واحد نظامی خصوصی سلسله گوریو

دوبنگ که به صورت توبنگ نیز نوشته می شود، واحد نظامی خصوصی سلسله گوریو بود که از گارد حفاظتی شخصی گیونگ ته سونگ سرچشمه گرفته است. پس از شورش نظامی ژنرال ها در سال ۱۱۷۰ در خلال سلطنت پادشاه اویجونگ از گوریو، چندین نسل از ژنرال ها در دیکتاتورهای نظامی خاندان چویی به اوج اقتدار خویش رسیدند و قدرت واقعی را در گوریو در اختیار گرفتند.

در سال اول حکمرانی آنها، ژنرال یی گو توسط ژنرال یی یویی بنگ که متعاقبا به دست جونگ گیون کشته شد، به قتل رسید. جونگ جانگ بو (پدر جونگ گیون) شورش ژنرال ها را هدایت کرده بود. سپس جونگ جانگ بو به مدت چند سال حکومت کرد تا اینکه توسط گیونگ ته سونگ برانداخته شد.

گیونگ ته سونگ ژنرال بعدی و آخرین ژنرالی بود که قبل از ظهور خاندان چویی و تحکیم کنترل نظامی برای مدتی طولانی تر توسط آن خاندان، قدرت را به دست گرفت. با توجه به مخاطرات شخصی بزرگی که ژنرال های پیشین را به ستوه آورده بود، گیونگ ته سونگ گارد حفاظتی شخصی متشکل از ۱۰۰ سرباز به نام دوبنگ که در تمامی اوقات او را مشایعت می کردند پدید آورد.

دوبنگ پس از مرگ گیونگ ته سونگ منحل شد اما چویی چونگ هون مدت کوتاهی پس از رسیدن به قدرت آن را بازسازی نمود. چویی دوبنگ را توسعه داد و آن را به شش رسته تقسیم کرد. این موضوع سبب شد چرخش منظمی در میان محافظان پدید آید. زمانیکه چو یویی در راس قدرت قرار گرفت، ارتش خصوصی وی با نام های دوبنگ داخلی و دوبنگ خارجی شناخته شدند.

دوبنگ که به صورت توبنگ نیز نوشته می شود، واحد نظامی خصوصی سلسله گوریو بود که از گارد حفاظتی شخصی گیونگ ته سونگ سرچشمه گرفته است.
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها