سفر به مصر با باستان شناسان دنیا

دسترسی منحصر به فرد به مهمترین سایت های مصر با باستان شناس پیشرو در جهان (به عنوان یکی از راهنماهای شما) در آرگئولوژیک رویال پث سفر شما را به یک ماجراجویی فراموش نشدنی تبدیل می کند.

ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید که اکنون وقت خوبی برای بازدید از مصر است. از آنجا که رئیس جمهور” عبدالفتاح السیسی” چهار سال پیش انتخاب شده است، وضعیت سیاسی تثبیت شده ، اما گردشگری به کاهش یافته است. این به این معنی است که شلوغی کمتر شده و پولتان ارزش بیشتری پیدا کرده – این خبر خوبی برای باستان شناسان کم تجربه است. هیچی بهتر از بازدید از کشور به همراه دکتر زهی هاوس نیست، او تور سلطنتی خود به مصر را، از مسیرهای منحصر به فرد  برای دیدار از آثار تاریخی پیش می برد.

دکتر هاوس مدتهاست که به عنوان وزیر امور خارجه مصر در زمینه ی آثار باستانی کار می کند و حفاری هایی را در چندین سایت مهم، از جمله جیزه، ساقاره، واحه بهاریا و دره پادشاهان انجام داده است. برای حدود ۳۰۰۰ سال، مصر پیشرفته ترین تمدن جهان باستان بود. باستان شناسان هنوز هم در پی کشف این تاریخ غنی هستند. اکتشافات اخیر مانند مقبره سازندگان هرم در جیزه جزئیات مربوط به ساخت این پدیده عجیب و همچنین زندگی روزمره کارگران مصری را به نمایش گذاشته است. جستجو برای مکان های مهم تاریخی همچون قبر ملکه نفرتیت و مقبره کلئوپاترا و مارک آنتونی ادامه دارد. دکتر هاوس درباره کشفیات آینده  می گوید:. “شما هرگز نخواهید فهمید چه اسراری ممکن است  زیرماسه های مصر پنهان شده باشند. ”

سفر به مصر
دکتر هاواس که بد نیست بدانید یکی از باستان شناسان برجسته جهان است، شخصیت پویا و سبک جذاب خود را با رویال تور همراه می کند. در برنامه ی” صبح بخیر آمریکا”  و ” شو امروزی” با او مصاحبه شده است و او شور و شوق خود را برای باستان شناسی در مستند بی بی سی، کانال دیسکاوری، نشنال جغرافی، کانال تاریخی و PBS به اشتراک گذاشته است. در طول سفر، دکتر هاوس با ابزار سمعی بصری و جلسات پرسش و پاسخ تاریخ را به جلوی چشمان شما  می آورد. این تور به سایتهایی خاص است که به طور معمول برای عموم مردم بسته است، دسترسی دارد. از جمله تجربه های منحصر به فرد در هرم بزرگ خفو و معبد اقصر در شب. دکتر هاوس می گوید: “هیجان انگیز ترین لحظه برای بسیاری از مهمانان ما ، بودن دربین پنچه های ابوالهول در ساعت ۷ صبح است زمانی که گردشگر دیگری وجود ندارد، و تنها گروه ما آنجا است. ”

سفر به مصر

دکتر هیواس درتور فلات جیزه درباره این آثار تاریخی صحبت می کند و توضیح می دهد که او و تیمش از تکنولوژی مدرن برای کشف جدید استفاده می کنند. این تور همچنین شامل مقبره سازندگان هرم می شود، که یکی از مهمترین کشف های دکتر هاوس است. این سایت به طور معمول به روی عموم، به این دلیل که در دست تعمیر است، بسته شده، با وجود این که یافته های جدید حتی امروزه نیز از دل آن بیرون می آیند.

دکتر هاوس می گوید: “این رویای من بود که مقبره های کارگران که اهرام را در جیزه ساخته بودند، کشف کنم.” “من همیشه می گویم که این کشف مهم تر از قبر پادشاه توت انخامون است، زیرا مقبره سازان هرماه تاریخ ما را بازسازی می کنند.”

سفر به مصر

یک تور همه جانبه

سفر به جیزه تنها یکی از بخش های جالب رویال تور در مصر است. این تور همچنین به سقاره، خانه هرم  پلکانی پادشاه  جوزر، که دکتر هاوس به عنوان «محل تولد معماری» نامیدش، بازدید می کند. مسافران همچنین درکنار نیل، رودخانه ای که دوره تاریخ مصر را شکل می دهد، و در مکان های کلیدی مانند ادفو و معبد کوماومبو، اسوان، و معبد فیلی توقف می کنند. دکتر معصومه وزیری، رئیس فعلی مصر در زمینه معبد، در  معبد کارولین، این گروه را ملاقات و اکتشافات اخیر تیمش را آشکار می کند. بازدید از دره پادشاهان( که قبرستان سلطنتی ۶۲ فرعون است) شامل بازدید از قبر پادشاه توت آنخماعون نیز می شود.

و اگر یک معبد یا آرامگاه وجود دارد که علاقه مند هستید بازدید کنید اما در بالا ذکر نشده است، هنوز می توانید آن را ببینید. هاواس می گوید: “مهمترین چیز این است که اگر کسی بخواهد از یک سایت خاص بازدید کند در”آرکولوژیک پث(Archaeological Paths)” این اتفاق می افتد.”

ترجمه:  زهرا طاهری

منبع: www.afar.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها