دو داستان عجیب از نفرین مصریان باستان

عکس Image result for Pharaoh %d8%af%d9%88-%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b5%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86 Tarikhema.org

 

همواره این چنین مطرح شده است که کسانی که به جست و جو یا دزدی معابد باستانی مصر اقدام کرده اند، شروع به تجربه احساساتی عجیب و غریب کردند و دچار بیماری‌های ناگهانی شدند. حتی با لمس یک مومیایی یا دست سازه‌ای از مصر باستان مرگ گریبان‌گیرشان شد.

طلسم ها همواره به خاطر امنیت مقبره ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اگر خللی در جسد، متعلقات یا محل تدفین متوفی ایجاد می‌شد تضمینی نبود که زندگی پس از مرگ صلح‌آمیزی در انتظار وی باشد. اما حتی این هشدارها هم باعث توقف افراد دیگر از سرکشی در مقبره‌ها نشد. یکی از معروف‌ترین باستان‌شناسانی که دچار نفرین شد «لرد کارناروان» بود، کسی که به همراه «هاوارد کارتر» مقبره شاه «توت» را کشف کرد. مرگ وی یکی از اولین مرگ‌ها در میان بسیاری از موارد گزارش شده مرتبط با این سایت باستان‌شناسی بود.

دانشمندان، محققین و برخی از مردم توانسته اند دلایل علمی برای بروز چنین رویداد های خوفناکی بیاورند، اما هنوز هم وقایع وهم‌آور زیادی در این داستان‌ها وجود دارد. جدا از این امر که طلسم و نفرین واقعا وجود دارند یا خیر، نکته شگفت‌انگیز در این حکایات شهرت طلسم‌هاست. این طلسم‌ها چنان داستان‌های ترسناک و قانع کننده‌ای را به وجود آوردند که عموم مردم باور کردند موجودات حتی بعد از مرگ هم قادر به گرفتن انتقام هستند.

 

 

مرگ چند تن در مواجهه با مقبره شاه توت

چنین گزارش شده است که هنگامی که مقبره شاه «توت عنخ‌آمون» کشف شد سنگ نوشته‌ای نزدیک در وجود داشت با این مضمون: «مرگی ناگهانی بر هرکسی که مزاحم آرامش شاه شود، نازل خواهد شد».

به طور تعجب آمیزی در هنگام افتتاحیه مقبره توت چندین مرگ اسرار آمیز و سوال برانگیز رخ داده است . اولین مرگی که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، مرگ «لرد کارناروان» مصرشناس بود. وی به همراه هاوارد کارتر کسانی بودند که مقبره شاه «توت» را گشودند. چند ماه بعد از کشف، کارناروان بر اثر عفونت ناشی از محل گزیدگی یک حشره روی گونه‌اش از دنیا رفت. این مرگ ارتباط ترسناکی با «توت» داشت: هنگامی که بدن فرعون کالبدشکافی شد، یک زخم مشابه روی گونه «توت» پیدا شد. همچنین شایعات از این قرارند که هنگام مرگ کارناروان، تمامی چراغ‌های خانه‌اش ناگهان و بدون هیچ توضیحی خاموش شدند.
اما تنها قربانی این مقبره کارناروان نبوده است . هاوارد کارتر وزنه‌ای کاغذی به دوست خود «سر بروس اینگهام» داد، این وزنه ساخته‌شده از دست مومیایی دارای دستبندی بود که جمله «نفرین بر کسی باد که بدن مرا جابه‌جا کند. آتش، آب و طاعون بر او نازل خواهد شد» رویش حکاکی شده بود. بعد از اینکه اینگهام این هدیه را دریافت کرد، خانه‌اش آتش گرفت. پس از اینکه بالاخره موفق شد آن را باسازی کند، سیل خانه را برد.جرج جی گولد، آدری هربرت، هیو اولین وایت، ارون امبر و آرچیبالد داگلاس رید از دیگر قربانیان این نفرین هستند. تمامی این افراد، همانند کارناوان، پس از لمس کردن مومیایی «توت» یا دست سازه‌های داخل مقبره درگدشتند.

 

 

علت غرق شدن تایتانیک یک مومیایی بوده است

یک تابوت مومیایی نقاشی‌شده چوبی از یک زن ناشناس که در حال حاضر این تابوت مومیایی در موزه بریتانیا در لندن قرار دارد اما شایعه‌ها از این قرار است که در دوران خودش بسیار مشکل‌ساز بوده است. ظاهرا در طی روزهای اولیه‌اش در موزه، کارکنان صدای ضربات بلندی را از داخل این دست‌سازه می‌شنیدند. یک مرد عکسی از تابوت مومیایی گرفت و وقتی آن را ظاهر کرد با دیدن آنچه روی عکس بود، وحشت زده شد.وقایع ترسناک ادامه یافت تا وقتی که یک نگهبان در شرایط مشکوکی مرد. با باور اینکه تابوت طلسم شده است، موزه خواستار آن بود که هر چه سریع‌تر از دست این تابوت مومیایی خلاص شود، بنابراین به یک باستان‌شناس آمریکایی فروخته شد. وی تابوت را در کشتی عازم رفتن خود یعنی تایتانیک بار زد. بعضی از افراد براین باورند که حضور تابوت طلسم شده دلیل غرق شدن مصیبت بار این کشتی بوده است.با اینکه این داستان جالب است اما هیچ مدرکی برای اثباتش وجود ندارد: در واقعیت، تابوت مومیایی تمام مدت در موزه بریتانیا قرار داشت.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها