بنای تاریخی مجسمه‌های جزیره ایستر (Easter)

مجسمه‌های جزیره ایستر (Easter)
11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

جزیره ایستر که به Isla de Pascua معروف است جزیره‌ای است در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی. جزیره ایستر بخاطر تندیس‌های ۴۰۰ ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس‌ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند موآی گفته می‌شود.

در بین سال های ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ ساکنان این جزیره برای عبادت و راز و نیاز به این منطقه می‌آمدند. موآیی‌ها در سرتاسر جزیره پراکنده‌اند.در مورد تاریخ دقیق سکونت اولیه این جزیره ابهام وجود دارد، ولی از روی DNA استخوان‌های موجود در جزیره، به این نتیجه رسیده‌اند که اولین ساکنین آن، ریشه پلی‌نزیایی داشته‌اند و از مهاجرین جزایر مارکوس بوده‌‌اند.
۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، قایق این افراد در دریا گم شده و آنها مجبور می‌شوند که به این جزیره پناه بیاورند. برخی نیز معتقدند ساکنین اولیه جزیره  از آمریکای جنوبی بوده‌اند.

11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

بسته به اندازه و وزن موآی‌ها، تخمین زده می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر برای حمل آنها توسط غلتک‌های چوبی و سورتمه مورد نیاز بوده است. سنگین‌ترین موآی وزنی حدود ۸۶ تن دارد. مجسمه‌های عظیم یا موآی، در طی یک دوره کوتاه کنده‌کاری شده‌اند.

تقریبا نیمی از موآی‌های باقی مانده در Rano Raraku واقع شده است. مجسمه‌های جزیره ایستر مسئله‌ای غامض و همچنین اسرارآمیزی را در خود جای داده است. ساکنان گذشته دور این جزیره چه کسانی بوده اند؟! لوح‌های اعلان چه چیز می‌باشند؟ چه کسانی آن تندیس‌های مشهور را از سنگ تراشیده و در آنجا مستقر کرده است؟!
چگونه توانسته‌اند آن کار را انجام دهند و هدفشان چه بوده است؟! چه کسانی آن تونل‌های بزرگ زیرزمینی را که تا بستر اقیانوس کشیده شده‌اند را حفر و سنگ‌های آنرا به بیرون حمل کرده‌اند؟
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها