غواصی در میان ویرانه‌های باستانی که رومی‌ها در آن پارتی می‌گرفتند+ ویدئو

شهر غرق شده بای زمانی محلی برای گذراندن تعطیلات رومیان بود.

شهر «بای» در کشور ایتالیا زمانی محلی برای گذراندن تعطیلات رومیان بود. آن‌ها در این شهر مهمانی می‌گرفتند اما این شهر شروع به غرق شدن کرد.

اکنون ویرانه‌های کاخ‌ها و حمام‌های گنبدی ساخته شده برای اشراف رومی در زیر آب صحنه‌های دیدنی را ایجاد کرده است و به یک پارک باستان‌شناسی زیر آب در نزدیکی ناپل تبدیل شده است.

در این مکان ماهی‌ها از کف موزاییک عبور می‌کنند و به ویلاهای ویران شده می‌روند.

مجسمه‌هایی که روزگاری خانه‌های لوکس را در این تفرجگاه ساحلی تزیین کرده بودند هم اکنون به زمین بازی خرچنگ‌ها در سواحل ایتالیا تبدیل شده‌اند، جایی که غواصان می‌توانند خرابه‌های کاخ‌ها را کاوش کنند.

قدمت این مکان به قرن دوم قبل از میلاد بر می‌گردد. هفت امپراتور از جمله آگوستوس و نرون در اینجا کاخ داشتند. اما در قرن چهارم رواق‌ها، ستون‌های مرمر، حوضچه‌های ماهی‌ها به دلیل فعالیت گرمابی و لرزه‌ای شروع به فرو رفتن کردند. ویرانه‌ها هم اکنون بین چهار تا شش متر زیر آب قرار دارند.

این مکان زیر آب به مساحت ۱۷۷ هکتار از سال ۲۰۰۲ به‌عنوان منطقه حفاظت شده دریایی شناخته می‌شود.

منبع یورونیوز فارسی
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فرزاد

عاقبت گناهان کبیره عذاب الهی است
چه زرتشتی باشید چی مسلمان چه یهودی
نمی‌تونید تکذیب کنید
از شهر گناه‌ پم.. گرفته تا ۱۰۰ ها شهر درون دریا همشون با عذاب سخت خدا هلاک شدند.

فرزاد

آیه ۴۰ سوره عنکبوت که نمونه اش در تورات هم اومده:

ما هر یک از آنان را به خاطر گناهان زشتشان هلاک کردیم، بر بعضی از آنها طوفانی از سنگریزه فرستادیم، و بعضی از آنان را صیحه آسمانی فرا گرفت، و بعضی دیگر را در زمین فرو بردیم. ، و بعضی از آنان را در دریاها غرق کردیم؛ خداوند هرگز ذره ای به آنها ستم نکرد، ولی آنها خودشان بر خود ستم کردند.