و جونگ را با یک پتک آهنین وحشیانه به قتل رساندند. اسب او از معرکه فرار کرد اما پس از مدتی به محل ترور ارباب خویش بازگشت و گونه های متقابلی از وفاداری را به نمایش گذاشت.

او بعدها به عنوان حکیمی کره ای در زمره مقدسان شمرده شد و حتی توسط سلاطین چوسون نیز مورد احترام قرار گرفت. مرگ جونگ وفاداری خلل ناپذیر را نماد سازی می کند. گفته می شود لکه قهوه ای که بر روی یکی از سنگ های پل دیده می شود رد خون جونگ است و در زمان بارش باران به رنگ قرمز در می آید. شعر زیر آخرین اندیشه های وی را نشان می دهد:

حتی اگر بمیرم، حتی اگر هزاران بار بمیرم،

حتی اگر اسکلت من به گرد و غبار و خاک مبدل شود،

و خواه روح من باقی بماند یا نه،

وفاداری بی ریای من به اربابم تغییر نخواهد کرد.

گفته می شود لکه قهوه ای که بر روی یکی از سنگ های پل دیده می شود رد خون جونگ است و در زمان بارش باران به رنگ قرمز در می آید.
این پل در سال ۱۲۹۰ ساخته شد.

عمارت پیوچونگ:

این بنای چوبی کوچک که در خلال سلسله چوسون ساخته شده است، دو ستون یادبود سنگی بزرگ را که بر پشت لاک پشت هایی به شکل شیر سوار شده اند در خود جای داده است. یکی از آنها در سال ۱۷۴۰ توسط پادشاه یونگجو و دیگری در سال ۱۸۷۲ توسط پادشاه گوجونگ برافراشته شدند. هر دوی این ستون های یادبود ترور جونگ مونگ جو را گرامی می دارند و وفاداری او را به سلسله گوریو می ستایند.

هر دوی این ستون های یادبود ترور جونگ مونگ جو را گرامی می دارند و وفاداری او را به سلسله گوریو می ستایند.
منبع ویکی پدیا انگلیسی سایت سفر به کره شمالی
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سجاد

تاریخ دنیاپراست ازپندواندرز عبرتهازیادعبرت گیر خیلی اندک