نبرد گوگوریو و ژاپن

نبرد گوگوریو و ژاپن

نبرد گوگوریو – وا ( ژاپن) در اواخر قرن چهارم میلادی و اوایل قرن پنجم بین گوگوریو و اتحاد بکجه و وا ( ژاپن) اتفاق افتاد.در نتیجه این جنگ، گوگوریو شیلا و بکجه را تحت تسلط خود قرار داد و اتحادی تقریبی از سه پادشاهی را تشکیل داد که به مدت ۵۰ سال طول کشید.

گاه شمار:

۳۹۶ میلادی: پادشاه گوانگتو کبیر سربازانش را هدایت کرده و به بکجه حمله نمود و تعدا کثیری از دژها را در مسیرخود تصرف نمود. گوانگتو پایتخت بکجه را تصرف نمود و پادشاه آسین را وادار کرد تا مطیع وی شود. گوانگتو ۵۸ شهر و ۷۰۰ روستا را تصرف نمود و به همراه گروگان هایی شامل یک شاهزاده بکجه و چندین وزیر، پیروزمندانه به خانه بازگشت.

۳۹۹ میلادی: بکجه اتحاد قبلی خود با گوگوریو را شکسته و با وا (ژاپن) متحد شد. در پیونگ یانگ، گوانگتو با فرستاده های از جانب پادشاه سیلسونگ از شیلا ملاقات نمود و آن فرستاده ها به گوانگتو خبر دادند که سربازان بکجه و وا در حال گذر از مرز برای حمله به شیلا هستند. آن فرستاده ها از گوگوریو درخواست کمک نمودند. به دلیل اینکه شیلا زیر دست وفادار گوگوریو بود، گوانگتو با نجات آنها موافقت نمود.

۴۰۰ میلادی: گوانگتو ۵۰ هزار سرباز برای نجات شیلا فرستاد.زمانی که سربازان گوگوریو به پایتخت شیلا رسیدند، ارتش های بکجه و وا به سمت گایا عقب نشینی نمودند. اتحاد گوگوریو و بکجه حمله کرده و نیروهای بکجه و وا را تا دژی در آللا که در آنجا سربازان بکجه ، وا  و گایا تسلیم شدند، تعقیب نمودند.

۴۰۴ میلادی: وا به طور غیر منتظره ای  به مرزهای جنوبی فرمانداری دایفانگ سابق حمله نمود. گوانگتو سربازان خود را هدایت نموده و نیروهای وا را در نزدیکی پیونگ یانگ نابود نمود.ارتش وا به طور کامل شکست خورد و تعداد بیشماری از سربازان وا کشته شدند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد حسین

بسیار فوق العاده متشکرم از مطالبتون نوبسنده ی عزیز امیدوارم پاینده باشید