راز کفن تورین

 

 

تکه ساده ای از لباس مرد ریشوی در حالت خوابیده با دست هایی روی هم قرار گرفته پوشانده است، سال های بسیار، جنجال دامنه داری را پدید آورده است. این تکه لباس «کفن تورین» (Turin Shroud) نام دارد. به نظر بعضی کارشناسان این تکه در واقع لباسی است که حضرت مسیح (ع) را بعد از مصلوب کردن در آن پیچیدند اما برخی بر این باورند که این تکه از لباس، پارچه ای است که از قرون وسطی باقی مانده است و سابقه اش بیش از این نیست.

 

نخستین یافته های تاریخی که در مورد کفن تورین در فرانسه بیانگر آن بود که قدمت آن به اواسط قرن چهاردهم می رسد که به نظر می رسید یافته های تاریخ نگاری با استفاده از کربن هم از این نظر حمایت می کرد اما آزمایش های دیگر بیانگر آن بود که قدمت این تکه لباس به سال های ۳۰۰ تا ۴۰۰ بعد از میلاد مسیح می رسد.

این که چگونه این تصویر روی لباس نقش بسته هم رازی است که هنوز کشف نشده است. علاوه بر این، لکه های سرخ رنگی که می تواند جای زخم هایی ناشی از مصلوب شدن باشد، روی این تکه لباس مشاهده شده که بسیاری معتقدند این لکه ها خون هستند. تاکنون اصل و منشأ کفن تورین در ابهام مانده است و حتی کلیسای کاتولیک هنوز هیچ کدام از این دو نظریه را رسما تایید نکرده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها