راز جام مقدس

 

 

گفته شده حضرت مسیح (ع) در شام آخر با این جام نوشیده است و خونی که از بدن مسیح هنگام مصلوب شدن خارج شده در این ظرف ریخته شده است. از جام مقدس در انجیل هم سخن گفته شده اما تا قرن دوازدهم، داستانی از جام در میان نبود. در شعری که در سال های ۱۱۸۱ تا ۱۱۹۰ نوشته شده، یکی از شوالیه های میز گرد به قصر اسرارآمیزی رفت که Fisher King از جام محافظت می کرد.

 

طبق شرع ژوزف آریمتی که رابرت دی براون، نویسنده فرانسوی در قرن دوازده میلادی نوشته، ژوزف آریماتی این جام را به شهر گلاستون بری (Glastonbury) در انگلستان برد. آریماتی، یهودی ثروتمندی بود که گمان می رود بدن عیسی مسیح را بعد از مصلوب شدن تحویل می گرفت و سپس در جای نزدیکی به خاک می سپرد. گفته می شود هنگام تدفین جوی خون به راه افتاده بود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، دو محقق اسپانیایی ادعا کردند که جام را پیدا کردند. جامی مرصع نشان با ۲۰۰۰ سال عمر که به عنوان Chalice of Dona Uraca شناخته شده و از قرن یازدهم در کلیسای باسیلیکا سن ایسیدورو (Basilica of San Isidoro) در شهر لئوناسپانیا نگهداری می شده است و قبل از این که تحت مالکیت شاه فردیناند اول قرار گیرد، مسافران مسلمان این جام را به قاهره بردند.

اما هنوز باستان شناسان مطمئن نیستند که این جام، همان جام مقدس باشد چرا که حدود ۲۰۰ جام دیگر در اروپا هست که گمانه زنی ها حاکی از این است که شاید یکی از آنها جام مقدس باشد.

نظریه دیگری هم هست مبنی بر این که جام مقدس در صندوق طلای ایالات متحده در فورت ناکس (Fort Knox) کنتاکی قرار دارد. این انبار شاید ایمن ترین ساختمان روی زمین باشد که با در فولادی ۲۲ تنی و چندین مورد امنیتی دیگر از این جام و اجناس گرانبهای دیگر محافظت می کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها