همه چیز در مورد پایتخت بحرین

همه چیز در مورد پایتخت بحرین

پایتخت بحرین کجاست؟ بحرین به عنوان یک کشور جزیره‌ای با آب و هوای نیمه گرمسیری، پوشش گیاهی بیابانی، شن و ماسه، نخل خرما و شتر مشهور است. این یک کشور عربی است که اساساً از ۳۰ جزیره تشکیل شده است و در خلیج فارس واقع شده است.

نکته جالب توجه در مورد بحرین این است که، اقتصاد آن از طریق فروش منابع طبیعی چون نفت، گاز و تجارت فروش مروارید تامین می‌شود و جالب‌تر این که، بحرین به عنوان کشور ثروتمندان در دنیا شناخته می‌شود و اصلاً فقیر ندارد.

مساحت بحرین ۷۷۸ کیلومتر مربع است و سومین کشور کوچک آسیا پس از مالدیو و سنگاپور محسوب می‌شود. منامه پایتخت و بزرگترین شهر بحرین است. منامه که مدتهاست یک مرکز تجاری مهم در خلیج فارس است، جمعیت بسیار متنوعی را در خود جای داده است. این شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۵۷۰۰۰۰ نفر در استان عصامه قرار دارد.

اگر کنجکاو شده‌اید همه چیز را درباره منامه پایتخت بحرین بدانید، می‌توانید از طریق مقاله ما تمام اطلاعات مورد نیاز درباره این شهر را به دست آورید. فقط کافیست زمانی را صرف خواندن این مقاله کنید.

منامه

منامه در ساحل شمالی جزیره اصلی پادشاهی بحرین، یک کشور کوچک جزیره‌ای واقع در مرکز خلیج عربستان است. منامه با مساحت ۳۰ کیلومتر مربع در سال ۲۰۱۲ به عنوان پایتخت کشور بحرین انتخاب شد. این شهر مرکز اقتصاد، تجارت و فرهنگ خلیج فارس نیز محسوب می‌شود.

ارزش جهانی منامه

در اوایل قرن نوزدهم منامه به عنوان بخشی از یک شبکه تجارت بین المللی توسعه یافت و به سرعت اهمیت آن بیشتر شد و در نیمه دوم قرن نوزدهم  به شهر کاملاً تجاری دریایی تبدیل شد و به عنوان قطب اصلی این شبکه تحت تأثیر رونق روزافزون ناشی از رونق مروارید و امپراتوری غیررسمی انگلیس شناخته شد.

سپس توسعه بندر، بازارها، محله‌ها و نهادهای مذهبی سرعت گرفت. تا سال ۱۹۰۴، این شهر میزبان بیش از ۴۵۰ مغازه توزیع شده در سوق‌های( بازار) مختلف بود. مهاجران که به دلیل فرصت‌های اقتصادی فراوان جذب شده بودند، برای ایجاد مشاغل یا گذران زندگی به عنوان کارگر به منامه  سرازیر شدند.

نام‌های مختلف بازارهای این منطقه اغلب نشان دهنده منشأ تجار وابسته است. به عنوان مثال سوق العجم بازار فروشندگان مواد غذایی ایرانی یا سوق آل یهود که مراکز مالی جامعه یهودیان را در خود جای داده بود. منامه از اهمیت بالایی برای منطقه برخوردار بود. در اوایل قرن، اقتصاد آن تحت سلطه تجارت ترانزیتی بود که تنها یک سوم کل واردات را تشکیل می‌داد. پس از جنگ جهانی اول، هنگامی که مرحله جدیدی از گسترش سلطنتی انگلیس، منامه را به عنوان حلقه نفوذ انگلیس در خلیج فارس تعیین کرد، نقش سیاسی و تجاری این شهر حتی بیشتر تثبیت شد.

بازرگانان منامه نقشی حیاتی در فرآیندهای شهرنشینی داشتند. آنها توسعه مناطق مسکونی و ارائه خدمات برای مردم، از جمله تأسیس بناهای مذهبی، که نمادهای قدرت و ثروت تجاری نیز بودند را تأمین مالی کردند. با تأسیس اولین دولت شهری در منطقه در سال ۱۹۱۹، چندین نامدار بازرگان وضعیت خود را تقویت کردند و به عضویت‌شورا درآمدند.

در دهه ۱۹۲۰ و اوایل دهه ۱۹۳۰، پایتخت بحرین مرکز یک کشور مدرنیزه شد. توسعه شهری و زندگی شهری در منامه منعکس کننده تحولات گسترده اجتماعی و سیاسی مناطق ساحلی در سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وضعیت منامه بعد از کشف نفت

با کشف نفت در سال ۱۹۳۲ منامه شکوفا شد و وارد مرحله جدیدی از مدرنیزاسیون شد. در دهه ۱۹۵۰ انبارهای منامه به بزرگترین انبارهای خلیج فارس تبدیل شدند که به بحرین و همچنین نیازهای صنعت نفت و جوامع دیگر در سراسر منطقه خدمات رسانی می‌کردند. منامه قطب اقتصاد خدمات مدرن شد و به عنوان مکان اصلی مدرنیته نفت در خلیج فارس مطرح شد. به همین ترتیب، این اولین و بهترین نمونه از تحولات شهری مرتبط با نفت در منطقه است.

معماری در بحرین

 ساختمان‌های جدید زیادی در منامه، برای تأمین عملکردهای نمایشی در حال گسترش شهر و جامعه رو به رشد آن ساخته شده است. باب البحرین، گمرک و بارگاه قدیمی تنها چند نمونه از سبک جدید معماری است که نمونه منحصر به فردی از معماری عمومی استعمار انگلیس و ویژگی‌های محلی سنتی را در آن زمان به نمایش می گذارد. معماری مدرن پایتخت بحرین همچنین می‌تواند به عنوان نوید مدرنیته جهانی ترجمه شود و به بحرین و بازدید کنندگان آن اطمینان دهد که یک کشور مدرن وارد شده است.

پایتخت بحرین

در منامه می‌توانید علاوه بر سازه‌های سنتی زیبا، نمونه‌های بی‌شماری از معماری مدرن را پیدا کنید. برج زامیل نمونه‌ای عالی از آمیخته شدن مدرنیسم و ​​سنت گرایی است. برای بازدید از برجسته‌ترین معماری منامه، از آسمان خراش‌های پر زرق و برق گرفته تا مساجد اسلامی، می‌توانید در این تور بحرین شرکت کنید.

در منامه چه باید کرد؟

منامه؛ امروز، یک مرکز تجاری و اقتصادی مرفه در خاورمیانه است که به بازدید‌کنندگان خود یک بهشت ​​خرید با مکان‌های غذاخوری خارق العاده، ‌هنر و سرگرمی ارائه می‌‌دهد. در اینجا ما به شما می‌گوییم در منامه باید چکار کنید.

از مسجد جامع الفتح دیدن کنید

مسجدی را تصور کنید که حداکثر ۷۰۰۰ نمازگزار را در خود جای داده است، کتابخانه‌ای ملی در آن نگهداری می‌شود، مانند قلعه‌ای کوچک به نظر می‌رسد و دارای یک گنبد بیرونی ۷۹ فوت است. این مسجد بیشتر شبیه یک قلعه است تا مسجد و این به لطف مواد وارداتی آن از سنگ مرمر ایتالیا، شیشه اتریش و ساج هند است. سعی کنید در سفر به پایتخت بحرین حتماً از این مسجد بازدید کنید.

از  موزه ملی بحرین بازدید کنید

موزه ملی بحرین که شب‌ها روشن است، بلند و سرفراز ایستاده است. این یک بنای مدرن برای طراحی و تلاش برای حفظ ریشه‌های تاریخی یک کشور و شیوه‌های فرهنگی است که ارزش به خاطر سپردن دارد.

این موزه دارای مجموعه‌های دائمی شامل سه تالار اختصاص یافته به تمدن دیلمون(یکی از قدیمی‌ترین آثار حفر شده از قلعه البحرین)، یک بال تاریخ طبیعی(اختصاص یافته به گیاهان و جانوران) و حفظ اسناد مقدس نسخه‌های خطی(مانند حروف قرآنی، کتاب مقدس و نشانه گذاری) است.

پایتخت بحرین

به بازار منامه بروید

بازار منامه که به عنوان “سوق” نیز شناخته می‌شود، شبکه اصلی خیابان‌هایی است که فروشندگان به طور غیر رسمی وسایل الکترونیکی، پوشاک، آجیل و ادویه‌جات، قلیان، لباس‌های قومی، گیاهان، عطرها و طلا را به فروش می‌رسانند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها