بدترین تصمیماتی که تاریخ را تغییر دادند

همه ی ما در زندگی دچار اشتباه میشیم، اما اشتباهات عاقب متفاوتی دارند. برخی از اشتباهات مردم آنقدر تاثیر گذار بود که جهان را تغییر داد. وینستون چرچیل میگه که تاریخ توسط افراد پیروز نوشته میشه. اما همیشه هم اینطور نیست. این افراد پیروز گاهی اوقات تصمیماتی میگیرند که عواقب بسیار بسیار بدی دارند. برای آشنایی با بدترین تصمیماتی که تاریخ را تغییر دادند با ما همراه باشید….

 

۱.حمله ناپلئون و هیتلر به روسیه در فصل زمستان :

حمله ناپلئون به روسیه

ناپلئون بناپارت و آدولف هیتلر تصمیم گرفتند به روسیه حمله کنند اما روسیه مقاومت کرد. هر دوی این حملات در زمستان روسیه به پایان رسید. زیرا هیچکدام از این ارتش ها خود را برای زمستان روسیه و شرایط آب و هوایی آن آماده نکرده بودند و در درنتیجه هر دو شکست خوردند.

 

۲. دستور مائوزدونگ برای کشتن گنجشک ها :

مائوزدونگ

در سال ۱۹۵۸ رهبر جمهوری چین مائوزدونگ تصمیم گرفت کشورش رو از شر پرندگان خلاص کنه و به همین دلیل دستور داد تا همه ی گنجشک ها رو بکشند. سه سال بعد حدود چهل و پنج میلیون نفر به دلیل نبود گنجشک ها و نبود حشرات به خصوص ملخ که محصولات رو میخوردند، از گرسنگی تلف شدند.

 

۳. فروش سهام رونالد واین در شرکت اپل :

رونالد واین

رونالد واین سومین موسس اپل و صاحب ده درصد از سهام این شرکت بود. او در آپریل ۱۹۷۶ تصمیم گرفت در ازای هشتصد دلار سهامش را بفروشد. اگه اینکار را نمیکرد، سهام او امروز ۶۳ میلیارد دلار ارزش داشت

 

۴. از بین بردن قدیمی ترین درخت جهان توسط یک دانشجوی فارغ التحصیل :

قدیمی ترین درخت جهان

دونالد راس کوری یک دانشجوی فارغ التحصیل بود که در سال ۱۹۶۴ دستگاه شمردن حلقه درختان را در یک کاج قدیمی قرار داد و ان دستگاه در آن گیر کرد. سپس یک جنگلبان به او کمک کرد تا درخت را قطع کنند و دستگاه او را خارج سازند. سپس کوری تعداد حلقه ها را شمرد و به این نتیجه رسید که آن درخت کاج پنج هزار ساله بود. یعنی قدیمی ترین درخت روی زمین.

 

۵. فروش آلاسکا به آمریکا توسط روسیه :

آلاسکا

در ۱۸ اکتبر ۱۸۶۷ ایالت متحده، آلاسکا را به ارزش ۷/۲ میلیون دلار طلا از روسیه خریداری کرد. زیرا روس ها آلاسکا را یک سرزمین بی ارزش میدانستند. از سال های ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ معادن بزرگ طلا در آنجا شروع به کار کرده و تا به امروز ادامه دارند. امروزه آلاسکا پس از نوادا بزرگترین ایالت از نظر تولید طلاست.

۶. آتش زدن جنگل توسط شکارچی گمشده :

آتش زدن جنگل

یک شکارچی تازه کار از اهالی کالیفرنیا در سندیگو گمشده بود و تصمیم گرفت شعله ای بسازد. متاسفانه این شعله بزرگترین آتش سوزی تاریخ کالیفرنیا را رقم زد. این آتش سوزی که آتش سوزی سدر نامیده میشود بیش از ۱۱۳۳ کیلومتر مربع از اراضی سندیگو را سوزاند.

 

۷. کشتن گربه ها توسط لندنی ها :

گربه

در طی طاعون بزرگ سال ۱۶۶۵ در لندن مردم تصور میکردن که گربه های این بیماری را شیوع میدهند. بنابراین اونها رو به قتل میرسوندن. اما با کاهش جمعیت گربه ها، طاعون بیش از پیش گسترش یافت. زیرا هیچ گربه ای نبود که موشها که دلیل اصلی شیوع طاعون بودند را از بین ببرد. سرانجام این طاعون در طی هجده ماه، حدود صدهزار نفر، یعنی یک چهام جمعیت لندن را از بین برد.

 

۸. پیچ اشتباهی راننده فرانز فردیناند :

فرانز فردیناند

ترور دوک اعظم فرانز فردیناند اتریش و همسرش سوفی در ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ یکی از دلایل شروع جنگ جهانی اوله. اگه راننده دوک اعظم با یک پیچ اشتباهی اونها رو سوی قاتل نمیبرد این اتفاق رخ نمیداد. این قاتل هم از فرصت استفاده کرد و دوک و همسرش را به قتل رسوند

 

۹. باز گذاشتن دروازه در قسطنطنیه :

قسطنطنیه

قسطنطنیه از اواسط قرن پنج تا اوایل قرن سیزده بزرگترین و ثروتمندترین شهر اروپا بود که در مقابل حملات بربرها، اعراب، بلغاری ها و روسها مقاومت کرده بود. این شهر در سال ۱۴۵۳ توسط ترکها محاصره شد و یک نفر اشتباها دروازه را باز گذاشت و ترکها وارد شدند. ساکنان این شهر کشته و اسیر شدند و امپراطور کنستانتین به قتل رسید.

۱۰. کمپانی دکا رکورد، بیتل ها رو رد کرد :

بیتل ها

در فوریه ۱۹۶۲ گروهی موسیقی ناشناس به نام بیتل ها برای کمپانی دکا رکورد در لندن ۱۵ اجرا کردند اما سرانجم رد شدند. همانطور که میدانید این گروه بعدها به یکی از معروفترین و موفق ترین گروه های موسیقی جهان تبدیل شد.

۱۱. ارتش اتریش خودش را شکست داد :

ارتش اتریش خودش را شکست داد

در جنگ رمانی در سال ۱۷۸۸ ارتش اتریش به دوقسمت تقسیم شد و به اشتباه با ارتش خودش مبارزه کرد. ارتش ترکیه که اتریشی ها قرار بود با آنها بجنگند دو روز بعد رسیدند و با ده هزار سرباز کشته و زخمی مواجه شدند.

 

۱۲. رد پیشنهاد خرید نتفلیکس :

نتفلیکس

در سال ۲۰۰۰ رید هاستینگز به موسس پیشین بلاک باستر پیشنهاد کرد که در ازای پنجاه میلیون دلار کمپانی او یعنی نتفلیکس را خریداری کند. آنیوکو که تصور میکرد این کمپانی چندان اهمیتی ندارد این پیشنهاد را نپذیرفت. زیرا در آن زمان این کمپانی خدمات ارسال دی وی دی را انجام میداد. امروزه ارزش این کمپانی بیش از ۳۹ میلیارد دلار است.

 

۱۳. پاک کردن جای پای انسان در ماه توسط ناسا :

جای پای انسان در ماه

یکی از مواردی که ناسا درباره آن سکوت کرده این است که زمانی که آنها به دنبال نوار ویدئویی قدم گذاشتن انسان بر ماه میگشتند متوجه شدند که اشتباها آنها را پاک کرده و مورداستفاده قرار داده اند. سپس ناسا برای بازیابی نسخه جدید از این ویدئو مجبور شد که تصاویر ایستگاه های تلویزیونی سراسر جهان رو برداشته و آنرا بازیابی کند.

 

۱۴. سوزاندن لندن توسط یک نانوا :

آتش سوزی بزرگ لندن

یکسال پس از طاعون بزرگ در لندن که در سال ۱۶۶۵ این شهر را نابود کرد، لندن شاهد فاجعه دیگری شد که طی آن یک نانوا در اثر هواسپرتی، نانوایی اش را به آتش کشید. این آتش سرانجام کل لندن را درگیر کرد که طی آن بیش از سیزده هزار خانه و هشتادو هفت کلیسا سوخت.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها