۵ نکته جالب درباره سومری ها و زبان آنها!

سومر باستان نخستین تمدن شهری واقع در جنوب عراق امروزی می باشد که اولین سیستم نوشتن (خط میخی) را مدیون آنها هستیم. در واقع سومریان باستان خیلی چیزها را برای اولین بار اختراع کردند. با ما باشید تا ۵ نکته جالب درباره سومری ها و زبان آنها! را به شما بگوییم.

 

اولین سیستم حقوقی دنیا !

بیشتر دنیا از قانون رومی به دلیل کاربرد جهانی آن استفاده می کردند. با این وجود، رومی ها اولین کسانی نبودند که یک سیستم قانونی ارائه می کردند. سومریان باستان اولین مردم دنیا بودند که از یک کد مشترک در سراسر جامعه برای تنظیم ساختار استفاده می کردند. این قوانین با خط میخی نوشته شده بود.


اولین ریاضی دنیا!

ریاضیات سومریان بر اساس سیستم اعدادی پیچیده ای بود که در ۴۰۰۰ قبل از میلاد توسعه یافت. سومریان اولین کسانی بودند که از انگشتان دست برای شمارش استفاده کردند. سومریان اولین مجموعه اندازه گیری و جدول ضرب را به وجود آوردند. انها اولین بنیانگذاران علم هندسه بودند و همچنین اولین کسانی که توانستند مساحت یک مثلث را محاسبه کنند.


اولین مدارس دنیا!

سومریان آدمهای خیلی مذهبی بودند و مکان های مذهبی انها به عنوان اولین مدارس شناخته میشد. دانش آموزان در آنجا نوشتن و ریاضیات را می آموختند. آموزش نوشتن یا خط میخی سالها طول می کشید و دانش آموزان باید تمام ویژگی های گرامر و صدها نماد زبان نوشتاری سومریان را یاد می گرفتند.


اولین سیستم نوشتن دنیا !

ما نمیتوانیم با اطمینان خاطر بگوییم که سومریان باستان اولین کسانی بودند که نوشتن را شروع کردند ولی قطعا یکی از قدیمی ترین سیستم های نوشتن متعلق به آنهاست. این سیستم نوشتن که به خط میخی معروف بود، به جای کاغذ، که بعدها توسط چینی ها ابداع شد، روی برگه هایی از جنس خاک رس نوشته میشد. در ابتدا برای رساندن مفهوم از تصاویر استفاده می کردند ولی بعدها صدها نماد برای نوشتن ابداع شد. جالب اینجاست که از حروف صدا دار و بی صدا هم استفاده می شد. زبان سومریان گرامر پیچیده ای داشت که آموزش آن سالها طول می کشید.


اولین کتاب مقدس مسیحیت در دنیا!

شواهد تاریخی بسیاری وجود دارد که نشان می دهد که انجیل بسیاری از عناصر اولین اثر ادبی دنیا- حماسه گیلگمش- که بوسیله سومری ها و به زبان خودشان نوشته شده بود را مورد استفاده قرار داده است.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آپو
امتیاز :
     

اسامی انها به کوردی شباهت زیادی دارد برایم سوال شد

sina

بله
حتی لوح های یافت شده در کره ی مریخ هم به زبان کوردی نوشته شده