مقبره ای برای یک الهه ی مصری در هند

در سواحل غربی کشور هند، بقایایی از مقبره ی متعلق به الهه ای به نام پاتینی وجود دارد. وجود چنین مقبره ای در هند موضوع عجیبی نیست اما یک سالن مخفی در زیر این مقبره وجود دارد که به نظر می رسد به آیسیس (الهه ی باروری مصر باستان) تعلق داشته باشد.

این خرابه ها اکنون در تملک یک مقبره ی هندی است از این رو کسی تاکنون اجازه نیافته که آن چه در زیر این مقبره قرار دارد را به طور کامل و به شیوه ی علمی و عملی مورد بررسی قرار دهد. اما بر اساس مطالعات شخصی به نام کریس مورگان این ایده که مقبره ی مذکور به الهه ی مصری تعلق داشته باشد منطقی بنظر می رسد. وی بر این باور است که احتمالاً یک فرقه ی مذهبی مصری به این مناطق آمده و این مقبره را به الهه ی خود تقدیم کرده باشد.

مورگان تصریح می کند که ایده ی الهه ی پاتینی از این فرقه ی مذهبی مصری نشات گرفته است. وی شباهت های بسیاری را در مورد دو افسانه بر می شمارد که هر دو در مورد زنانی هستند که اعضای بدن شوهرانشان تکه تکه شده و به شکل بی رحمانه ای به قتل رسیده اند. مورگان بر این باور است که پاتینی در واقع تحول و دگرگونی مفهوم الهه ی آیسیس باشد که در سراسر این مقبره پخش شده است. علاوه بر این بسیاری بر این باورند که این تنها یکی از حوزه هایی بوده که فرهنگ مصریان باستان دین هندوئیسم را تحت تاثیر قرار داده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها