کشف بقایای ۹ نئاندرتال در نزدیکی رم توسط باستان شانسان ایتالیایی

وزارت فرهنگ ایتالیا در بیانیه خود آورده است که کشف بقایای این ۹ نئاندرتال نشان می دهد که غار «گوآتاری» یکی از با اهمیت ترین اماکن جهان از نظر تاریخ نئاندرتال ها است.

کشف جدید! در طی جستجو و تلاش، باستان شناسان ایتالیایی توانستند بقایای فسیلی چند نئاندرتال را در غار «گوآتاری» در شهر کوچک سان فلیچه چیرچئو در نزدیکی رم کشف کردند. این کشف بزرگ بخوبی اهمیت غار «گوآتاری» را مشخص میکند. طی اعلامیه وزارت فرهنگ ایتالیا در روز شنبه، باستان شناسان بقایایی فسیلی از ۹ نئاندرتال را در نزدیکی رم، کشف کرده اند.

استخوان های فسیلی کشف شده شامل جمجمه، بخش هایی از جمجمه، دو دندان و دیگر اجزای استخوانی می شود. قدمت بقایای یکی از این ۹ نئاندرتال به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار سال پیش بر می گردد. این در حالی است که باستان شناسان قدمت بقایای هشت نئاندرتال دیگر را ۵۰ تا ۶۸ هزار سال تخمین می زنند.

بقایای فسیلی این ۹ نئاندرتال در غار «گوآتاری» (Guattari) در سان فلیچه چیرچئو کشف شد. پیش از این در سال ۱۹۳۹ جمجمه یک نئاندرتال در این غار کشف شده بود.

بقایای فسیلی کشف‌شده از نئاندرتال‌ها در ایتالیا – کپی رایت AP Photo

وزارت فرهنگ ایتالیا در بیانیه خود آورده است که کشف بقایای این ۹ نئاندرتال نشان می دهد که غار «گوآتاری» یکی از با اهمیت ترین اماکن جهان از نظر تاریخ نئاندرتال ها است.

حفاری در بخشی از این غار که پیش از این مورد بررسی قرار نگرفته بود در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. مائورو روبینی، انسان شناس ایتالیایی بر این باور است که کشف بقایای زیادی از نئاندرتال ها در این غار از جمعیت قابل توجه آنها در این منطقه حکایت دارد. او در این باره گفت: «این اولین جامعه انسانی [است] که می توانیم از آن سخن بگوییم.»

به گفته باستان شناسان فضا و محیط ۵۰ هزار سال پیش به طور کامل در غار «گوآتاری» حفظ شده است.

شهر کوچک سان فلیچه چیرچئو حدود ۱۰۰ کیلومتر با رم فاصله دارد.

منبع euronews
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها