فیل، نماد ملی تایلند!

فیل ها در تایلند از شهرت زیادی برخوردار هستند. در واقع فیل حیوان ملی تایلند می باشد. با تاریخ ما همراه باشید تا بدانید چگونه فیل به یک نماد ملی در تایلند  تبدیل شد؟ فیل، نماد ملی تایلند!

 

دلایل زیادی برای انتخاب این حیوان غول پیکر به عنوان نماد ملی تایلند وجود دارد و یکی از این دلایل این است که تایلندی ها همواره قدرت، مقاومت و طول عمر این حیوان را ستایش می کرده اند.

فیل سفید ، نماد تایلند
فیل سفید ، نماد تایلند

فیل سفید (ترکیبی از سفید و صورتی) نماد سلطنتی تایلند به شمار می رود. بر اساس آیین بودا، در هنگام تولد بودا، مادرش خواب دید که یک فیل سفید به او یک گل نیلوفر آبی هدیه کرد. این حیوان در تایلند بسیار مورد احترام قرار می گیرد و تا ۱۹۰۰ تصویر آن روی پرچم سیامی بود. از آنجایی که فیل سفید بسیار نایاب است، از آن بیشتر در ماموریت های سلطنتی استفاده می کردند.

فیل های تایلند
فیل های تایلند

پادشاه تایلند به عنوان هدیه به رقبا فیل سفید می داد ولی از انجایی که این حیوانات مقدس به شمار می رفتند، نمیشد از ان کار کشید و یا هر سودی از آن برد. و گیرنده هدیه وظیفه مراقبت از این هدیه گرانبها را داشت.


تاریخ فیل در تایلند

نقش فیل در تایلند از اواخر ۱۵۰۰ آغاز شد. تایلندی ها از فیل به دلیل اندازه و قدرت زیادش در جنگ با مالای ، برمه و خمر استفاده می کردند تا از پادشاهی خود حمایت کنند.

فیل ها علاوه بر نقش مهمشان در جنگ های تایلند، در سراسر تایلند به کار گرفته شدند. از کشیدن چوب های ساج گرفته تا کند زمین در جنگل های شمالی تایلند، فیل ها به جای ماشین آلات استفاده می شدند. فیل ها تاسن ۱۰ سالگی آموزش می دیدند و تا سن ۶۰ سالگی هم از آنها کار می کشیدند.

فیل در تایلند مدرن
فیل در تایلند مدرن

متاسفانه از اوایل قرن بیستم، تعداد فیل های تایلند از ۱۰۰۰۰۰ به ۵۰۰۰ کاهش یافت. از ۹۸۹ فیل ها دیگر برای بارکشی استفاده نشدند و در عوض وارد صنعت گردشگری شدند. تایلندی ها فیل ها را مجبور کردند که جلوی جمعیت برنامه اجرا کنند و یا به توریست ها در جنگل های تایلند ، سواری بدهند!


فستیوال فیل ها

از آنجایی که فیل یک نماد ملی در تایلند می باشد، آنها جاذبه های اصلی در فستیوال های تایلند به شمار می روند. هر سال در هفته سوم نوامبر، هزاران بومی برای تماشای بازی صدها فیل دور هم جمع می شوند. بازیکنان چوگان از سراسر دنیا به تایلند می روند تا سوار این حیوانات شوند و تورنومنت چوگان فیل ها را در بانکوک برگزار کنند.


فیل در تایلند امروزی

بیش از نیمی از ۳۰۰۰ فیل موجود در تایلند برای گردشگری استفاده می شوند یا از آنها به گونه ای کار کشیده می شود و شرایط زندگی مناسب ندارند. هزینه بالای نگهداری فیل در تایلند، صاحبان آن باعث چشم پوشی از مراقبت های اساسی آنها می شود.

امروزه گردشگران زیادی به امید دیدن این حیوانات به تایلند هجوم می آورند. در واقع ندانسته به یک عمل ظالمانه دامن می زنند.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها